3087
Sök

Turbokonvertera Audi 80 1.9E- 88

27 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
Hejsan!

Jag hade tänkt och turbokonvertera bilen så jag tänkte kolla om någon är villig och hjälpa lite över PM jag har hum om det men behöver lite hjälp endå? om någon är snäll som kan hjälpa mig.

Bilen är en Audi 80 1.9E '88 som har gått 22K

Hur ska man göra med det som är rödmarkerat på bilden... det som jag inte kommer fram till

http://img142.imageshack.us/my.php?imag … 148pt0.jpg

MVH Jote
Senast redigerat av jote (9 september 2008)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 september 2008
jote skrev:
Hejsan!

Jag hade tänkt och turbokonvertera bilen så jag tänkte kolla om någon är villig och hjälpa lite över PM jag har hum om det men behöver lite hjälp endå? om någon är snäll som kan hjälpa mig.

Bilen är en Audi 80 1.9E '88 som har gått 22K

MVH Jote

Ojdå det lät intressant men mkt jobb! Blir det av så är projekt tråd ett måste här och på NA big_smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Med.lem
3 759 Inlägg
9 september 2008
Ja fan, jag vill hjälpa, jag är aretslös och sitter bara hemma och ruttnar!

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

27 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
shit, trodde inte jag skulle få svar så fort:)

men jag behöver hjälp med hur man gör med gummislagen som går från luftinsuget till den där grejen :S

tommy, tråd kan det nog bli om ni vill det:)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 september 2008
Självklart vill vi det... med VI menar jag egentligen MIG SJÄLV big_smile

hade gärna hjälpt till, men bor så långt åt helvete å dålig på att skriva och förklara saker.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Med.lem
3 759 Inlägg
9 september 2008
jote skrev:
shit, trodde inte jag skulle få svar så fort:)

men jag behöver hjälp med hur man gör med gummislagen som går från luftinsuget till den där grejen :S

tommy, tråd kan det nog bli om ni vill det:)

Okej, nu ska vi se.

Den där grejen?
hmm ne det har jag aldrig hört talas om förr... Tyvärr, jag kan inte hjälpa.

27 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
men kan ta lite kort:)  men ska dra och käka lite kommer om någon timme med bild:)

... eller jag kan  sprinag och ta kort nu på vad jag har problem med,,

27 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
Sorry för dubbelpost sad  men hur gör man med det rödmarkerade ?

http://img142.imageshack.us/my.php?imag … 148pt0.jpg

C(^^,)
453 Inlägg
9 september 2008
Det är ju luftburk!
Det andra du markerat runt är ju insprutning
Ta bort den o ersätt den med öppet filter eller va du nu vill göra

27 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
okej,, ska man ta bort hela svarta slangen sen sätta luftfilter? mm men under deb är stora delen är det som en platta som åker upp och ner? hur gör man med den?

1 196 Inlägg
9 september 2008
en fråga bara utan att låta elak eller något men om du inte ens vet att det där är en luftburk hur ska du då kunna turbo konventera en bil då hmm man ska kunna sina grejer om man vill få det schysst, men inge illa menat. men jag önskar dje lycka till smile

C(^^,)
453 Inlägg
9 september 2008
skruvar du upp hela skiten ( svarta ) så tar du en vanlig slang /Rör o drar den dit du får frisk & KAll luft o sätter ett öppet filter där på.
Bara ta bort allt som e till luftburken

27 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
spike, luugnt, men eftersom den gick ner till något som hade med sprutet att göra,, så visste jag inte om måste ha kvar det.. så jag frågade..så man måste ju fråga om det inte är något man förstår... tongue

HKS..så det är bara att kasta bort den sen? sen dit med tryckrör sen från icn ,,, in där slangen var först på insugshuset eller vad det heter.

Med.lem
3 759 Inlägg
9 september 2008
Spiike skrev:
en fråga bara utan att låta elak eller något men om du inte ens vet att det där är en luftburk hur ska du då kunna turbo konventera en bil då hmm man ska kunna sina grejer om man vill få det schysst, men inge illa menat. men jag önskar dje lycka till smile

Menar de, lägg ner skiten!

27 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
oki

1 196 Inlägg
9 september 2008
hehe jag är lungn tongue hehe men jag menar bara att det är inte hur lätt som helst, som t.ex mitt bygge jag har fått mkt skit från några för jag t.ex använder fel grejer, men visst det är svårt men det är kul och hålla på med någon man gillar att göra smile

27 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
men man måste testa.... sen hur det går får man se då....

5 089 Inlägg
9 september 2008
det är väll ingen vanlig luftburk i en sådan?  sitter väll en sådandära hyperkänslig våg där, som en luftmassemätare som sitter ihop med bränslesystemet? men det är väll bara att försöka sätta intercoolerslangarna framför dennadära grejer så lufter fortfarande går igenom det?

Kan dock ha fel angående "vågen" vet att det finns sånt på vissa Ådi bilar iaf.

\Lindgren

27 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
jag tyckte att det såg lite hemligt ut när jag var där och kolla... därför frågar jag om någon här kan hjälpa mig,, men alla verkar så negativa sad

Sök