3057
Sök

Turbokonvertera Audi 80 1.9E- 88

Saabvilde!
1 708 Inlägg
9 september 2008
jote skrev:
jag tyckte att det såg lite hemligt ut när jag var där och kolla... därför frågar jag om någon här kan hjälpa mig,, men alla verkar så negativa sad

Håller med. Det ser väldigt hemligt ut faktist.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

1 196 Inlägg
9 september 2008
hehe tro mej jag har också fått mkt skit, du kanske skulle ha börjat med en lättare bil som t.ex en volvo 240 lr något, den bilen du har kanske inte är dne lättaste heller hmm som som sagt ge det en chans det är din bil ingen annans smile

27 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
aja, får väl testa då... så får man se vad som händer. blev inte så mycket klokare men men ha det bra, jag ska äta lite middag nu

5 089 Inlägg
9 september 2008
Hitta en konstig bild med såhär ser den ut när den är lös.

http://www.injektor.hu/img/47/ferrar.JPG

Och om man vill att bränslesystemet skall funka måste grejjen fortfarande finnas kvar och luften måste komma underifrån.. eller så kanske man kan ta bort den och sätta dit ett nytt tändsystem (typ Nira) och dra nya bränsleledningar "bara".. allt går väll ifall man bara vill ;P

\Lindgren

1 196 Inlägg
9 september 2008
FLindgren skrev:
Hitta en konstig bild med såhär ser den ut när den är lös.

http://www.injektor.hu/img/47/ferrar.JPG

Och om man vill att bränslesystemet skall funka måste grejjen fortfarande finnas kvar och luften måste komma underifrån.. eller så kanske man kan ta bort den och sätta dit ett nytt tändsystem (typ Nira) och dra nya bränsleledningar "bara".. allt går väll ifall man bara vill ;P

hehe ser jävligt kompliserat ut hehe när nira är med i bilen så blir allt DYRT! big_smile

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
9 september 2008
Saken du har ringat in på bilden är K-jettronic sprutet. Inuti sitter det som en stor vågskiva som fungerar som en luftmassemätare. Om du inte ens visste det hur ska du då få ett turbosystem att fungera? Och om du ändå ska konvertera, ska då då riva motorn varje gång du ska till bilprovningen?

27 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
FLindgren.. okej smile

jag vet inte ens om den kommre gåigenom smile så jag ska ha något och göra i vinter sen så ska den bara stå i garaget och ruttna endå så för mig spelar det ingen roll om det kommer funka eller inte.

1 196 Inlägg
9 september 2008
jote skrev:
FLindgren.. okej smile

jag vet inte ens om den kommre gåigenom smile så jag ska ha något och göra i vinter sen så ska den bara stå i garaget och ruttna endå så för mig spelar det ingen roll om det kommer funka eller inte.

"sen så ska den bara stå i garaget och ruttna endå så för mig spelar det ingen roll om det kommer funka eller inte" varför ens lägga ner pengar och energi på den om du ändå inte bryr dej om dne kommer funka sen eller inte tongue det låter jävligt onödigt faktis tongue

27 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
men jag kommer få  turbo, ic, slagar och rör så för mig spelar det ingen roll smile  har andra som svetar åt mig,,, så där klämmer ingen sko för mig!
Senast redigerat av jote (9 september 2008)

Sök