3405
Sök

Få bort instrumentpanel med Airbag på Volvo 850 -94.

122 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
Hejsan, Jag ska bort med instrumentpanelen på min Volvo 850 GLE  -94 för att komma åt mätarhuset.
Jag har hittat flera beskrivningar på internet om hur man gör, och det verkar ju inte vara några problem.
MEN, jag har AIRBAG på min, Hur ska jag då gå till väga? Vill ju gärna inte ha den i ansiktet när man håller på och skruvar... smile

Biltok
31 Inlägg
9 september 2008
de går att ta bort instrumentet utan att pilla på airbagen! skruvar bort överdelen på brädan bara sitter med tup 6 torx skruvar sen e det bara två hakar som instrumentet sitter i! annars är det inga problem att ta bort airbagen på en 850, två torx storlek 27 från baksidan sen lossar den! tar man bort ratten är det VIKTIGT att hjulen å ratten står rakt å att man är försiktig så inte kontaktrullen till airbagen hoppar isär, då e det jobbigt! har skrotat ner ett 30tal 850 så de e rätt enkelt att göra detta arbetet! lycka till!

Män Med Hjärna Kör Bilar Med Stjärna

947 Inlägg
9 september 2008
På min 850 så får jag ta bort 4 bultar som håller fast airbagen i panelen. Du ser bultarna om du tar bort handskfacket. tror det är en 10nyckel till de 4 bultarna. OBS glöm ej att ta bort plus polen på batteriet ca 30 min innan du börja pilla med knallpåsen..  kolla på www.backspegeln.nu för tips om dettamed airbag

Biltok
31 Inlägg
11 september 2008
850_GLT skrev:
På min 850 så får jag ta bort 4 bultar som håller fast airbagen i panelen. Du ser bultarna om du tar bort handskfacket. tror det är en 10nyckel till de 4 bultarna. OBS glöm ej att ta bort plus polen på batteriet ca 30 min innan du börja pilla med knallpåsen..  kolla på www.backspegeln.nu för tips om dettamed airbag

30 min???? efter 5 sek är det helt ofarligt att pilla med kudden!

Män Med Hjärna Kör Bilar Med Stjärna

Sök