3873
Sök

Vad ska jag ha för bromsar till S60 2,5T -04 ??

28 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
Efter senaste körningen på mantorp så har jag fått ganska dåliga bromsar neutral (undrar varför?)
Dessutom fastnar liksom handbromsen och släpper inte förrän en bra stund efter att man rullat och bökat... vilket lett till att pärlan fått stå (även pga sjukdom då..)

För att trotsa maken ständiga "ring Bilia och lämna in den" så vill jag försöka själv... så jag frågar er big_smile

Lillebror lovade att hjälpa till med monteringen men vad ska jag ha? Och det där med handbromsen... de anmärkte på det på senaste besiktningen att det började bli dags att byta något (har inte pappren här)
Vad är mest troligt?

Bilen ska rulla en smula på diverse banor, ska absolut inte vara billigaste möjligaste skit, men helst inte supersvindyra heller hmm

Förslag?

Och ja, jag kan inget om detta, men jag försöker iallafall lära mig roll

Tack på förhand!

//Rebecca

4 824 Inlägg
11 september 2008
precis, bromsarna från S60/V70 R AWD räcker gott och väl om du nu inte ligger och pressar som en dåre när du kör på bana och dom passar rätt på.

sen angående handbromsen så är det nog så att det är bromsbanden som har släppt från bromsbackarna men det är bara att plocka ner och kolla hur det ser ut (är inte alls svårt).

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

28 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
Christian S skrev:
precis, bromsarna från S60/V70 R AWD räcker gott och väl om du nu inte ligger och pressar som en dåre när du kör på bana och dom passar rätt på.

sen angående handbromsen så är det nog så att det är bromsbanden som har släppt från bromsbackarna men det är bara att plocka ner och kolla hur det ser ut (är inte alls svårt).

big_smile ja jag kör ju inte som en dåre, jämfört med många andra som pressar hårdare big_smile

Okej, då ska detta bara inhandlas någon dag. Tack för hjälpen smile

Distributionselektriker
222 Inlägg
11 september 2008
håller med,, riktigt bra bett i brembo bromsarna, klart de kostar ju en del och att du måste har minst 17" fälgar,, prova att skaffa andra belägg, slitsade skivor smile

Sök