2762
Sök

Varför har alla ungomar börjat med droger?

blacken
13 september 2008
Alkohol är inkörsporten, brass är en pinne upp på stegen bara.

det stämmer inte heller, jag känner till flera stycken som inte drack alkohol utan började direkt med brass..

N/A
141 Inlägg
13 september 2008
blacken skrev:

det stämmer inte heller, jag känner till flera stycken som inte drack alkohol utan började direkt med brass..

alltså allt beror ju helt på.. man börjar ju egentligen inte med hash för att man dricker alkohol, utan för att dom man umgås med håller på med sånt.. kan de med va

DFFL
9 020 Inlägg
13 september 2008
blacken skrev:

Jag känner inte en enda.
Alkohol är socialt accepterat, men blir lätt tråkigt när man är 14-15.

Gissa vad som är spännande och farligt då?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
13 september 2008
FireTraXX skrev:
blacken skrev:

Jag känner inte en enda.
Alkohol är socialt accepterat, men blir lätt tråkigt när man är 14-15.

Gissa vad som är spännande och farligt då?

Tja vid en  14-15 bast så är det nog kvinnor som en del "farliga" funderingar kretsar kring.big_smile

804 Inlägg
13 september 2008
xenopsy skrev:
alltså jag har suttit å skrattat en stund nu.. alltså ni som påstår att hash inte är en inkörsport till tyngre droger får nog tänka om. Alltså jag har haft kompisar (observera haft), som började med hash. Visst de va väl rätt lugnt ett tag och dom höll sig till hashet med. En grej med hash, framför allt, är att det påverkar minnet. Sen så finns det chanser för psykoser, vilket du inte får av sprit eller cigg. Sen så när mina "bekanta" hållt på med hashet ett tag ville dom ha starkare grejer. Varför? FÖR ATT DET INTE GAV LIKA MYCKET EFFEKT EFTER ETT TAGS RÖKANDE!!!!

Jag har sett vad sånt gör med folk. Men för all del, jag skiter väl i om de sitter folk som vill punda ner sig. Låt dom göra det herregud..

HASH ÄR FARLIGARE ÄN NIKOTIN.. Bara ren goja om nån påstår annat. Kanske inte påverkar lungorna lika mycket.. Men man har fan inte mycket kvar i bölden som sitter mellan axlarna..

Men för er egen skull.. Börja inte med hash..

Åter igen, Cannabis får en inte att vilja ta annat, det är en planta för helvete. Förbudet och den falska propagandan om dödsknarket som gör kidsen fett besvikna och därför får dom att gå över till tyngre saker. Ett bra exempel är att i nederländerna, där det är lagligt att röka på, har dom mycket färre dödsfall av tunga droger än vad vi har här i sverige, så hur i helsike kan det då gå ihop? I nederländerna måste ju varenda jävel vara jonkare om nu cb hade fått dig att vilja ta annat. Så det är bara idioti från den som påstår det.

Hasch farligare än nikotin, läs på, nikotin är på top 5 av de giftigaste ämnena som finns, 1g nikotin kan döda 20 vuxna.

Jag blir så trött på alla inkompetenta människor som bara slänger ur sig dynga utan att vara ett dugg pålästa.

Jobba, ciao.

208 Inlägg
13 september 2008
Felax skrev:
blacken skrev:
Har du haft det på något av dom, alltså en RIKTIG snedojja på något av dom..?

Varför har vi inte fått se EN ENDA källa till nåt av allt skitsnack du skrivit ?? Du rör ju ihop allt o snackar en massa dynga ja blir asså tokig. Du vet tametusan lika lite om majja som jag vet om hästar... o ja skriver inte emot hästflickor om sånt!

Vild: Jag måste bara fråga varför du ens skriver? Va vill du komma fram till? Du hatar någon eh ? va ?

Va? Jag precis som alla andra skriver för jag hade en åsikt, du får nog förklara dina meningslösa påhopp lite bättre.

If you can't convince them, confuse them!

208 Inlägg
13 september 2008
FireTraXX  skrev:

Det där är bara en vinkling... ska man se det SÅ så är att födas inkörsporten till tunga droger.. eller kanske att skaffa vänner... om man inte skaffar vänner så kanske risken minskar... eller första fighten kanske... eller samhället... godis?

Det lär flinnas BETYDLIGT fler som dricker alkohol som ALDRIG rör tyngre droger, än vad det finns folk som röker på som aldrig rör tyngre droger... Jag skulle nog vilja säga att en jäävligt stor andel av folk som dricker alkohol (inte alkoholister, utan dricker... nångång ibland... du vet) aldrig rör droger i hela sitt liv...

Alla "dåliga" steg är ett steg i fel riktning. Jag helgonförklarar inte alkoholen, men av alla som dricker i sverige blir nog en yttepytteliten del knarkare..
Senast redigerat av vild (13 september 2008)

2 079 Inlägg
13 september 2008
xenopsy skrev:
blacken skrev:
Ksj skrev:

Bullshit, du vet inte vad du pratar om och saknar belägg för dravvlet du skrev.

Tyvärr damen men har har grymt rätt i vad han säger..

damen? vem har rätt?

Du har rätt, Damen (Ksj) har fel

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
13 september 2008
hehe det stämmer ju som en del säger att nikotin är giftigt nåt så in i helvete. ca 30mg som tas direkt är dödligt, typ rök 30st röda prince på 14sekunder. men vanilga rökare och snusare dör ju inte till slut av nikotinet, det är av all annan skit som följdsjukdomarna kommer av. Dock är nikotin som sagt giftigt som satan och nåt fruktansvärt beroendeframkallande.

Cannabis alltså hasch och marijuana är den enda drogen som det kan garanteras att ingen nånsin kommer dö av överdos första gången nån ska pröva grejorna. man överlever garanetrat jävligt mkt längre på det än någon annan drog men det finns ju ett problem som många inte vet. När man använder cannabis så är det endast en tredjedel av det verksamma ämnet som "används" till att ge ett rus.

Dom andra två tredjedelarna lagras i fettvävnad, till exempel i hjärnan för den består av mkt fett. så varje gång man drar i sig det där så lagras det dubbelt så mkt i kroppen som den mängd som ger ett rus och på sikt så blir närminnet helt fucked upp. Typ man frågar nån efter 2 minuter: varför snodde du den chokladkakan, du har ju pengar? och idioten svarar att dom  fan inte har tagit nåt hehe. Kort sagt man blir totalt dum i huvudet av att dra i sig cannabis. om man ska summera nåt som dom som håller föreläsningar inom droger säger så är det att om man räknar drogers farlighet vid ett enda tillfälle så är cannabis i det närmsta idiotsäkert och inget dåligt kommer hända för att man prövar en gång men som helhet så klassar dom cannabis som jävligt farligt eftersomdet är så otroligt utbrett över hela världen inom alla klasser osv. Tänk på det ni som säger att det inte är farligt.

alkohol är oxå farlig såklart men det är nåt som folk har nyttjat i 100tals år och det är lite svårt att ändra på den lagen nu men tänk annorlunda och föreställ er at alkohol skulle vara en helt ny drog som smugglades in från östeuropa. herregud den skulle totalförbjudas, folk super sig medvetslösa och drunkar, ramlar och slår ihjäls sig och somnar ute om vintern och fryser ihjäl, folk blir aggressiva och slår varandra, killar våldtar tjejeroch det leder i vissa fall till missbruk. fy fan det skulle förbjudas fort som fan det där om det hade varit en nyf företeelse. Dock är det inte mer än kanske ca 5% av dom som dricker som tillhör kategorin människor som varenda gång blir helt oprovocerat aggressiva. Kommer inte ihåg exakt vad det beror på men det är nåt i hjärnan som händer som dom såklart inte kan hjälpa, däremot kan man ju tycka att dom borde fan fatta själva att dom borde avstå att dricka om dom nu blir på det sättet

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

208 Inlägg
13 september 2008
HadesInFlames skrev:
hehe det stämmer ju som en del säger att nikotin är giftigt nåt så in i helvete. ca 30mg som tas direkt är dödligt, typ rök 30st röda prince på 14sekunder. men vanilga rökare och snusare dör ju inte till slut av nikotinet, det är av all annan skit som följdsjukdomarna kommer av. Dock är nikotin som sagt giftigt som satan och nåt fruktansvärt beroendeframkallande.

Cannabis alltså hasch och marijuana är den enda drogen som det kan garanteras att ingen nånsin kommer dö av överdos första gången nån ska pröva grejorna. man överlever garanetrat jävligt mkt längre på det än någon annan drog men det finns ju ett problem som många inte vet. När man använder cannabis så är det endast en tredjedel av det verksamma ämnet som "används" till att ge ett rus.

Dom andra två tredjedelarna lagras i fettvävnad, till exempel i hjärnan för den består av mkt fett. så varje gång man drar i sig det där så lagras det dubbelt så mkt i kroppen som den mängd som ger ett rus och på sikt så blir närminnet helt fucked upp. Typ man frågar nån efter 2 minuter: varför snodde du den chokladkakan, du har ju pengar? och idioten svarar att dom  fan inte har tagit nåt hehe. Kort sagt man blir totalt dum i huvudet av att dra i sig cannabis. om man ska summera nåt som dom som håller föreläsningar inom droger säger så är det att om man räknar drogers farlighet vid ett enda tillfälle så är cannabis i det närmsta idiotsäkert och inget dåligt kommer hända för att man prövar en gång men som helhet så klassar dom cannabis som jävligt farligt eftersomdet är så otroligt utbrett över hela världen inom alla klasser osv. Tänk på det ni som säger att det inte är farligt.

alkohol är oxå farlig såklart men det är nåt som folk har nyttjat i 100tals år och det är lite svårt att ändra på den lagen nu men tänk annorlunda och föreställ er at alkohol skulle vara en helt ny drog som smugglades in från östeuropa. herregud den skulle totalförbjudas, folk super sig medvetslösa och drunkar, ramlar och slår ihjäls sig och somnar ute om vintern och fryser ihjäl, folk blir aggressiva och slår varandra, killar våldtar tjejeroch det leder i vissa fall till missbruk. fy fan det skulle förbjudas fort som fan det där om det hade varit en nyf företeelse. Dock är det inte mer än kanske ca 5% av dom som dricker som tillhör kategorin människor som varenda gång blir helt oprovocerat aggressiva. Kommer inte ihåg exakt vad det beror på men det är nåt i hjärnan som händer som dom såklart inte kan hjälpa, däremot kan man ju tycka att dom borde fan fatta själva att dom borde avstå att dricka om dom nu blir på det sättet

Väl skrivet!

371 Inlägg
13 september 2008
Själv tycker jag att det är löjligt med moraltanter som predikar om hur farligt det är med cannabis, för att helgen efter gå ut och supa sig redlösa så att de knappt vet vad de heter.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

N/A
141 Inlägg
13 september 2008
NiV3Rt skrev:
Själv tycker jag att det är löjligt med moraltanter som predikar om hur farligt det är med cannabis, för att helgen efter gå ut och supa sig redlösa så att de knappt vet vad de heter.

finns la inga ursäkter för det heller.. men jag la ett inlägg från början på grund av att de va nån som sa att cigg är farligare än hash.. stämmer liksom inte riktigt.. men som ja skrev innan med, jag skiter väl i om folk vill punda ner sig. upp till dom.. men hash ÄR farligare än cigg. Alcohol å andra sidan är inte heller speciellt bra.. i mina tycken så kan alkohol vara farligt för omgivningen med på grund av att ens personlighet blir helt annorlunda. man kan bli aggressiv å så vidare. Jag ska leta upp en källa, men jag läste för ett tag sen att alkohol är inblandat i 80% av alla våldsbrott som sker i sverige. Hash blir man dock inte våldsam av. de va en positiv grej med hash..

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
13 september 2008
Till alla som försvarar knark: "Anfall är bästa försvar" wink
Jag skiter fullkomligt i att ni pundar sönder hjärnorna,men stå för det istället för att propagera för det som det vore rena hälsokuren....

242 Inlägg
13 september 2008
_Wallis_ skrev:
I min lilla skit håla så är det framförallt GHB som brukas.
Tror att vi ligger på andra platts efter hissingen eller va de va.

Har sett många människor och en del kompisar bli helt andra
mäniskor. Det är förjävligt.
Och alla stölder som blir av pga det, För att de ska kunna
ha råd att missbruka skiten.

Inte klaga ner på hisingen nu tongue smile

801 Inlägg
13 september 2008
för legaliseringen av cannabis!!

vad jag ser det som, så finns det bara fördelar med CB gentemot alkohol. Man slipper sitta hela kvällen och hinka i sig öl/groggar för att bli något berusad. en sjuttis på bolaget, säg 240 kr, sen ska man kanske till krogen? 1000 spänn? (billigt) gämfört med om man poffar i sig ett fint gram grönt, 100-120 kr, och den dosen lever man på hela kvällen.

Säger inte att man blir speciellt smart av CB,men man blir fruktansvärt kreativ iaf. och mkt färre personer som blir våldsam på detta än alkohol. Man slipper även baksmällan på CB, men det är klart, man kan snea lika väl på det som alkohol.

Sen är det även många som sysslar med Psilocybin svampar (Toppslätsskivlingen) som växer vilt ute. Framkallar hallucinationer, och innehåller samma ämne som LSD. Har inge bevisade negativa effekter på kroppen, men psyket kan bli förstört. Kort sagt, man kan alltså bli galen av dem.

Har inget emot vad nån håller på med, så länge dem inte tvingar på nån annan så bryr jag mig inte, och detta är en ståndpunkt som jag tycker alla borde ha.

//Hallen

178 Inlägg
13 september 2008
Roundcube skrev:

vad jag ser det som, så finns det bara fördelar med CB gentemot alkohol. Man slipper sitta hela kvällen och hinka i sig öl/groggar för att bli något berusad. en sjuttis på bolaget, säg 240 kr, sen ska man kanske till krogen? 1000 spänn? (billigt) gämfört med om man poffar i sig ett fint gram grönt, 100-120 kr, och den dosen lever man på hela kvällen.

Säger inte att man blir speciellt smart av CB,men man blir fruktansvärt kreativ iaf. och mkt färre personer som blir våldsam på detta än alkohol. Man slipper även baksmällan på CB, men det är klart, man kan snea lika väl på det som alkohol.

Sen är det även många som sysslar med Psilocybin svampar (Toppslätsskivlingen) som växer vilt ute. Framkallar hallucinationer, och innehåller samma ämne som LSD. Har inge bevisade negativa effekter på kroppen, men psyket kan bli förstört. Kort sagt, man kan alltså bli galen av dem.

Har inget emot vad nån håller på med, så länge dem inte tvingar på nån annan så bryr jag mig inte, och detta är en ståndpunkt som jag tycker alla borde ha.

//Hallen

Word

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
13 september 2008
pSundberg skrev:
Roundcube skrev:

//Hallen

Word

Under tiden få vi väll hålla oss till SPICE tongue lagligt substitut för Cannabis

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

881 Inlägg
13 september 2008
Roundcube skrev:

Hur fan är det INTE negativt?

801 Inlägg
13 september 2008
PlumCrazy skrev:
Roundcube skrev:

Pga att det inte ger några negativa effekter på organ etc etc i kroppen, psyket är inte en kroppsdel vettu. svamparna ger inga hjärnskador heller, bara att det finns risk för att man blir galen/paranoid pga allt man ser. inte så konstigt om man blir det heller, när man ser väggarna andas.

103 Inlägg
13 september 2008
PlumCrazy skrev:
Roundcube skrev:

Läs om. Har inga bevisade negativa effekter på KROPPEN, men PSYKET kan ta skada.

Sök