2807
Sök

Ford Mustang GT trim

Masterworks
13 september 2008
#21
roxe skrev:
Masterworks skrev:
Narco skrev:
haha. det hade ju inte direkt varit fel det.

Så kommer nog jag åka nästa sommar! hehehe... cool

Och ändå bli ifrånåkt av gammalt Toyota skräp wink

Handlar om fäste, vilket inte "gammalt Toyota skräp" har till det inhandlas riktiga däck! hehehe... wink

Ursäkta OT!
Senast redigerat av Masterworks (13 september 2008)

4 682 Inlägg
13 september 2008
#22
camaro67 skrev:
Moparboy440 skrev:
lite overkill att börja mixtra me dubbelturbo, e ju ingen billig motor du har i mustangen.
om du absolut ska ha överladdning kan du väl köpa ett litet kompressor kit  istället. finns massor till salu på ebay å liknande siter.

men här finns dubbelturbo kit om du absolut ska ha : www.turbo-kits.com/mustang_turbo_kits.htm

Är väll inte värre att åka med turbo än kompressor? Överladd som överladd. Köper han ett turbokit från en firma så är väll de lika bra som ett kompressorkitt

nej,men e driftsäkrare. inte lika många saker som kan gå snett.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
13 september 2008
#23
Masterworks skrev:
azid skrev:
Narco skrev:
Men man får väl inte ut lika mycket kraft från en kompressor som med en turbo?

turbon drivs av avgaserna därför tar den ingen kraft av motorn medans kompressorn drivs av remhjulet och snor lite kraft men du för bättre grundtryck

Ett Magnuson kompressor system behöver mindre än 1/3hk vid motorvägsfart!

ja jag skrev lite.... att säga inget är att ljuga

2slow

4 506 Inlägg
13 september 2008
#24
Masterworks har ju redan fått in dig på rätt svar så.
Lycka till nästa sommar smile
Ska bli en fröjd å se bilarna blåsa förbi smile

Kan du andas kan du dö.

The south shall rise again
39 Inlägg
15 september 2008
#25
Titta på fordracing.com

Avstängd
268 Inlägg
15 september 2008
#26
Hade de varit en Shelby GT 500 hade ja bara sagt Hennessey Performance.. Dock ligger dom i U.S.A, Så frakten hade ju kostat mycket.. Men du hade fått va du sökte..

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

Avstängd
268 Inlägg
15 september 2008
#27
Masterworks skrev:
Narco skrev:
Det låter sjukt bra. det får jag nog göra. Man tackar så mycket:)

Räcker inte effekten så e det bara att komplettera med lustgas!  big_smile

Hmm.. Lust gas är inte så billigt och de varar inte lika länge som ett tungt kompressor kit/turbo kit

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

457 Inlägg
15 september 2008
#28
Å trixa med grenrör behöver du inte göra mer en kompressor. Men det behövs ställas in annat, såsom bränsletryck och luftmängd och sånt där. Turbo har du på en Japansk bil, och EU bilar. Har du en bil från USA, då gäller det att ha kompressor. Om detta inte räcker för att få över dig till "kompressor"sidan så kanske det här får över dig!

http://www.youtube.com/watch?v=2lQX3cOAbes

P.S Farsan har en Mustang Roush Stage 2 med kompressor, Ett underbart ljud och bottenvrid direkt, inge ketchup-effekt!

Masterworks
15 september 2008
#29
doch skrev:
Masterworks skrev:
Narco skrev:
Det låter sjukt bra. det får jag nog göra. Man tackar så mycket:)

Räcker inte effekten så e det bara att komplettera med lustgas!  big_smile

Hmm.. Lust gas är inte så billigt och de varar inte lika länge som ett tungt kompressor kit/turbo kit

Man kompletterar med lustgasen, kompressor OCH lustgas! lol

55 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
#30
Allt låter sjukt bra. Har man något att tänka på. haha. tack



Sök