3586
Sök

Ford Mustang GT trim

55 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Hallå

Jag undrar var man kan köpa trim och styling delar till Mustang gt 2006. jag letar särkilt efter twin turbo, greenrör och lite sånt. och om det hade funnits någon som visste var man kunde köpa ett Cervini bodykit. Jag har svårt att hitta delar och sånt här i sverige. orkar inte skeppa hem delar.

MVH wille

volvoraggare
4 776 Inlägg
12 september 2008
Narco skrev:
Hallå

Jag undrar var man kan köpa trim och styling delar till Mustang gt 2006. jag letar särkilt efter twin turbo, greenrör och lite sånt. och om det hade funnits någon som visste var man kunde köpa ett Cervini bodykit. Jag har svårt att hitta delar och sånt här i sverige. orkar inte skeppa hem delar.

MVH wille

räcker inte 400 hästar

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Masterworks
12 september 2008
Kolla med Anders på vette.se han fixar det mesta till modernare jänkare!

55 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
ironhead skrev:
Narco skrev:
Hallå

MVH wille

räcker inte 400 hästar

Den har "bara" ca 310-320 hästar och ju fler hästar desto bättre. haha

Jag får kolla runt litte på vette.se Tackar tackar

677 Inlägg
12 september 2008
http://www.nofear-motorsport.se menar jag tongue

de har det mesta
Senast redigerat av Bergkuist (12 september 2008)

4 682 Inlägg
12 september 2008
lite overkill att börja mixtra me dubbelturbo, e ju ingen billig motor du har i mustangen.
om du absolut ska ha överladdning kan du väl köpa ett litet kompressor kit  istället. finns massor till salu på ebay å liknande siter.

men här finns dubbelturbo kit om du absolut ska ha : www.turbo-kits.com/mustang_turbo_kits.htm

Meister
6 763 Inlägg
12 september 2008
Moparboy440 skrev:
lite overkill att börja mixtra me dubbelturbo, e ju ingen billig motor du har i mustangen.
om du absolut ska ha överladdning kan du väl köpa ett litet kompressor kit  istället. finns massor till salu på ebay å liknande siter.

men här finns dubbelturbo kit om du absolut ska ha : www.turbo-kits.com/mustang_turbo_kits.htm

Är väll inte värre att åka med turbo än kompressor? Överladd som överladd. Köper han ett turbokit från en firma så är väll de lika bra som ett kompressorkitt

55 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Men man får väl inte ut lika mycket kraft från en kompressor som med en turbo?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
12 september 2008
Narco skrev:

turbon drivs av avgaserna därför tar den ingen kraft av motorn medans kompressorn drivs av remhjulet och snor lite kraft men du för bättre grundtryck

2slow

Masterworks
12 september 2008
Narco skrev:

Hur mycket effekt hade du tänkt plocka ut då?

Jag räknar med att ta ut ca: 550 rwhp på min med en kompressor!

55 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
afan. ja jag hade väl tänkt plocka ut 550 rwhp från min också. men om man nu fixar en kompressor vad ska man då fixa mer. är det grenrör och sånt också som man måste byta?

Masterworks
12 september 2008
azid skrev:
Narco skrev:

turbon drivs av avgaserna därför tar den ingen kraft av motorn medans kompressorn drivs av remhjulet och snor lite kraft men du för bättre grundtryck

Ett Magnuson kompressor system behöver mindre än 1/3hk vid motorvägsfart!

Masterworks
12 september 2008
Narco skrev:
afan. ja jag hade väl tänkt plocka ut 550 rwhp från min också. men om man nu fixar en kompressor vad ska man då fixa mer. är det grenrör och sånt också som man måste byta?

Du kan åka orginal men man brukar byta luftintaget, headers och avgassystem för att
få lite bättre andning och kanske soppapumpen så du får soppa, att mappa sen e inte heller fel!

Ring till vette.se så får du svar på alla frågor från en som verkligen vet vad han snackar om!
Senast redigerat av Masterworks (12 september 2008)

55 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Det låter sjukt bra. det får jag nog göra. Man tackar så mycket:)

Masterworks
12 september 2008
Narco skrev:
Det låter sjukt bra. det får jag nog göra. Man tackar så mycket:)

Räcker inte effekten så e det bara att komplettera med lustgas!  big_smile

55 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
haha. det hade ju inte direkt varit fel det.

Masterworks
12 september 2008
Narco skrev:

Så kommer nog jag åka nästa sommar! hehehe... cool

55 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Haha. så sjukt. ja nästa sommar får man hoppas att man har en lite snabbare bil tongue

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
13 september 2008
Masterworks skrev:
Narco skrev:

Så kommer nog jag åka nästa sommar! hehehe... cool

Och ändå bli ifrånåkt av gammalt Toyota skräp wink

Tycker också att du ska satsa på ett kompressorkitt. mindre ombyggnad samt trevligt bottendrag.
Senast redigerat av roxe (13 september 2008)

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

61 Inlägg
13 september 2008
Narco skrev:
Haha. så sjukt. ja nästa sommar får man hoppas att man har en lite snabbare bil tongue

Turbo kit hittar du här till din bil.  http://www.mnperformance.se/shop/

Sök