Update 24/7Tjenare
Jag tänkte att det änna är dags att bjuda på en uppdatering om vad som sker med bilen! För er som tror att bilen fortfarande står okörbar så kan ja säga att ni har fel:) Det har inte varit några lätta veckor o dra sig igenom men till slut så föll alla pusselbitar på plats.
Efter bakslaget på bänkningen innan mantorp, då motorn fick ca 130 grader i insugstemperatur och hade laddtrycks läcka i insuget så var de bara o ta sig i kragen o lösa dit en IC och fixa läckan i insuget.
Läckan på insuget var snabbt åtgärdad av MADperformance vilka även hjälpte mig att göra trycksystemet till intercoolern i aluminium vilket jag är grymt tacksam för! När till slut IC var på plats och färdig så var de dags o dra på bänkning hos maxxtuninng men i sista sekunden strulade det åter med läckage i trycksystemet och mappningen fick ställas in, men efter en planing utav insugs flänsen så var vi på banan igen och fick då hjälp att göra en gatmappning utav bilen under Torsdags natten innan avfärden mot rudskogen.
Tyvärr laddade kompressorn bara 0.3 bar vilket innebar att effekten inte riktigt fanns där men de innebar iaf att jag skulle få köra bilen på rudskogen! Sjukt stort tack till MADperformance och Sören som hjälpte mig med gatmappningen
När bilen var mappad körde vi upp en uppsättning däck på gatan och förberedde sedan för att lasta bilen på biltransporten, och då var oturen framme o slog mig på käften igen

Vid lastningen var vi tvungna att backa av bilen från ramperna igen och då fastnade oljekylet i rampen och slet sönder kylet kl 0500 på morgonen innan avfärden mot rudskogen....
Tack vare våran kära jumisko som tiggade ihop oljekylet igen så var vi till slut på vägen på rudskogen ca 2 timmar senare!
![http://www.gatbilar.se/galleries/899/3/51eeffbdbe0d3.jpg]()
Efter en extremt stressig tid innan rudskogen så var bilen till slut på flaket och påväg upp mot Gatebil Rudskogen

![http://www.gatbilar.se/galleries/727/3/51eeffb48eb65.jpg]()
Hade enormt stort stöd av Specialsvarv gänget under helgen ihop me gubbarna i garaget och en massa annat folk som ställde upp för mig!
![http://www.gatbilar.se/galleries/683/3/51eeff72ce4d6.jpg]()
Helgen gick relativt smidigt fram med lite olika bekymmer under de olika dagarna men de kan man ju räkna med en bil som är såpass ombyggd och det är första körningen

En mer utförlig rapport från eventet ihop med riktigt feta filmer från en följebil kommer att komma upp inom ett par veckor! Här är iaf en bild från oss på Dailyfresh som är tagen av Johan bring som fotade för oss under rudskogen eventet!
![http://www.gatbilar.se/galleries/434/3/51eeff8097538.jpg]()
efter rudskogen så syns de lite battle scars på bilen så som denna brända biten med foliering pga lite för tight fitment

Men den sitter gött me dom svarta fälgarna

![http://www.gatbilar.se/galleries/826/3/51eeff88dbd78.jpg]()
Sitter tight o gött fram med kan jag säga
![http://www.gatbilar.se/galleries/925/3/51eeff9241abd.jpg]()
Fick kört på alla dagarna uppe på rudskogen, tills sista passet på söndagen halv 7 då kom ja ca 3 varv innan motorn helt plötsligt dog, detta var pga nått hittat in och böjt mitt triggerhjul vilket i sin tur slog sönder trigger givaren...
![http://www.gatbilar.se/galleries/533/3/51eeffa2ef684.jpg]()
Här känner ja mig riktigt hemma nu efter en helg på rudskogen, får säga att ja känner att ja litar på bilen och kan pusha mig själv redan efter bara några pass på banan

Helgens höjdpunkt för mig var att våga göra en handbroms entry på stora rakan i närheten av 180km/h vilket gav en enorm adrenalin kick samt extrem ståplätta på däcken då jag inte pumpade handbromsen ^^. har ju inte möjligheten att bromsa samtidigt som kryckan är dragen så ja höll den stumt i 200 m

misstagen lär man sig av och nu är en fördelningsventil beställd så ja kan bromsa samtidigt utan att kryckan låser sig
![http://www.gatbilar.se/galleries/836/3/51eeff9abefe8.jpg]()
Bilen rullades in i garaget efter helgen och det fick bli en paus på ett par dagar för o ta igen mig efter den senaste tiden ^^. Sedan var de bara o riva ner lådan efter ett par dagar för att få ner svänghjulet och rikta tripperhjulet och montera upp allt igen där efter
![http://www.gatbilar.se/galleries/570/3/51eeff77b0401.jpg]()
Måste passa på o tacka mina sponsorer enormt mkt! Hade aldrig gått utan er, Extra stort tack till Specialsvarv.se och MADperformance utan er hade det aldrig gått o köra på rudskogen!
Nu i helgen är det säkert som många vet 3 deltävlingen i Swedish Powerdrift serien, denna deltävlingen går på Gröndal motorstadium uppe i eskilstuna. Mitt mål är att delta och jag har en del att fixa innan avfärd fredag morgon tidigt som fan.
Ett nytt kompressor hjul ska svarvas imorgon för att få ut 1 bars laddtryck till torsdag då de ska göras ännu en gatmappning innan denna tävlingen för att kunna få lite mer mos i maskinen under tävlingen

. Men mycket hänger på att triggergivaren som jag får imorgon lirar som den gjorde förut för annars har vi de ännu tightare att hinna kan jag säga...
Mer som ska göras är att inhandla racingoverall, skor o handskar. samt massa reglementes enliga saker ska åtgärdas från förra besiktningen ja gjorde på bilen, en katt ska även leta sig dit under morgon dagen så de är enligt reglementet!
Nu måste jag sova så ja orkar med de närmaste 2 dagarna av extremt tempo

Hörs av innan helgen eller om inte tid finns så ses vi på gröndal!
Mvh Stångberg