TjenareNu ÄNTLIGEN börjar mitt första riktigt seriösa projekt, detta bygget kommer att ta lång tid på grund av att jag går i skolan och har dåligt med pengar. Mycket pengar kommer att investeras i bilen och förhoppningen är att bilen kommer vara ganska så unik. Då det är en ganska ovanlig bil att bygga prestanda på, då det är mer vanligt att cosworth modellerna byggs på. men jag är ju själv helt såld i ljudet från en rak 6a, så det var ett ganska klart val:)
Målet med byggetDen ska vara en bil som ska vara skön att åka i, men ändå ha väghållningen och effekten till att kunna köras på bana. Denna kombinationen är svår att hitta men jag kommer försöka att få det så nära som möjligt, en långt fram förhoppning när jag har slutat skolan är att kunna turbokonvertera motorn:)
Bilen är en mercedes 190 2.6 -88Mercan bilen är Mr.CAP behandlad bilen är rostfri förutom 2 rostiga ställen på trösklarna.här har ni spisen Inredningen, riktigt flott eller vad säger ni?Skinnet är i bra skick, förutom att det har släppt i överkant på 3 av dörrsidornabilen är rostfri förutom 2 rostiga ställen på trösklarna.Så ser bilen ut och jag ser fram emot att sätta igång med byggandet, men har som sagt lite kvar på min andra bil innan det tar fart på allvar. Jag har suttit och gjort en lista över de planerna jag har för bilen, vissa av sakerna är väldigt långt fram då jag är student och har väldigt begränsad inkomst.
Massor av planer finns:Observera att planerna inte stor i prioteringsordning;)
förklaring( ) inte köpt
(/) inhandlat/påbörjat
(x) klart och monterat
Exteriör:Snygga fälgar (x) 18"s amg fälgar med lågprofilsdäck
lackera handtag (x) de är solblekta järnet
lackera torkararmen (x) även denna solblekt
lägga i stenskott ( ) finns lite stenskott på bilen ska läggas i med lackstift och sedan poleras ut.
byta till saccoplast ( ) (kan bli 16v kjolar)
byta baklyktor ( ) blir röktonade klarglas
Vita blinkers (x) fram+framskärm
lackera grill (x) har lite andra planer numera;)
lackera sidpspeglar (x) kommer lackas i samma färg som bilen
Tona rutorna (x) bakrutan+bakre sidorutorna
byta antenn ( ) den nuvarande är avbruten
Rostlaga trösklar (/)
Nya EU skyltar (x)
Interiör:Sparco Evo 1 stolar (X)
Montera brandsläck. (x) en i bagaget, kmr troligen en under varje säte ifram också
Flytta bak batteriet (x)
Sparco Mocka ratt (x) Blev sparcos egna nav;)
Fixa dörrsidorna ( ) Vinylen har släppt i toppen på 3 av dörrsidorna
Nya Golvmattor (x) blev svarta sparco mattor med gråa sömmar
Bygga golv i bagaget (x)
multimedia:Ny huvudenhet (x) En Pioneer DEH-5100 på väg hem;)
Kicker comp 10" (x) med ett carpower 4/400 slutsteg (360wrms) , bandpasslåda byggd
Bygga hatthylla (x) 2x 6.5" med diskanter
Montering av 4" fram (x) (100wrms på varje).
Uppsättning av steg (x) kommer göras i bagaget då det kommer finnas 2 steg.
Inhandla ett 4ch steg ( )
Motor/drivlina (M103.942):fräscha upp motorrum(/)
2½" avgassystem (x) börjar nog med att bara ha från katten och bakåt.
Sportluftfilter ( ) kommer göras seriöst med värmesköld osv.
kolla över bakvagnen (x) Har bytt till Delrin bussningar i subframen
Renovera generator ( ) har inte gett upp men låter illa, troligen ett dåligt lager.
Byta diff (/) asd diff med lite egna modifikationer
Måla på bakvagnen (x) bakaxel, diffen, lådan och blocket kommer att slipas och målas med hammarlack;)
Motorrums lack ( ) kan hända att de blir nylackerat i motorrummet vid motorlyftet
isoleringsmatta (/) byta den på motorhuven då den är väldigt dålig, ser illa ut.
Grövre koppling ( ) har köpt mig en Sachs 618 tryckplatta me lättat svänghjul och en 4pucks sinter lamell
Chassi:H&R cupkit (X)
Måla bromsok (X) Har slipat och målat bromsoken silvriga;)
Delrin runt om (X) bärarmar fram, samt subframen i bakvagnen e kittad me delrin bussningar nu
Större bromsar ( ) från någon nyare mercedes, möjligen amg;)
Byta handbroms (x)
Bilen är i finare skick än jag trodde och ser fram emot att göra motorlyftet i vinter och fräscha upp motorrummet
. bilen ställs av i veckan och de riktiga arbetet kommer att påbörjas i slutet av månaden då motorn kommer lyftas ut ur bilen
Alla tips och all kritik är välkommen:) hoppas ni kommer gilla projektet
mvh Stångberg