Update 26/10igår kväll så blev det lite lek som vanligt, dock med de sista däcken

så igår när jag kom hem kl 12 så drog ja upp bilen på pallbockar och tog av alla däcken för att kränga på mkt bättre däck;) sedan så gjorde ja rent lite snabbt i hjulhusen då de e fulla med gummirester

men de får man ju som sagt skylla sig själv för ;D
bilen uppe på pallbockar för däckbyte o lite uppfräschning av hjulhusen osv;)sedan när jag kom ut idag så lackerade ja ett till lager på ribborna till grillen som ska bli mattsvarta som nätet

blev hyffsat iaf;) sedan när jag lät det torka så fick jag tummen ur och påbörjade toningen av rutorna;)
började med att ta bort dörrsidorna och sedan ta bort fönsterveven som håller i rutan och sedan listen och sedan ut med rutan sedan ut med hörnrutan. går smidigt när man vet hur de ska gå till 
rutorna ur, då vare bara att börja rengöra
för att få bort de första o värsta av smutsen så tog jag bromsrengörning som dunstar bort helt och är starkt, efter det tog jag fönster puts och gjorde rent. sen dränkte jag rutan med tvålblandning och rengjorde sedan rutan med rakblad och sedan fönsterputs igen o sen tvålblandning 
skar sen upp filmen i rätt storlekar och renskar ganska noga inte helt hundra då det blir lättare när filmen har torkat fast ordentligt, så den får ligga över natt och torka nu 
resultatet blev ganska bra, men många yttepytte jätte små bubblor i filmen, men de blir de nästan jämt när man använder så billig film som mekonomens, dock så stör ja mig inte spec mkt på de, syns bara innifrån svagt
ganska nöjd med tanken på hur lång tid det tog 
bakrutan kommer jag tona när jag får mer pengar då det är slut på dom för tillfället:P behöver också hjälp med det

det var vad jag fick gjort idag, nu ligger filmen och får torka på plats ordentligt. så i morgon ska ja iväg och kränga på bättre däck, sedan ska jag hem och montera rutorna igen samt dörrsidorna så klart

efter det ska jag även sätta dit ribborna i grillen som lacken har torkat på då
sedan blir det väl ett litet strög ;P
lycka till på uppkörningen i morgon 4kezon;)
de va allt, ha de gött

mvh stångberg