3309
Sök

Orkar inte höra bältespåminnaren.....

230 Inlägg
13 september 2008
evilaudio skrev:
FireTraXX skrev:
Performance_ skrev:
Är de så jävla svårt å ta på sig bältet??

Är det så jävla svårt att skita i vad grannen har för sig?

håller me dig!!  de väl f-n upp till var å en.

Klart att det är upp till var och en!...Men tänk på en sak!

"Vi" som använder bälte, får väl också säga vad vi tycker!?, eller är det bara ni som "ofta" använder bälte som får säga vad ni tycker?

skulle du säga "Jag använder aldrig bälte!"...och jag skulle säga "jävla nötter som kör utan bälte!"

Vad är skillnaden? båda säger precis det dom tycker!

Tänkte bara klargöra den "skillnaden"

49 Inlägg
13 september 2008
hmm....och så urartade sig en till tråd....

- "Ställ dig sist i kön för helvete"
- "Jag stod där nyss, men det var så jävla tråkigt"

12 Inlägg
13 september 2008
Prova med att kliva upp på en stol, fall sen framåt ned mot golvet och prova ta emot dig med händerna få se hur det går.
Det är nog ingen fara, prova  du, det är bara en hastighet av 15 km/h, du kör nog säkert fortare utan bälte.
Lycka till!

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
13 september 2008
Rand skrev:
skit i bältet å krocka istället.. idiot tråd.

Krockar man lättare utan bälte?

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

5 198 Inlägg
13 september 2008
Waho skrev:
Rand skrev:

Självklart,, jag använder bälte och har aldrig krockat.. cool

Avstängd
962 Inlägg
13 september 2008
Waho skrev:
Rand skrev:

Eftersom efterblivna idioter troligen kör bil sämre än normalbegåvade så är det nog rätt så rimligt att dom utan bälte krockar lättare.

Det är väll en sak om man glömmer bältet på riktigt (hur man nu lyckars med det?) men att säga att man inte orkar ta på sig det ja då är man en efterbliven idiot, och det är ingen åsikt utan fakta.

196 Inlägg
13 september 2008
Först och främst skulle den här tråden tagits bort för längesen...  Sen behöver vi inte bry oss om de som väljer att köra utan bälte, de kommer krocka eller åka dit på det så småningom...

* Klåpare
1 718 Inlägg
13 september 2008
Nu är det ju bältespåminnaren och inte bältet som ska demonteras. Ej använt bilbälte är belagt med böter, precis som fortkörning och ingen här har ju någonsin kört lite för fort heller antar jag. roll
Visst kan får man klaga på folk som inte använder bälte, här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=89781

Och till topic.. Det borde väl gå att hitta kablaget till stolen och klippa lämplig kabel. Eller sätta en brytare på lämplig kabel så man kan välja själv om det ska tuta eller inte.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Avstängd
99 Inlägg
13 september 2008
Ja tråden bör kunna låsas nu, då trådskaparen fått svar på hur han ska göra, tack för länken där man kan klaga på bälte eller inte, i fortsättningen kanske man postar i rätt ämne så nästa person som frågar inte läser igenom 4 sidor som behandlar ett annat ämne.
Senast redigerat av AndersWestlund (13 september 2008)

108 Inlägg
13 september 2008
Över 7km/h klarar man inte av att hålla emot om man krockar. Risken är stor att man bryter handlederna. Även om du inte krockar finns de andra som kan köra på dig. Finns mjukvara att ladda ner men använd bältet istället! Är ju lag på bälte.

Avstängd
210 Inlägg
13 september 2008
Gulmun skrev:
Nu är det ju bältespåminnaren och inte bältet som ska demonteras. Ej använt bilbälte är belagt med böter, precis som fortkörning och ingen här har ju någonsin kört lite för fort heller antar jag. roll
Visst kan får man klaga på folk som inte använder bälte, här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=89781

Och till topic.. Det borde väl gå att hitta kablaget till stolen och klippa lämplig kabel. Eller sätta en brytare på lämplig kabel så man kan välja själv om det ska tuta eller inte.

fan va bra sagt ... kan va lika farligt att köra för snabbt men då e de inte nån som klagar.....

arguing on the internet is like compeeting in the specials olympics
if you win you are still a retard

332 Inlägg
13 september 2008
åk till skroten o klipp bort stålgrejen på ett bälte o ha i bilen som du trycker i bälteshållaren ... eller ha bältet knäppt bakom ryggen. Fast bäst kanske är o använda bältet som man ska, va vet ja?

712 Inlägg
13 september 2008
Förstår att trådskaparen vill ha bort skiten.. kom just att tänka på den otroligt irriterande bätesvarnaren som sitter i gamla Volvo 240.. KLICK KLICK KLICK!!
Så alla ni som klagar sätter på er bältet om ni ska flytta bilen på parkeringen / backa in den i garaget..? Tråden handlar ju om kortare sträckor!

41 Inlägg
13 september 2008
prodrive skrev:
Waho skrev:
Rand skrev:

Eftersom efterblivna idioter troligen kör bil sämre än normalbegåvade så är det nog rätt så rimligt att dom utan bälte krockar lättare.

Det är väll en sak om man glömmer bältet på riktigt (hur man nu lyckars med det?) men att säga att man inte orkar ta på sig det ja då är man en efterbliven idiot, och det är ingen åsikt utan fakta.

Vilka fakta visar att man är en efterbliven idiot?

Tycker det e idioti att man inte kan läsa en trådstart med en fråga och skriva i tråden utan att kunna hjälpa trådskaparen.

Frågan löd hur kan man få tyst på bältesvarnaren i en nyare volvo.

Svar man åker till volvo mekanikern man är tjenis med ber honom ladda ner lämlig programmvara och man får det tyst i kupen när man inte sätter på sig bältet.

Frågan löd inte vad tycker ni om att inte köra med bälte på din inbicill.

//mojja

Svartlistad
446 Inlägg
13 september 2008
man kan trycka ner en glaspinne där man ska sätta bältet smile funkar klockrent på v70 smile

6 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
Tack för alla vettig svar..tillslut.
Blev mycket onödiga diskutioner..

/OceanDave

VW-nörd?
4 332 Inlägg
17 september 2008
Han verkar la rätt nöjd nu med svar.

Att folk kallar mig moraltant, men detta e ju sanslöst. Skulle blivit vansinnig om ja haft en bältespåminnare tickade varje gång man kör ut från parkering osv osv...stressar ju upp en bara. Min låter inte vilket e rätt skönt tongue
Förstår mkt väl att man vill ha bort de. En bältespåminnare e ju sån jävla nödvändig uppfinning eller? "Oj jag glömde visst ta på mig hjälmen när ja hoppa fallskärm"

Att Johan 23 år kör utan bälte gör väl varken till eller från för er egen säkerhet? Han lär ju inte direkt falla genom vindrutan och döda dig, hans problem tongue
Senast redigerat av Mortalis (17 september 2008)

Avstängd
1 266 Inlägg
17 september 2008
Hur fan kan man köra utan bälte ? hur jävla dum i huvudet får man vara ? dödslängtan ?

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

2 164 Inlägg
17 september 2008
jag måste erkänna att jag har aldrig någonsin haft på mig bälte när jag åkt i våran Ford... Annars har jag det ALLTID, även om jag bara ska 100meter.. aa just det, våran Ford är från 1959 så det finns inga bältet i den, annars hade jag garanterat haft det!! vill finnas kvar hos min familj och min tjej.. Väldigt onödigt att inte ha bälte, men som sagt erat egna val.. men fundera lite på om det verkligen är värt att hångla med framrutan pga ett rådjur, istället för att kanske bli lite rädd och få lite ont i nacken i värsta fall..

Mvh Dadde

"Life´s too short to drive a boring car"

2 164 Inlägg
17 september 2008
förresten, jag kollade lite på dina bilder och råkade notera att du har två barnstolar i baksätet.. Låter du barnen åka kortare sträckor utan bälte oxå? Om inte, varför?

"Life´s too short to drive a boring car"

Sök