Om vi börjar med Can-Mid (Low, skulle bara vara petig mot mig själv), i det nätverket har du:
CEM, Styrenhet handsfree, Audioenhet, styrenhet klimatanläggning, förarsidans dörrstyrdon, passagerarsidans dörrstyrdon, parkeringshjälp och SRS
Kan vara värt att koppla ur för att prova, du behöver ju bara CEM, tändlås, instrumentgrupp, ABS och ECM för att starta. Mät även spänningen för CAN-bus systemet
Däremot så finns det bara avslutningsmotstånd på ECM, CEM och instrumentgrupp (de du mätte först med Ohm)
I PCM (ECM) och i det elektroniska kombinationsinstrumentet finns det ett avslutningsmotstånd på 120 Ohm för HS-CAN-databussen.
I GEM (CEM) och i det elektroniska kombinationsinstrumentet finns det ett avslutningsmotstånd på 120 Ohm för MS-CAN-databussen.
edit: Kombiinstrumentet går både på Can-Mid och CAN-High, även styrdon för nyckelfri start.. Osäker på om den gäller V50, antar inte de om du inte har en "död nyckel" i låset konstant
Så kopplar du ur den borde du få 120 Ohm på Can-Mid ??
om jag får tid ska jag se om det är normalt resistansen skjuter i taket några sekunder när man stänger en dörr, känns inte som de dock.. annars misstänker jag ett dörrstyrdon som brunnit upp?