Bilen är min första bil och var från början bara tänkt att gå över vintern för at sedan köpa turbobil, men sen en vacker dag så fick ja vevlagerras och konstaterade att de skulle bli billigare att byta hela motorn. Mi16 blir de 148hk istället för 122hk orginal.
Det som ska göras med bilen:
* Få in mi16 motorn med mi16 låda. * Vita blinkers * 91:ans baklysen * Lackera om bakluckan då den är amatörlackad av förra ägaren ser förjvälig ut * 2.5 tums avgas * Sportluftfilter
osv, Det kommer säkert köpas lite godis runt omkring det här så det här är ett rullande långtidsprojekt. Räknar iallafall med att motorn ska vara i inom en vecka!!
Hoppas de kan vara någon som får intresse för projektet iallafall.
ta 4x4 lådan och stoppa dit bakaxel med kortade axlar så får du en liten frän fyrhjuls driven kärra men de blir lite mer göra, sen behöver du inte byta låda mi16 motorn passar rakt på 205ans låda
ta 4x4 lådan och stoppa dit bakaxel med kortade axlar så får du en liten frän fyrhjuls driven kärra men de blir lite mer göra, sen behöver du inte byta låda mi16 motorn passar rakt på 205ans låda
4x4 blir för mycket jobb. Jag vill ha mi16 låda pga utväxlingarna är inte samma, och motorerna har olika karaktär. Bilen får bättre acc med en mi16 låda och blir därmed roligare att köra!
jag följer det också vi ska ju rejsa sen, haha, vad vill du möta? välj en bil
Din snabbaste?
Igår så plockades mi16 motorn ut ur den andra bilen och lagade centrallåset och så. Nu ska bara min gti motor bort sen hinkas i med den andra så är de klart!
Tråkiga nyheter, motorn jag köpte var inte i det skicket jag hoppats på. Kompen osv var bra, de mesta var nytt och bytt. Men när vi tog ur motor och granskade den så hittade vi sprickor i blocket. Någon har försökt laga det med någon kemisk metall men det ser inte ut att hålla så jättebra så nu är jag ute efter ett nytt mi16 block!