2272
Sök

omega-b med en trimmad calibra motor i=)

21 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
#1
hej har nu kommit en bit men tänkte visa lite vad som händer me oplan min
motorn kommer ifrån calibran jag har som jag har flyttat över å satt i en bmw växellåda...
hoppas det blir bra när det är slut=)


1 653 Inlägg
14 september 2008
#2
ok?

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

150 Inlägg
14 september 2008
#3
Ska detta vara en projekt tråd eller ? :\

Mästare
2 947 Inlägg
14 september 2008
#4
Bilder?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

21 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
#5
japp det skall det vara! funkade inte igår när jag skulla ladda ner bilder skall testa idag me! är ju som sagt inte nån data hacker precis=) skall skrive ner info mm...
//Andreas


21 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
#6
https://www1.garaget.org/gallery/archive/67473/459965_2fj2k0.jpg
håller på att måtta med nya motorfästen samt med bmw växellådan å kardan!


21 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
#8
https://www1.garaget.org/gallery/archive/67473/459980_w7h28k.jpg
har ju skruvat varje dag i 2månader nu så jag har kommit en bit här är det en bild på soppa systemet Mvh Andreas


21 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
#9
https://www1.garaget.org/gallery/archive/67473/459981_t6zah8.jpg
nu sitter riktiga motorn i! har även byggt klart nytt insug!


21 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
#11
https://www1.garaget.org/gallery/archive/67473/459983_td4n7s.jpg
så hära ser det ut för dagen! drivlinan klar sprutet kopplat väntar på grenröret ifrån min kompis! cp-service.se //Andreas


21 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
#12
nej nej den skall lackas om till den kulör jag har i motor utrymmet samt kjolpaket mm....

men först är det ju att allt stämmer med drivlinan å så har ju gjort om en del!
måaste kanske även mappa om den nu med nytt insug å nytt grenrör men det syns när jag skall gasa har ju bredbands lamda så=)


699 Inlägg
14 september 2008
#13
Ser nice ut! lycka till smile

Bilgalen elektriker :)

21 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
#14
https://www1.garaget.org/gallery/archive/67473/459988_v04ulw.jpg
för nån dag sedan satte jag in alla mätare å kopplade dom!


21 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
#15
här är det lite info om motorn

autronic sprut med msd 6al tänning
1680cc spridare och 2 st bosch 044 pumpar och en corsworth pump till catch tanken
arp till topp ram å vev å svänghjul
je kolvar samt stp stakar
färstärkt oljepumpsdrev till oljepumpen
mira fräst å portad topp med extra vatten kanaler borrad i topp samt block
har gjort om svänghjulet så nu har jag bmw 618 tryckplatta!!

kör med en turbo ifrån svenskturbo service irx 600
och tial 44mm wastegate samt feritta avgs system

bromsade 560hk på hjulen i calibran så ca 630hk i motorn blev det!
har säkert glömt nått nu men lite info vart det iaf=)


Green Street Elite
676 Inlägg
14 september 2008
#16
mkt trevlig projekt tråd smile uppdatera mycket me bilder o info!  kommer att följas smile


Meister
6 763 Inlägg
Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
14 september 2008
#18
Blir snyggt smile kommer följas!
Mvh Kim


21 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
#19
fick göra om motor fästena, flyttade bak motorn så mycket det gick! har ju kvar fördelaren så fick banka in torpeden lite för att få bak den så mycket jag ville ha!!

tröttnade på calibran när 2st f28 växellådor rasade på några veckor!
när jag mappade bilen o bromsade bilen hos ppf så orkade den bara att ladda 2,1 bar vilket gav 560hk och 750nm...
på turbon är det en inbyggd wg som jag ej använder, så när jag köpte den punktade jag igen locket, men efter en tids användande så orkade den bara att ladda 1,5....ghaaaa ett turbo ras eller läckage trodde jag,
men tog upp turbon å såg att  den inbyggda wg stog halv öppen,
så jag svetsade igen locket runt om nu,
å nu vart det tidgare ladd med 700varv samt att den orkade ladda mera=)

så nu när den komm tidigare så vart det nog lite för mycket för växellådan på calibran!
tröttnade på att byta hela tiden så därför bygger jag på en omega nu med bmw växellåda!

skall testa med omegas 24v bakaxel klump annars för det bli en annan=)
Mvh Andreas


Meister
6 763 Inlägg
14 september 2008
#20
ammadeus skrev:
fick göra om motor fästena, flyttade bak motorn så mycket det gick! har ju kvar fördelaren så fick banka in torpeden lite för att få bak den så mycket jag ville ha!!

tröttnade på calibran när 2st f28 växellådor rasade på några veckor!
när jag mappade bilen o bromsade bilen hos ppf så orkade den bara att ladda 2,1 bar vilket gav 560hk och 750nm...
på turbon är det en inbyggd wg som jag ej använder, så när jag köpte den punktade jag igen locket, men efter en tids användande så orkade den bara att ladda 1,5....ghaaaa ett turbo ras eller läckage trodde jag,
men tog upp turbon å såg att  den inbyggda wg stog halv öppen,
så jag svetsade igen locket runt om nu,
å nu vart det tidgare ladd med 700varv samt att den orkade ladda mera=)

så nu när den komm tidigare så vart det nog lite för mycket för växellådan på calibran!
tröttnade på att byta hela tiden så därför bygger jag på en omega nu med bmw växellåda!

skall testa med omegas 24v bakaxel klump annars för det bli en annan=)
Mvh Andreas

Blir de drifting-bil av den eller? big_smile



Sök