ammadeus skrev:
fick göra om motor fästena, flyttade bak motorn så mycket det gick! har ju kvar fördelaren så fick banka in torpeden lite för att få bak den så mycket jag ville ha!!
tröttnade på calibran när 2st f28 växellådor rasade på några veckor!
när jag mappade bilen o bromsade bilen hos ppf så orkade den bara att ladda 2,1 bar vilket gav 560hk och 750nm...
på turbon är det en inbyggd wg som jag ej använder, så när jag köpte den punktade jag igen locket, men efter en tids användande så orkade den bara att ladda 1,5....ghaaaa ett turbo ras eller läckage trodde jag,
men tog upp turbon å såg att den inbyggda wg stog halv öppen,
så jag svetsade igen locket runt om nu,
å nu vart det tidgare ladd med 700varv samt att den orkade ladda mera=)
så nu när den komm tidigare så vart det nog lite för mycket för växellådan på calibran!
tröttnade på att byta hela tiden så därför bygger jag på en omega nu med bmw växellåda!
skall testa med omegas 24v bakaxel klump annars för det bli en annan=)
Mvh Andreas