4620
Sök

Vilka bilar tycker ni ger mer eller mindre för pengarna?.

1 129 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Efter att har sett en massa nya o begagnade bil reklamer o annonser de senaste åren så har ja blivit lite  nyfiken över vilka bilar ni tycker ger mer eller mindre för pengarna, samt vilka utrustningar ni kan tänka er att betala extra för eller tycker borde ha inkluderats

Visst finns det både pärlor o måndags objekt på marknaden som i sin tur brukar ge både låga o höga priser, men eftersom alla bilar sjunker i värde med tiden så tänkte ja sätta gränsen från 98 till 2008.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 september 2008
Anser att bmw ger jävligt mycket bil för pengarna. Visst kostar de mer i inköp men är å andra sidan billigare delar och mindre åtgång på dessa. Dessutom är Bmw kända för att göra motorer som är snåla i förhållande till effekten.

Dessutom får du en underbar bil att köra osv...

Pappa jämförde sin e34 med min moster Vovlo 740, och hans var den billigaste att äga med god marginal. Lite dyrare att försäkra ( mer effekt + ca 100hp) och dyrare i inköp. Men i slutändan hade bmwn tatt igen detta. Så man kan inte bara se till inköpspris, man får tänka på ägande kostnaden också roll

Är du själv ute efter en bil eller?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

82 Inlägg
14 september 2008
Rquired skrev:
Anser att bmw ger jävligt mycket bil för pengarna. Visst kostar de mer i inköp men är å andra sidan billigare delar och mindre åtgång på dessa. Dessutom är Bmw kända för att göra motorer som är snåla i förhållande till effekten.

Pappa jämförde sin e34 med min moster Vovlo 740, och hans var den billigaste att äga med god marginal. Lite dyrare att försäkra ( mer effekt + ca 100hp) och dyrare i inköp. Men i slutändan hade bmwn tatt igen detta. Så man kan inte bara se till inköpspris, man får tänka på ägande kostnaden också roll

Tveksam om bmwn är billigare, har en sj och är nog nästan säker på att den 740 är billigare på de mesta reservdelarna, men bmw är så pass mkt mer bil så det är värt dom extra pengarna.
Saab är väll en rätt värd bil om man hittar nån med turbo som inte är allt för hårt körd?
Men har du pengar så köp en bmw med så mkt utrustning som möjligt;)

8 883 Inlägg
14 september 2008
Tycker att man börjar få mycket bil för 200 tex M5orna börjar bli riktigt attraktiva om vi bara tittar till inköpet och bortser i från övriga kostnader.

Fotograf på tierpidag.se

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 september 2008
Persson_90:
Enligt den erfarenhet jag har att ta ifrån blev Bmw billigare. Visst är 740 en hållbar bil men den hade betydligt fler småfel än Bmwn hade. Dessutom har den kamrem osv som kostar...

Sen är det traktor vs bil så det hade blitt en BMW oavsett smile

98 Inlägg
15 september 2008
En Alf Romeo måste definitivt vara bland de bilar som man får mycket bil för lite pengar. Körglädje, snygga och ganska bra effekt också i några av dem.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 september 2008
Håller med il bandito, en Alfa ger mycket bil för pengarna och håller betydligt bättre än ryktet säger. Men det är trots allt rätt dyr service och delarna är inte så dyra men de går åt i en lite högre takt.

Men hade 156an varit bakhjulsdriven så hade man varit riktigt riktigt sugen på en sån smile

1 129 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
Rquired skrev:

Ifall en bmw är billigare än en volvo så är det nog mest för att den inte behöver servas eller delbyte lika ofta. Annars har jag tyvärr lite svårt o tro att den är billigare. big_smile

Jag kommer skaffa mig en annan bil om ett tag, men det är inte orsaken till att jag har gjort denna tråden. smile

Meister
6 763 Inlägg
15 september 2008
Rquired skrev:
Persson_90:
Enligt den erfarenhet jag har att ta ifrån blev Bmw billigare. Visst är 740 en hållbar bil men den hade betydligt fler småfel än Bmwn hade. Dessutom har den kamrem osv som kostar...

Sen är det traktor vs bil så det hade blitt en BMW oavsett smile

450:- på biltema är väll inga större pengar på den långa intervallen. Kamkedjan på bmw:n ska ju bytas någon gång åxo så de väger nog upp. Men idagsläget kan man nog inte komma billigare undan än att åka 740 eftersom att de står ett par bakom varje lada som man kan plocka delar av

terazzi
15 september 2008
Nissan 200sx smile helt opartisk med wink NÄSTAN iaf ^^
Lägg ca 45 papp o du har en bil som går bra och oftast så är alla problemen som dem kan redan åtgärdade då wink
170 häst orginal, bakhjulsdrift, körglädje, bra väghållning.. anser jag va en sjukt bra bil för pengarna smile visst den kanske dricker lite men säg nån sportbil som inte dricker mkt bensin?
Ne den bilen älskar jag big_smile + den e ju snygg o se på med ;D iaf S13 från 1992 och S14A wink samt S15 ^^ big_smile

Anser man får mycket för ganska lite pengar ändå smile
Senast redigerat av terazzi (15 september 2008)

1 129 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
Inga mer bilar?.
Senast redigerat av Palicuse (16 september 2008)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 september 2008
En volvo drar mer bensin och är dyrare att serva än en bmw. Detta uppväger den dyrare försäkringen. Och så jävla billiga i inköp är inte en volvo. Och eftersom körglädje är ett krav för mig och många andra så åker volvo dit på det också.

98 Inlägg
16 september 2008
Jag kan nämna 2 bilar som man verkligen får valuta för pengarna...

1. BMW 740 (E38)
2. Alfa Romeo 156

1 653 Inlägg
16 september 2008
"mycket bil för pengarna" är ju väldigt individuellt...

en Skoda oktavia med 1,2 liters motor på 65 hk och stort lastutrymme kan va det messta man kan få för pengarna för en person, medans en BMW M3 med helskin, klima och navigator kan va messt bil för pengarna för en annan, men det tycker han med skodan bara är onödigt krafs som kan krångla = mer bekymmer för mer pengar...

och rquired, vad är körglädje då?
jag personligen får ut mer körglädje av att sladda runt i en bucklig 740 och kan skita fullkomligt i vad som händer med den, än att sitta i en svindyr M3 som påstås va skitrolig, men inte våga köra ordentligt med den pga det monetära värdet?
så även där hade en Volvo 740 vunnit över en BMW...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 september 2008
Hehe Thullen, du har helt rätt.
Men varför jämföra en M3a med en volvo 740? Jämför 740n med tex en bmw E34 eller nått i samma prisklass, säg att båda kostar ca 10k. Skulle du inte våga sladda runt i en sån?  Om det går åt helvete är det samma summa?

Sen innebär körglädje inte bara rolig att köra, det är stabilitet, en känsla av kontroll osv osv också.
"Kommunicera med föraren", brukar Bmw reklamen/recensionerna visst kalla det.

Avstängd
233 Inlägg
16 september 2008
En bmw är nog den som ger mest för pengarna.
Någon skrev 200sx, kan fan inte men allvar, är nog största skitet genom tiderna(ful dessutom enl. min åsikt), har läst så många som har problem att dom går sönder hela tiden, så den går nog mot hållet: minst bil för pengarna.

Blå saab 9-3 turba

V-Power
1 186 Inlägg
16 september 2008
Niick skrev:
En bmw är nog den som ger mest för pengarna.
Någon skrev 200sx, kan fan inte men allvar, är nog största skitet genom tiderna(ful dessutom enl. min åsikt), har läst så många som har problem att dom går sönder hela tiden, så den går nog mot hållet: minst bil för pengarna.

200sx är nog den mest överskattade skitbil som finns på marknaden. Idioter som inte har något bättre att lägga 40k på.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

120 Inlägg
16 september 2008
hahaha håller med! Som ni redan skrivit,  Nissan 200sx är verkligen inte valuta för pengarna, visst den ser ju sportig ut (om man gillar japps-stuket.. urk) men det är verkligen ingen fullblodsmaskin. Mondeo ST tex är ett bättre förslag (både mk1/mk2).

Fire And Silk
2 254 Inlägg
16 september 2008
Mercedes ifrån början av 90-talet där har vi på kostade bilar. Väldigt mycket bil för pengarna.

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

1 129 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Själv har jag bara haft 2 bilar. Min första var en Golf 2 gti 16v. Den var rätt billig o bra för att va en sportigare bil. Men tyvärr så har VAG modeller som ligger lite väl högt upp i pris.

Min andra bil är en Opel astra G 1.6 16v. Och den tycker jag är bra för sitt pris, och ger lite mer för pengarna jämfört med 2a bilar i sin klass.

Sök