3646
Sök

Vilka bilar tycker ni ger mer eller mindre för pengarna?.

terazzi
17 september 2008
#21
haha bara för ni inte tycker den är bra så ^^ har nån av er kört en 200sx ens?
O hur bra är en saab 9000 då? wink o ja jo skitskoj och köra eller inte tongue

1 639 Inlägg
17 september 2008
#22
Nyare bilar utan ac är verkligen inte värda mycket.... Otroligt att vissa kan köpa nya bilar och snåla in på något som är en plåga att vara utan och sedan gör bilen skitsvår att sälja...
Till exempel så vart ju AC option redan 1973 i Volvo 140 (när nya interiören kom) så det borde vara standardutrustning år 2008... Skulle inte köpa en nyare bil utan ac om jag så fick den till halva marknadspriset, så otroligt komforthöjande utrustning i förhållande till vad det kostar vid nyköp !
Senast redigerat av mrcelica (17 september 2008)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
17 september 2008
#23
tidiga 850 tycker jag man får mkt bil för pengarna

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Herr
1 722 Inlägg
17 september 2008
#24
Niick skrev:
En bmw är nog den som ger mest för pengarna.
Någon skrev 200sx, kan fan inte men allvar, är nog största skitet genom tiderna(ful dessutom enl. min åsikt), har läst så många som har problem att dom går sönder hela tiden, så den går nog mot hållet: minst bil för pengarna.

Du har förmodligen ägt en s13 och vet vad du snackar om?

Jag köpte min s13 för 50k har inte haft några problem alls med den, bilen får dåligt ryckte för att många bonntrimmar sönder dom och sen säljer dom i väldigt dåligt skick..

s13 är en bil som håller minst lika bra som vilken annan som helst, SÅLÄNGE MAN SKÖTER DOM! köper du en s13 för 20k så kan du inte förvänta dej att bilen/motorn ska vi toppskick.

en vettig s13 får man för runt 40k. Sen finns det givetvis dom där ökända barnsjukdomarna om kass oljekylning original osv osv.. men då får man väl åtgärda det..

maximus här på garaget kör utan oljekyl i sin trimmade s13 helt utan problem, kör man vettigt så håller det, ligger du på varvstopp i 10mins så håller det inte.

Så att säga att s13 är lite bil för pengarna är bara skitsnack. allt handlar om priset och skicket på bilen.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

N/A
141 Inlägg
17 september 2008
#25
Får väl säga att min Mazda e hysat mycket bil för pengarna. Jag är väldigt nöjd. Skön att köra och brukar åka rakt egenom besiktningen smile


www.kudoz.se
3 802 Inlägg
17 september 2008
#26
får väll säga honda civic.
kostar lagom i inköp och går "aldrig" sönder, körglädje som en gokart big_smile
delar, styling, trim finns i mängder för låga pengar.


Forummoderator
9 299 Inlägg
17 september 2008
#27
Rover 620 turbo.
Hyfsat snabb, fullutrustad, bra kvalitet. ~20kkr

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

680 Inlägg
17 september 2008
#28
Persson_90 skrev:
Rquired skrev:
Anser att bmw ger jävligt mycket bil för pengarna. Visst kostar de mer i inköp men är å andra sidan billigare delar och mindre åtgång på dessa. Dessutom är Bmw kända för att göra motorer som är snåla i förhållande till effekten.

Dessutom får du en underbar bil att köra osv...

Pappa jämförde sin e34 med min moster Vovlo 740, och hans var den billigaste att äga med god marginal. Lite dyrare att försäkra ( mer effekt + ca 100hp) och dyrare i inköp. Men i slutändan hade bmwn tatt igen detta. Så man kan inte bara se till inköpspris, man får tänka på ägande kostnaden också roll

Är du själv ute efter en bil eller?

Tveksam om bmwn är billigare, har en sj och är nog nästan säker på att den 740 är billigare på de mesta reservdelarna, men bmw är så pass mkt mer bil så det är värt dom extra pengarna.
Saab är väll en rätt värd bil om man hittar nån med turbo som inte är allt för hårt körd?
Men har du pengar så köp en bmw med så mkt utrustning som möjligt;)

köp en e36 med lilla motorn å mycket utrustning kostar varken mycket å köpa el å äga


Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
17 september 2008
#29
LocKtar skrev:
Niick skrev:
En bmw är nog den som ger mest för pengarna.
Någon skrev 200sx, kan fan inte men allvar, är nog största skitet genom tiderna(ful dessutom enl. min åsikt), har läst så många som har problem att dom går sönder hela tiden, så den går nog mot hållet: minst bil för pengarna.

Du har förmodligen ägt en s13 och vet vad du snackar om?

Jag köpte min s13 för 50k har inte haft några problem alls med den, bilen får dåligt ryckte för att många bonntrimmar sönder dom och sen säljer dom i väldigt dåligt skick..

s13 är en bil som håller minst lika bra som vilken annan som helst, SÅLÄNGE MAN SKÖTER DOM! köper du en s13 för 20k så kan du inte förvänta dej att bilen/motorn ska vi toppskick.

en vettig s13 får man för runt 40k. Sen finns det givetvis dom där ökända barnsjukdomarna om kass oljekylning original osv osv.. men då får man väl åtgärda det..

maximus här på garaget kör utan oljekyl i sin trimmade s13 helt utan problem, kör man vettigt så håller det, ligger du på varvstopp i 10mins så håller det inte.

Så att säga att s13 är lite bil för pengarna är bara skitsnack. allt handlar om priset och skicket på bilen.

word


Yrkesförare
1 073 Inlägg
17 september 2008
#30
Har alltid varit Volvofantast tills jag fick upp ögonen för Skoda.

Jösses, kan man få mer för pengarna än Octavia RS?
Helt ny kombi med över 200 hk som i stort är en VW rakt igenom med GTI:ns motor och låda exempelvis för drygt 250.000. Då är den utrustad med det mesta som stora ljudpaketet, xenonljus mm mm.

Kan inte begripa prisskillnaden på RS:en vs VW och Audi exempelvis.
Helt underbar bil på alla sätt och vis och då är jag ändå kräsen.

Kortfattat: Kraftigt underskattad och mycket bil för pengarna!

2 751 Inlägg
17 september 2008
#31
Tycker att Bmw 745 o audi a8:orna börjar komma ner i bra pris.... De är ju lyxbilar big_smile Håller dessutom

Who Djaa bless no man curse

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
17 september 2008
#32
Elda skrev:
en saab 900a av gammla modellen fast med den nya fronten (alltså 87-93) med 16v turbon är mycket bil för pengarna, en för 20 papp kan du dessutom räkna med att dom är i riktigt bra skick.

Alltså jag älskar Saab 900OG, sjukt mycket, men du lär väl erkänna att man får mer bil för pengarna om man slänger ut 20k på en NG?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

60 Inlägg
17 september 2008
#33
BMW 320-325 E36, Saab 900 NG. Saab 9-3 aero -01 till -02

///When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough! ///

V-Power
1 186 Inlägg
17 september 2008
#34
terazzi skrev:
haha bara för ni inte tycker den är bra så ^^ har nån av er kört en 200sx ens?
O hur bra är en saab 9000 då? wink o ja jo skitskoj och köra eller inte tongue

Jahapp och var exakt skrev jag att en 9000 skulle vara bra eller rolig? Precis som jag bryr mig om den skitbilen. Men 200sx är fortfarande rena skitet.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Avstängd
233 Inlägg
17 september 2008
#35
Nej har inte ägt en s13, men vet flera st som har haft och ingen av dom har varit nöjda(och dessutom INTE "legat på varvstoppet i 10min"), och läser man garaget ofta så handlar ovanligt många trådar om 200sx, och då snackar vi inte om positiva saker. Så jag håller vid mitt ord: Minst bil för pengar.


LocKtar skrev:
Du har förmodligen ägt en s13 och vet vad du snackar om?

Jag köpte min s13 för 50k har inte haft några problem alls med den, bilen får dåligt ryckte för att många bonntrimmar sönder dom och sen säljer dom i väldigt dåligt skick..

s13 är en bil som håller minst lika bra som vilken annan som helst, SÅLÄNGE MAN SKÖTER DOM! köper du en s13 för 20k så kan du inte förvänta dej att bilen/motorn ska vi toppskick.

en vettig s13 får man för runt 40k. Sen finns det givetvis dom där ökända barnsjukdomarna om kass oljekylning original osv osv.. men då får man väl åtgärda det..

maximus här på garaget kör utan oljekyl i sin trimmade s13 helt utan problem, kör man vettigt så håller det, ligger du på varvstopp i 10mins så håller det inte.

Så att säga att s13 är lite bil för pengarna är bara skitsnack. allt handlar om priset och skicket på bilen.

Blå saab 9-3 turba

V-Power
1 186 Inlägg
17 september 2008
#36
Niick skrev:
Nej har inte ägt en s13, men vet flera st som har haft och ingen av dom har varit nöjda(och dessutom INTE "legat på varvstoppet i 10min"), och läser man garaget ofta så handlar ovanligt många trådar om 200sx, och då snackar vi inte om positiva saker. Så jag håller vid mitt ord: Minst bil för pengar.


LocKtar skrev:
Du har förmodligen ägt en s13 och vet vad du snackar om?

Jag köpte min s13 för 50k har inte haft några problem alls med den, bilen får dåligt ryckte för att många bonntrimmar sönder dom och sen säljer dom i väldigt dåligt skick..

s13 är en bil som håller minst lika bra som vilken annan som helst, SÅLÄNGE MAN SKÖTER DOM! köper du en s13 för 20k så kan du inte förvänta dej att bilen/motorn ska vi toppskick.

en vettig s13 får man för runt 40k. Sen finns det givetvis dom där ökända barnsjukdomarna om kass oljekylning original osv osv.. men då får man väl åtgärda det..

maximus här på garaget kör utan oljekyl i sin trimmade s13 helt utan problem, kör man vettigt så håller det, ligger du på varvstopp i 10mins så håller det inte.

Så att säga att s13 är lite bil för pengarna är bara skitsnack. allt handlar om priset och skicket på bilen.


Japp får nog hålla med, minst bil för pengarna! Mest problem för pengarna.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Avstängd
233 Inlägg
17 september 2008
#37
terazzi skrev:
haha bara för ni inte tycker den är bra så ^^ har nån av er kört en 200sx ens?
O hur bra är en saab 9000 då? wink o ja jo skitskoj och köra eller inte tongue

Och var har jag/konbanan/whatever skrivit att saab 9000 är rolig att köra? kan säga att dem jag sett med 200sx ser fan inte ut att ha kul, trötta bilar som bara rasar...

Blå saab 9-3 turba

Avstängd
233 Inlägg
17 september 2008
#38
maximus skrev:
Konbanan skrev:
Japp får nog hålla med, minst bil för pengarna! Mest problem för pengarna.

word

*Fixat*

Blå saab 9-3 turba

terazzi
17 september 2008
#39
Verkade som om konbanan menade att han tyckte att saab 9000'n va roligare^^
men niick jag sa inget till dig wink
Haru kollat drifting bilarna då? massa S13,S14,S14A,S15 som driftar ;D och dem håller ju med smile
men sen e det ju smaksak med ^^ Onödigt börja bråka över en sån här sak..

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
17 september 2008
#40
terazzi skrev:
Verkade som om konbanan menade att han tyckte att saab 9000'n va roligare^^
men niick jag sa inget till dig wink
Haru kollat drifting bilarna då? massa S13,S14,S14A,S15 som driftar ;D och dem håller ju med smile
men sen e det ju smaksak med ^^ Onödigt börja bråka över en sån här sak..

För vad priset av vad en "fräsch" s13 kostar får man en betydligt nyare och modernare bil med rolig motor. Min personliga åsikt är att dem är sjukt överskattade och fick sig ett uppsving iom F&F filmerna.

Tävlingsbilar är ett väldigt dålig exempel på att statuera hållbarhet, då dem flesta saker på bilen är utbytt mot värre. ;P


Sök