4000
Sök

150db med en bas

16 197 Inlägg
17 september 2008
#81
vw_performance skrev:
tycker de är mest skitsnack i tråden nu, jag vill se exempel på setups som kan spela 150, eller väldigt nära 150dB, med helst en bas...

hur mycke ska du dämpa bilen??   å hur mycke ska du bygga om insidan för övrigt?     bara nåt så enkelt som ett nervikt solskydd kan öka dB siffran me nån decimal...tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

trucken
563 Inlägg
17 september 2008
#82
skippa skitsnacket och kom med relevanta svar nu.
men du kom ihåg att en korrekt installation är ett måste

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

16 197 Inlägg
17 september 2008
#83
apoteket00 skrev:
skippa skitsnacket och kom med relevanta svar nu.
men du kom ihåg att en korrekt installation är ett måste

de krävs rätt mycke kunnade om även just den bilmodellen man ska bygga i..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

260 Inlägg
17 september 2008
#84
evilaudio skrev:
vw_performance skrev:
tycker de är mest skitsnack i tråden nu, jag vill se exempel på setups som kan spela 150, eller väldigt nära 150dB, med helst en bas...

hur mycke ska du dämpa bilen??   å hur mycke ska du bygga om insidan för övrigt?     bara nåt så enkelt som ett nervikt solskydd kan öka dB siffran me nån decimal...tongue

HAHA:D

16 197 Inlägg
17 september 2008
#85
Oscarr skrev:
evilaudio skrev:
vw_performance skrev:
tycker de är mest skitsnack i tråden nu, jag vill se exempel på setups som kan spela 150, eller väldigt nära 150dB, med helst en bas...

hur mycke ska du dämpa bilen??   å hur mycke ska du bygga om insidan för övrigt?     bara nåt så enkelt som ett nervikt solskydd kan öka dB siffran me nån decimal...tongue

HAHA:D

skratta på du men de e sant... du skulle bara veta hur mycke trix å fix de finns för att spela lite högre..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

260 Inlägg
17 september 2008
#86
evilaudio skrev:
Oscarr skrev:
evilaudio skrev:

hur mycke ska du dämpa bilen??   å hur mycke ska du bygga om insidan för övrigt?     bara nåt så enkelt som ett nervikt solskydd kan öka dB siffran me nån decimal...tongue

HAHA:D

skratta på du men de e sant... du skulle bara veta hur mycke trix å fix de finns för att spela lite högre..

Ja, jag tror dig! skrattar bara för det var så roligt skrivet.. tongue

1 058 Inlägg
17 september 2008
#87
evilaudio skrev:
vw_performance skrev:
tycker de är mest skitsnack i tråden nu, jag vill se exempel på setups som kan spela 150, eller väldigt nära 150dB, med helst en bas...

hur mycke ska du dämpa bilen??   å hur mycke ska du bygga om insidan för övrigt?     bara nåt så enkelt som ett nervikt solskydd kan öka dB siffran me nån decimal...tongue

menar du just i mitt fall?? har väl planerat att dämpa hatthyllan jäkligt mkt, ska ju ha baslådan monterad spelandes genom den, sen iaf ett lager 4mm asfalt i taket.

PoLoud =D

Team Autohifi!
865 Inlägg
17 september 2008
#88
Skulle nog kunna påstå att om alla förhållande är rätt för basen i bilen så kan man spela 150db med nästan vilken bas som helst.

MEN är det inte rätt så blir allt pankaka i vart fall.

Sen som alla säger HELHETEN är lösningen!
en enskild sak kommer aldrig göra jobbet!


16 197 Inlägg
17 september 2008
#89
vw_performance skrev:
evilaudio skrev:
vw_performance skrev:
tycker de är mest skitsnack i tråden nu, jag vill se exempel på setups som kan spela 150, eller väldigt nära 150dB, med helst en bas...

hur mycke ska du dämpa bilen??   å hur mycke ska du bygga om insidan för övrigt?     bara nåt så enkelt som ett nervikt solskydd kan öka dB siffran me nån decimal...tongue

menar du just i mitt fall?? har väl planerat att dämpa hatthyllan jäkligt mkt, ska ju ha baslådan monterad spelandes genom den, sen iaf ett lager 4mm asfalt i taket.

4mm asfaltsmatta e KASST i taket.. till 80% så kommer de släppa när de e varmt ute å sen dämpar de inge vidare..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
17 september 2008
#90
MrCalle skrev:
Skulle nog kunna påstå att om alla förhållande är rätt för basen i bilen så kan man spela 150db med nästan vilken bas som helst.

MEN är det inte rätt så blir allt pankaka i vart fall.

Sen som alla säger HELHETEN är lösningen!
en enskild sak kommer aldrig göra jobbet!

å utan en egen dbMic så kommer man aldrig vet om man gör rätt elle fel när man ändrar nåt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Team Autohifi!
865 Inlägg
17 september 2008
#91
evilaudio skrev:
MrCalle skrev:
Skulle nog kunna påstå att om alla förhållande är rätt för basen i bilen så kan man spela 150db med nästan vilken bas som helst.

MEN är det inte rätt så blir allt pankaka i vart fall.

Sen som alla säger HELHETEN är lösningen!
en enskild sak kommer aldrig göra jobbet!

å utan en egen dbMic så kommer man aldrig vet om man gör rätt elle fel när man ändrar nåt.

Japp de är bra att ha ibland;) tongue


Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
18 september 2008
#92
köp en db mick..sen en bas o börja lek..mkt power o endel batterier om du ska kunna spela ..
plus dämpningen av bilen,som dom skrev här innan,,hur ska du veta vart du ligger..i db..tror du stirrat dej blind på siffror,så billigt som möjligt tongue hmm hur länge vill du att de ska hålla =?
ska du lägga ut 10.000 på massa skit som pajjar innan du ens testat..hehe..


Golfare
349 Inlägg
18 september 2008
#93
Nån som kan säga vart man får tag på en db mick o program? smile


Team dBakuten
3 453 Inlägg
18 september 2008
#94
epic110 skrev:
Nån som kan säga vart man får tag på en db mick o program? smile

www.emmanet.se

Har för mig att termlab kostar 6500:- med en sensor.
Samma som NASA kommer att använda by the way
när dom mäter ljudtrycket från startande rymdfärjor.. smile
Läste det någonstans i alla fall.
Senast redigerat av Tokken (18 september 2008)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
18 september 2008
#95
Tokken skrev:
epic110 skrev:
Nån som kan säga vart man får tag på en db mick o program? smile

www.emmanet.se

Har för mig att termlab kostar 6500:- med en sensor.
Samma som NASA kommer att använda by the way
när dom mäter ljudtrycket från startande rymdfärjor.. smile
Läste det någonstans i alla fall.

Du har läst det på EMMAs forumdel, där Jalle, dvs mr Svenska EMMA och dBdragracing själv klippte in nyheten.

Så det stämmer.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

6 851 Inlägg
18 september 2008
#96
Tokken skrev:
epic110 skrev:
Nån som kan säga vart man får tag på en db mick o program? smile

www.emmanet.se

Har för mig att termlab kostar 6500:- med en sensor.
Samma som NASA kommer att använda by the way
när dom mäter ljudtrycket från startande rymdfärjor.. smile
Läste det någonstans i alla fall.

Japp, men det finns inga hemma till försäljning nu.
Ev. kommer det hem igen snart..men just nu finns inga,tyvärr.


1 058 Inlägg
18 september 2008
#97
evilaudio skrev:
vw_performance skrev:
evilaudio skrev:

hur mycke ska du dämpa bilen??   å hur mycke ska du bygga om insidan för övrigt?     bara nåt så enkelt som ett nervikt solskydd kan öka dB siffran me nån decimal...tongue

menar du just i mitt fall?? har väl planerat att dämpa hatthyllan jäkligt mkt, ska ju ha baslådan monterad spelandes genom den, sen iaf ett lager 4mm asfalt i taket.

4mm asfaltsmatta e KASST i taket.. till 80% så kommer de släppa när de e varmt ute å sen dämpar de inge vidare..

förmodligen ja.. men dynamat/stp är ju så in i helvete dyrt!!! big_smile

PoLoud =D

Team dBakuten
3 453 Inlägg
18 september 2008
#98
vw_performance skrev:
evilaudio skrev:
vw_performance skrev:

menar du just i mitt fall?? har väl planerat att dämpa hatthyllan jäkligt mkt, ska ju ha baslådan monterad spelandes genom den, sen iaf ett lager 4mm asfalt i taket.

4mm asfaltsmatta e KASST i taket.. till 80% så kommer de släppa när de e varmt ute å sen dämpar de inge vidare..

förmodligen ja.. men dynamat/stp är ju så in i helvete dyrt!!! big_smile

Ett lager stp dämpar fan bättre än dubbla lager 4mm bitumen, provat båda i bubblan.
ALDRIG mer bitumen kan jag säga. STP är värt varenda krona.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Mr Kock =)
199 Inlägg
18 september 2008
#99
Ni måste vara värdelösa på att montera asfaltsmatta=)

Om man värmer det tills dt nästan blir rinnande så blir det sen stenhårt, o då sitter kvar på plats alldeles utmärkt... Har gjort så i flera bilar utan problem med att det släpper, eller att det skulle dämpa dåligt...

Givet är många dyrare alternativ bättre, men bitumen måste ändå vara ett av de mest prisvärda alternativen...

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se

Team dBakuten
3 453 Inlägg
18 september 2008
#100
Morre_W skrev:
Ni måste vara värdelösa på att montera asfaltsmatta=)

Om man värmer det tills dt nästan blir rinnande så blir det sen stenhårt, o då sitter kvar på plats alldeles utmärkt... Har gjort så i flera bilar utan problem med att det släpper, eller att det skulle dämpa dåligt...

Givet är många dyrare alternativ bättre, men bitumen måste ändå vara ett av de mest prisvärda alternativen...

Tro mig jag värmde min matta nå grönjävligt och den sög ändå i jämförelse med STP.
Huven på bubblan är dämpad med ett lager STP och det är fan stumt.. och då är STP´n 2mm.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!


Sök