3216
Sök

Fram med vinterbilarna! Vad kör ni för nåt 08/09?

J.Skagerlind (wescrape)
215 Inlägg
27 november 2008
https://www1.garaget.org/archive/44/43463/120684/large_120684-1142282.jpg

https://www1.garaget.org/archive/44/43463/120684/large_120684-1142288.jpg

Ett par till på min bil smile

Nån tidigare ägare som lackat lite taskigt på bakskärmen då =/
https://www1.garaget.org/archive/44/43463/120684/large_120684-1142294.jpg

https://www1.garaget.org/archive/44/43463/120684/large_120684-1142290.jpg

https://www1.garaget.org/archive/44/43463/120684/large_120684-1142285.jpg

Mvh Joakim Skagerlind - 0760 - 940 776
http://www.garaget.org/Viper89
E28 Turbo || E39 530D || E30 324TD ||
Only Beemers with a snail on...

undergroundracing
27 november 2008
Åker S2a hela vintern tjooo!

[video]http://www.garaget.org/video/n32jcjvkbhf3[/video]

Ugglan-racing
362 Inlägg
27 november 2008
URC skrev:

Ser kul ut även med 4WD.d

How does dust taste sucker??

230 Inlägg
27 november 2008
<---- Saaben blir de

1 150 Inlägg
27 november 2008
Fizzer skrev:
Ellertz skrev:
Fizzer skrev:

Ofan, vart skrev jag att allt detta handlade om pimpade 740s osv? yikes
Jag tycker bara att du är jävligt korkad som värdesätter bilen i pengar och inte efter arbete, men det tror jag beror på att du inte lagt ner en enda timme på din bil. Pengar är helt oväsentligt, det kan man alltid få tillbaka igen. Men 50+ timmar i garaget får man aldrig tillbaka.

Men du, vad tror du man har vinterbilen till? Jo för att INTE fisa runt som normalt folk och vara rädd för att kanske få sladd, tänk ett steg längre! Vinterbilen har man just för att LEKA.

Aha okej... ja har lagt ner bra många timmar med till skillnad från nån gammal 740 så får man tillbaka pengarna. Visst får man aldrig tillbaka 50 timmar i garaget, men ja föredrar 50 timmar i garaget före 50 timmar framför teven. Så ja är ganska nöjd med den tiden ja lägger ner.

jaha... skillnaden är väl att visa kan hantera sladdar och visa inte kan, glömde bort det. Du kanske ska lära dig köra bil innan du ger dig ut på vintern och "leker".

Haha du är ju helt jävla otrolig!
Nu slänger du tamefan direkt upp en video där du kommer på brehäng i snökurvor i minst 70km/h med träd och skit jävligt tätt intill vägen, och sen visar du att du kan åka där fram och tillbaka huuur många gånger som helt utan att kvadda.
du va mig en riktiig inbiten volvo bonne roll
Jag skulle även vilja se dig svina fram på någon smal grusväg mitt inne i skogen och satsa allt vad du har, för du kan väl ändå köra så bra? Och bilen är du ju inte orolig det minsta över, eller hur?

Och till det sista, vad har du lagt ner så många timmar i på din bil? Att laga alla småfel som man får på köpet med en DKW? För det ser inte ut att vara ett skit gjort på din bil :S

615 Inlägg
27 november 2008
lelleal skrev:
Fizzer skrev:
Ellertz skrev:
Aha okej... ja har lagt ner bra många timmar med till skillnad från nån gammal 740 så får man tillbaka pengarna. Visst får man aldrig tillbaka 50 timmar i garaget, men ja föredrar 50 timmar i garaget före 50 timmar framför teven. Så ja är ganska nöjd med den tiden ja lägger ner.

jaha... skillnaden är väl att visa kan hantera sladdar och visa inte kan, glömde bort det. Du kanske ska lära dig köra bil innan du ger dig ut på vintern och "leker".

Nu slänger du tamefan direkt upp en video där du kommer på brehäng i snökurvor i minst 70km/h med träd och skit jävligt tätt intill vägen, och sen visar du att du kan åka där fram och tillbaka huuur många gånger som helt utan att kvadda.
Jag skulle även vilja se dig svina fram på någon smal grusväg mitt inne i skogen och satsa allt vad du har, för du kan väl ändå köra så bra? Och bilen är du ju inte orolig det minsta över, eller hur?

Och till det sista, vad har du lagt ner så många timmar i på din bil? Att laga alla småfel som man får på köpet med en DKW? För det ser inte ut att vara ett skit gjort på din bil :S

För det första, lär dig citera ordentligt, annars ser det ganska meningslöst ut och man kan lätt uppfatta dig som en smula efter.

För det andra, inbiten Volvo bonne? Jag har precis börjat köra Volvo, förr vare Saab som gällde för hela slanten, och om du kollar så har jag fortfarande kvar en saab som är värd närmare 200k, fast jag kanske måste köra med den på vintern för att det ska räknas?
740 är helt enkelt bara en bra jävla bil som är billig och tar mig framåt utan att krångla onödigt mycket, dessutom driver den i rätt ände för min ålder. wink

Punkt!
Senast redigerat av Fizzer (27 november 2008)

Let's stance!

Norrlänning
1 453 Inlägg
27 november 2008
Fizzer skrev:
lelleal skrev:
Fizzer skrev:

För det första, lär dig citera ordentligt, annars ser det ganska meningslöst ut och man kan lätt uppfatta dig som en smula efter.

För det andra, inbiten Volvo bonne? Jag har precis börjat köra Volvo, förr vare Saab som gällde för hela slanten, och om du kollar så har jag fortfarande kvar en saab som är värd närmare 200k, fast jag kanske måste köra med den på vintern för att det ska räknas?
740 är helt enkelt bara en bra jävla bil som är billig och tar mig framåt utan att krångla onödigt mycket, dessutom driver den i rätt ände för min ålder. wink

Punkt!

Hahaha... Alla kan väl göra misstag ? Det ser inte ut som det då du har just två 740... Förstår inte varför alla ska vara så inbitna svensk patrioter. Förstår saab och nu volvo...  Varför inte testa ett stort tyskt underverk?

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Norrlänning
1 453 Inlägg
27 november 2008
blacklin3 skrev:
URC skrev:

Ser kul ut även med 4WD.d

Även? De är ju med Quattro de går att köra fint smile

- Har du champagne?

615 Inlägg
28 november 2008
Ellertz skrev:
Fizzer skrev:
lelleal skrev:

Punkt!

Hahaha... Alla kan väl göra misstag ? Det ser inte ut som det då du har just två 740... Förstår inte varför alla ska vara så inbitna svensk patrioter. Förstår saab och nu volvo...  Varför inte testa ett stort tyskt underverk?

Har jag pratat något om vilken bil jag funderar på härnäst? :S
Kan ju skvallra om att jag letar efter just en Audi, eller en BMW. Dock den äldre generationens Audi quattro, och även gällande BMW så är det den äldre generationen jag söker, framför allt E30.
Volvo är bara riktigt bra bilar att börja med då de går att få så pass billigt här i Sverige.
Att jag gillar SAAB beror på att farsan jobbade på SAAB i trollhättan i många år när jag var liten och hade alltid med sig någon testbil hem på helgerna som han höll på och utvecklade.
Senast redigerat av Fizzer (28 november 2008)

Let's stance!

Norrlänning
1 453 Inlägg
29 november 2008
Fizzer skrev:
Ellertz skrev:
Fizzer skrev:

Punkt!

Kan ju skvallra om att jag letar efter just en Audi, eller en BMW. Dock den äldre generationens Audi quattro, och även gällande BMW så är det den äldre generationen jag söker, framför allt E30.
Volvo är bara riktigt bra bilar att börja med då de går att få så pass billigt här i Sverige.
Att jag gillar SAAB beror på att farsan jobbade på SAAB i trollhättan i många år när jag var liten och hade alltid med sig någon testbil hem på helgerna som han höll på och utvecklade.

Vad bra! Då får du köra riktigt "vinterbil"....

- Har du champagne?

Teddan
2 495 Inlägg
29 november 2008
slänger upp en bild/länk på mina vinterbilar, förra vintern åkte jag porsche cayenne och Rs4 .

http://www.garaget.org/?car=120239&image=1137249

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

615 Inlägg
29 november 2008
Ellertz skrev:
Fizzer skrev:
Ellertz skrev:

Blir det en quattro så kommer jag givetvis att köra på vintern, men blir det en e30 så får han sova och mekas med under vintern eftersom det inte är så stor skillnad att leka med en e30 eller en 740 på vintern, så då känns det onödigt smile

Let's stance!

3 Inlägg
29 november 2008
Åker golf gti 16v i vinter:)

Badass
89 Inlägg
29 november 2008
Jag kommer köra min VW Golf V6 4-motion.
Är inte en sån som leker hela tiden.. Men jag har mina stunder.. Ler

Signaturtext..

3 714 Inlägg
29 november 2008
r-ted skrev:
slänger upp en bild/länk på mina vinterbilar, förra vintern åkte jag porsche cayenne och Rs4 .

då kanske det var dig man såg i skövde nångång i porschen kanske?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Norrlänning
1 453 Inlägg
29 november 2008
Fizzer skrev:
Ellertz skrev:
Fizzer skrev:

Blir det en quattro så kommer jag givetvis att köra på vintern, men blir det en e30 så får han sova och mekas med under vintern eftersom det inte är så stor skillnad att leka med en e30 eller en 740 på vintern, så då känns det onödigt smile

En Bmw 6:a är väl inte heller helt fel wink

- Har du champagne?

Teddan
2 495 Inlägg
29 november 2008
bollen1986 skrev:
r-ted skrev:

då kanske det var dig man såg i skövde nångång i porschen kanske?

inte omöjligt alls smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

615 Inlägg
30 november 2008
Ellertz skrev:
Fizzer skrev:
Ellertz skrev:

En Bmw 6:a är väl inte heller helt fel wink

Känns bara onödigt på vintern eftersom det släpper så lätt ändå med en sur 740. Men som sagt, en quattro skulle man ju kunna ha dubbelt så kul med big_smile

Let's stance!

Sladdgalning
297 Inlägg
30 november 2008
blir en 240GLT för min del big_smile

Bmw 316 -89
Volvo 244 - 89
Fiat Uno - 88
Bmw 525 - 89

Sök