3586
Sök

Vad äre lägsta sweedbank lånar ut !? ;S

1 570 Inlägg
18 september 2008
Handla inte om du inte har stålarna är mitt motto.

Reservdansk
6 271 Inlägg
18 september 2008
henrikh skrev:

Jahapp, då var det ju kört med hus, ny bil och sånt där för din del?  wink

Nu är kanske inte någon bra tid att låna, räntorna går ju bara uppåt...

När jag lånade var det minsta beloppet 40 000.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

654 Inlägg
18 september 2008
Det är inte så att Swedbank har kontokredit?

"Unloaded"
1 557 Inlägg
18 september 2008
Låna pengar ifall du vet att du kan betala av en viss summa för just lånet varje månad, varför ska man INTE handla om man inte har stålarna? Som TurbOla säger; det blir väl inte tal om hus/ny bil och liknande för dig ifall du inte är VD med superbonus eller har liknande lön?

Se till att du inte tar fler smålån bara, ta hellre isåfall ett lån så att du har buffert i lånet, så att säga.
Du tar ett lån på 20 000, du behöver bara använda 6000 just nu, de resterande 14000 kan gå till återbetalning av lånet? Så små lån brukar väl oftast gå att betala tillbaks utan extra avgift, eller så kanske det du köper går sönder? need repair money? du har 14 000 över, så slipper du ta ett till lån och få fler räntor osv.

Bara ett förslag, det passar inte alla, om du bara vill låna 6000-10000 så gör det så länge du känner att det är lugnt med återbetalning. I såna summor kanske det är enklare att spara ihop för vissa, enklare att låna för andra.

En till grej: Låneansökningar ligger kvar i 3 år i Kreditupplysningen, så ta kontakt med din bank och prata med de face to face, gör inte något via internet innan du vet att det är säkert att du får lånet, annars kommer kanske framtida lån att bli svårare pga tidigare nekade låneansökningar.

"When innovation meets passion!"

Brum säger bilen.
394 Inlägg
18 september 2008
"Smasa lååååna.. Smsa lååååna" haha.. Nä gör inte de..
se till att ha pengar liggande så du har en buffert när sådana här situationer kommer.. Om du kan betala av ett lån borde du ju även kunna lägga undan pengar..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

Oldschool
299 Inlägg
18 september 2008
Vad är det su ska köpa? Varför är du så "desperat"? Onödigt och dra på sig massa lån. Om denna sak är så viktigt för dig låna av anhörig.

332 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
ja vågar inte sä ga va ja ska köpa får då får man väl ta fan ;P men jag har tagit reda på att räntan va pissdyr iaf skulle ja betala me krdit på fyra tusen o sen betala av skulden på två månader skulle   det itne bli fyra tusen ja skulle betala utan snarare tio tusen typ, min kompis morsa jobabr på banken hon som berätta..usch=( ... men jag ska sälja lite bilgrejer o mina ridstövar så ja kommer ha råd nästa månad haha smile

12 086 Inlägg
19 september 2008
Skaffa Kreditkort.. så kan du ta smålån när som hällst!

Jag vill påstå att kredit är super! smile
Ligger man dåligt med lön och vill köpa något så kan man ta kredit och betala 0 ränta/avgifter inom 55 dagar har jag. Skitbra, men de gäller ju att använda de när man verkligen behöver, inte sätta de i system. Då står man där med skulder hela tiden, inte bra..

OEM <3
6 957 Inlägg
19 september 2008
TurbOla skrev:
henrikh skrev:

Jahapp, då var det ju kört med hus, ny bil och sånt där för din del?  wink

Nu är kanske inte någon bra tid att låna, räntorna går ju bara uppåt...

När jag lånade var det minsta beloppet 40 000.

Tror han syfta på dom 6-10 000 kr som hon ska låna inte en mille till hus..

OEM <3

332 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
har fått ett hyffsat bra kreditkort nu iaf sen kan ja dela upp min betalning hru jag vill och räntan va inte specielt hög så de fixa sig;P

född blåvit
624 Inlägg
20 september 2008
Men uj vad mycket folk som uttalar sig som inte vet särskilt mycket tongue
Ett bankkort med kredit kan du hos de flesta banker få så lite som en tusing i kredit på om du vill.

Så länge man inte fastnar i nån äckligt hög ränta som t.ex. IKEA (25-30%) bara, stanna hos storbankerna.
Allt under 10% är bra, 15 och uppåt börjar bli dyrt.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
20 september 2008
Det är ofta anushöga räntor på små lån, gäller att hitta rätt bank alltså!

Kolla typ www.lendo.se där kan du låna olika stora summor, så är det budgivning där den som ger lägst ränta vinner ditt lån. Så du får alltid lägsta räntan!

Reservdansk
6 271 Inlägg
20 september 2008
FL3JM skrev:
Det är ofta anushöga räntor på små lån, gäller att hitta rätt bank alltså!

Kolla typ www.lendo.se där kan du låna olika stora summor, så är det budgivning där den som ger lägst ränta vinner ditt lån. Så du får alltid lägsta räntan!

Ha, det där låter nästan lite för bra för att vara sant. smile

Varför ska vi gå till banken och låna pengar, och fråga runt och be på våra bara knän? Det är ju bättre dom kommer med bud till oss. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök