2568
Sök

Vätska under bilen....?

47 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Hej!

Har precis varit ute och tagit en ride efter att Volvon har fått stått i garaget i ca 1 vecka. Har bland annat fixat olje filter samt oljebyte.

Drar iväg mot Statoil för ett köp av en cola. Möter upp en 945 som gärna verkar vilja race:a. Men med tanke på mina kära däck så kan jag verkligen inte köra så fort. Så toppar väl bara 110 innan det börjar låta för mycket...

När jag väl kommer fram så tycker jag det låter väldigt mycket utanför bilen efter att jag stängt av den Kollar under bilen och ser en pöl mitt under bilen.
Luktar på vätskan och konstaterar att det inte är olja iallafall (hade förövrigt problem med det tidigare).

Aja tänker inget mer på det kanske är någon form av kondens eller liknande. När jag kommer tillbaka och startar bilen så får jag upp en pil på panelen. Kollar i instruktionsboken och den säger att "4:ans växel urkopplad (automatväxellåda). Jaha? Eftersom någon av mina tidigare ägare fixade till en manuel blir jag fundersam.

Men alla växlar och allt verkar fungera!

Så vad kan detta problem innebära?

Bilder på bilen kommer inom sin tid :-)

Mvh / Enkan

I bury those cockroaches!

811 Inlägg
17 september 2008
färg på vätskan?

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

47 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Jadu det får jag nog kolla imorgon isåfall. Svårt att se när det var så mörkt ute. Men som sagt det luktade inte olja.

811 Inlägg
17 september 2008
har du ac i bilen?

Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

47 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Yes det har jag. Vet dock inte riktigt om det fungerar (köpte bilen ganska nyligen).
Senast redigerat av Enkan (17 september 2008)

811 Inlägg
17 september 2008
Då kan det ju antagligen vara från den kanske  har sett någon bil det droppat vatten underifrån ganska mkt också

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
17 september 2008
ac kan trycka ur sig reält med kondens under bilen på kort tid....

2slow

47 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Jo kanske det. Du har ingen aning om varför den där * pilen började lysa? Blir ju lite smått skärrad när man inte vet vad det innebär då man har en manuel? tongue

Herr
285 Inlägg
17 september 2008
"roadkill" Kanske ;-)

3 714 Inlägg
17 september 2008
en pil ? hmm aldrig sett det på en manuell förut bara på automatare kan som sagt vara kondensvatten från AC

hur var konsistensen? som olja eller vatten?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

47 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
Som vatten....

Random Hero
4 047 Inlägg
18 september 2008
hade du överhuvudtaget på ac:n ? fattar inte hur dom andra kan dra slutsatsen att de e acn nu när de e så kalt ute tongue verkar mer som nån kylarslang som suttit dåligt som nu har åkt loss lite lr spruckit. kolla imorgon när du har lite ljusare ute smile

Dog food lid. Backwards

47 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
Hade inte fläkten på alls tongue vet inte vad den var inställd på heller. Jag var bara intresserad av att gaaasa lite och få min cola tongue

Sök