AxlSam skrev:
sirmiro skrev:
Och var finns bevisen för växthuseffekten? Finns inte bevis då det är en politiker i england som hittat på det efter ett tvprogram med en svensk trädkramare, MEN nu ska vi inte starta denna debatt i ytterligare en tråd, de som vill diskutera det kan ta via PM...
Jag kommer köra bil, och jag ser ingen risk med miljön, men givetvis skulle jag gärna åka kollektivt. Det finns bara vissa saker som behöver ändras i denna stad: Antal bussar behöver höjas, restid behöver kortas (10min i bil 30 med buss, inklusive att hitta P-plats) och slutligen ska det f*n inte lukta som jag går på en marknad i mellanöstern. Är det förbud mot parfym på sjukhus kan det vara samma på bussen. Jag klarade sist en halv bussresa innan jag började fundera på taxi...
Ja bilarna är väi inte direkt miljövänliga..
Och de som påstår detta kan jag överbevisa er ganska lätt.
Slut läpparna kring utblåset bak på bilen och andas in det bilen spottar ut.
Så får vi se hur ni mår efter en minut.
Dessutom är väl detta ett diskussionsforum?
Okej, tänkte mer att det inte skulle spåra ur i politik, men är det okej så är det lungt för mig.

Givetvis är inte koldioxid i koncentrerad mängd bra för människan, men hur stor del finns i luften?
Luften består av syre och kväve, sen delar alla andra ämnen på resten av utrymmet. Dvs det finns under 1% av CO2.
Påstår ni att syre, kväve, väte mm är obetydliga och bara CO2 är viktigt?
Al Gore har missat en sak på sin tavla med koldioxidhalter mot temperatur. Kurvorna följer varandra mycket bra, men det är ett glapp på 600år... När det är varmare blir det mer växthusgaser.
Det finns dock folk som räknat och antecknat antalet solfläckar och jämfört med samma temperaturkurva, de stämmer utan glapp.
Så vad påverkar mest, om solen är extra varm eller ett ämne som står för mindre än 1% av vår atmosfär?