Hej igen!
Tänkte gör en lite updatering igen på vad som hänt sen sist!
Har putsat vidare lite grann på insuget med en slipmus, Det gick rättså bra faktist så gick det mkt fortare än å slipa det för hand!
Så har jag plockat av den andra balansaxeln också pga att jag inte ska ha dom kvar.
Kollade förut lite på va dom skulle ha för alla lager å alla packningar till motorn, kollade på bil & motordelar å dom skulle ha 3200:- för allting så ringde jag till km bilderlar å han skulle bara ha 2500:- för samma grejjer så ska ta å åka dit nån dag också!
Har även varit å köpt en volvo 760 GLT -88 tillsammans med min bror som troligtvis kommer å bli en reservdelsbil till 745an!
Tog lite kort idag på allting!
Det är väll ungefär det som har hänt hitills så här kommer det lite bilder!
Insuget börjar blänka lite mer på frammsidan nu iaf men har som sakt bara kört med slipmus å 120 papper!
Likaså ovansidan!
Och även undersidan börjar blänka ligrann iaf! Har slipat bort alla numer på insuget också!
Så ser ventilarena ut nu när jag har gjort ren dom lite grann! det här är lindrigt mot var det var ifrpn början!
En till bild på ventilerna!
Så hade en kammen sugit fast som bara f*n så när jag skulle ta ur den så sprack den av tråkigt nog!
En bild på toppen! Så den ser ut! men en tvätt ska jag göra nån dag på det och även på blocket!
Sådär såg andra sidan ut! Lite finare iaf!
Det är inte så konstigt att motorn gick som den gjorde när det ser ut som det gör innuti!
Han med och plocka av den sista balansaxeln idag också!
Så vart det!(Inte så noga bild men endå)
Vad tycks om mitt fina mekbord som jag har designat helt själv
Det får vara lite rörigt när man skruvar det hör till lite!
Kommer bli kul när alla dom här delarna ska bli en motorn igen!
Här kommer en bild på 760n som vi köpte!
Sådär nu har jkag lakt upp lite mer bilder så nu vill jag se att ni kommenterar lite också!
Tack för mig! MVH/Oskar