4620
Sök

Byta spridare Volvo 850 till T5R spridare

derfla_
19 september 2008
Trådstartare
hej jag ska byta spridare på min 850e och jag undrar om någon vet var man kan få tag på T5R spridare till ett bra pris???

557 Inlägg
19 september 2008
Till att börja med så verkar din bil original i motor? om så e fallet varför ska du trycka i T5R spridare för? jag kan inte komma på nån anledning till att det ska vara nödvändigt.

//Jerry

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
derfla_
20 september 2008
Trådstartare
Fimpha skrev:
Till att börja med så verkar din bil original i motor? om så e fallet varför ska du trycka i T5R spridare för? jag kan inte komma på nån anledning till att det ska vara nödvändigt.

har hört att bilen ska gå bättre när man kör hårt med den om man har det vet ej om det stämmer men, plus att det är trim på gsmile

Forummoderator
10 576 Inlägg
20 september 2008
derfla_ skrev:
Fimpha skrev:

har hört att bilen ska gå bättre när man kör hårt med den om man har det vet ej om det stämmer men, plus att det är trim på gsmile

Det är ju samma sak som att hävda att du får mer milkshake ur en 0.5l mugg om du använder två sugrör...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

10 287 Inlägg
20 september 2008
Endera så har du fått råd av någon som inte har en aning eller så är det något som försöker lura dig.

Läs här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=50493

En bensinmotor är en pump som suger i sig luft. För att man skall få ut mera effekt så behöver du endera göra pumpen effektivare eller fylla med övertryck. Försöker man bara trycka i mera bensin så blir det bara dyrare per mil - inte mera hästkrafter.

/Göran

derfla_ skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

14 Inlägg
20 september 2008
torpis skrev:
derfla_ skrev:
Fimpha skrev:

Det är ju samma sak som att hävda att du får mer milkshake ur en 0.5l mugg om du använder två sugrör...

haha  !! smile

sätt ut en köpes annons på TPC  så får du garanterat massa svar 
annars har ja vita spridare liggandes skicka pm isåfall

/Martin

Sök