2950
Sök

uppgradera ljudet i saaben. har ett par frågor:P

2 600 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
tja tänkte uppgradera dom små högtalarna upp i instrumentpanelen och min fråga är kan man få nått bättre ljud me orginal stereon? bilen är en saab 9-5 ifrån 98 och ha en as2 alsså en pionner stereo:P och tänkte åka till mds och kolla om dom har sånna 3/5 tums hadde för mig att det är sånna som sitter där ?  och sen undra jag hur får man ner dörrsidan på bakdörrana?

mvh jim.

gör som jag kör gubba racer=)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 september 2008
Svar ja! Du kan få betydligt bättre ljud även med originalstereon om du har en as2a. Peta i ett par 3,5" koaxialer uppe i instrumentbrädan så ska du se att det gör skillnad. smile Om du sen vill ha mera tryck i dom lägre registren så är det en baslåda eller uppgradering av befintliga dörrhögtalare tillsammans med ett slutsteg som gäller. smile Lycka till!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

2 600 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
ok tack smile finns det lågnivå ut ifrån den orginala stereon ?

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
19 september 2008
Nu ska jag inte säga för mycket. Men det finns NOG en kontakt på baksidan av stereon med ganska många små stift i.. Du kan köpa en adapter på MDS som du pluggar in där, i andra änden är det lågnivå.
Vet som sagt inte om det är så på din modell, men på polarens vector var det så, bekräftelse någon?

EDIT: gå in på mds.se och sök på "saab lågnivå" smile
Senast redigerat av _ZooN_ (19 september 2008)

2 600 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
ok ska kolla de smile hittade dom här på mds kan det vara nått tro ni? http://www.mds.se/?artnr=ff87

Tyskstuk
466 Inlägg
19 september 2008
De såg fina ut, men magneterna så enorma ut:D..Kolla först så att du rymmer de i orginalhålen annars kan det bli lite jobbigt. Har ingen aning om hur det ser ut i saabarna men tycker själv det är bra om man slipper såga:D

2 600 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
hehe jo dom ser rätt feta ut vore ju en fördel att slippa förstöra det orginala hålet.
Senast redigerat av klimpan (19 september 2008)

134 Inlägg
20 september 2008
Jag har monterat dom högtalarna i min 9-3 aero och dom passade perfekt, I värsta fall om de är magneten som tar emot så kan man ta bort den plasten runt magneten vilket ger en lite mer plats.

Men för mig satt dom klockrent.

Dock så är orginal stereons ljud inte av de bästa, märkte de då jag hade en sony stereo monterad från början och då märkes det stor skillnad i högtalarna sedan när jag bytte tillbaka till orginal så blev jag faktist lite besviken på ljudet. Spelade inte alls så högt och fint.
Senast redigerat av t0bias (20 september 2008)

/t0bias

2 600 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
får se om man köper dom när lönen kommer smile verka ju vara lovande=)

2 600 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
tänkte höra om det finns 6/5 tums basar allså bara basar? som ligger på 65 watt eller nått under hundra watt rms?

C(^^,)
453 Inlägg
20 september 2008
ja det gör det.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
20 september 2008
Vad ja vet får du plats me 6,5tum fram till dörrarna på saabar.. Har själv 6,5 i bilen min smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
20 september 2008
klimpan skrev:
tja tänkte uppgradera dom små högtalarna upp i instrumentpanelen och min fråga är kan man få nått bättre ljud me orginal stereon? bilen är en saab 9-5 ifrån 98 och ha en as2 alsså en pionner stereo:P och tänkte åka till mds och kolla om dom har sånna 3/5 tums hadde för mig att det är sånna som sitter där ?  och sen undra jag hur får man ner dörrsidan på bakdörrana?

mvh jim.

Både frågan om högtalarstorlek och om hur man får bort dörrsidorna kan jag svara på och fixa fram utförliga instruktioner till.

Skickar dig ett PM smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

2 600 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
några bra hemsidor där man hittar sånna basar ?

134 Inlägg
21 september 2008
Kolla www.blekingebilradio.se dom har 6,5" basar men tror inte du kommer kunna få plats med dom i dörrarna utan att behöva bygga ut, magneterna ser rätt stora ut.
Senast redigerat av t0bias (21 september 2008)

/t0bias

2 600 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
http://www.mds.se/?artnr=fhp80bt kan man få in den i hålet där den gammle stereon sitter?

Sök