Lite bilder då till slut.
Vi börjar med hastighetsgivaren.
Här under ser ni en dålig bild på hastighetsgivarkabeln. Hade bråttom med kameran då batterierna dog stup i ett.
Samma kontaktdon som till ABS-givaren, lyft på "kragen" så kan ni bara dra ut kablarna.
Hastighetsgivarkontakt.Det är den som ska sitta här.
Hastighetsgivare på gamla lådan.Nu till ABS-boxens kontakt.
Det står siffror på ytterkanterna, kablarna ni jagar är svart och brun.
Den bruna kabeln sitter ytterst med nr 47 på plasten.
Den svarta precis innanför.
Här nedan syns ABS-givarkabeln tydligt, då det tjocka svarta höljet går ända in i kontakthandsken.
Det är den med vit tejp på.
Det är lätt att se vilka kablar som kommer ifrån vänster ABS-givare.
Ännu en dålig bild, nu på ABS-kontakten, den som sitter på styrboxen till ABS-en.
Det ser inte likadant ut på -96orna om jag inte har fel.
Det skiljer i alla fall på fars 855 GLT -97a.
ABS-kontakt till ABS-boxen.Sen är det upp till er vart ni vill skarva kablarna, jag har tyvärr ingen bild på min skarvning, men jag skar bara av ytterhöljet runt kablarna mitt på en bit, kanske 5cm, skalade sen själva kablarna, löddade på hastighetsgivarkablarna.
Jag försökte skarva så högt upp som möjligt på ABS-kabeln, för hastighetsgivarkabeln är inte jättelång och kommer att ligga över växellådan.
Som jag fattat spelar det ingen roll vilken kabel du skarvar med vilken.
Det är ju ändå bara + och - som färdas igenom.
Nu hade jag tagit med krympslang, men det sket sig i och med att jag inte klippte ABS-kabeln, så jag ska väl ha fatt i lite vulk-tejp.
Lite bilder på växellådorna.
Gammal och ny växellåda.
Extern och intern slavcylinder.Ska jag använda nya eller gamla växelväljaren?
De är olika långa.
Ny och gammal (lång) växelväljare.