2122
Sök

vart kopplar man in Laddtrycksmätare på 940 ltt???

15 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
#1
vart kopplar man in Laddtrycksmätare på en ltt ????
vart jag än har testat kopplat den så laddar den bara -0.8 eller -0.5sad
någon som har något tips på vart man ska koppla den?


www.avgassystemet.se
936 Inlägg
20 september 2008
#2
t koppling på vakuum slangen från wastegaten tror jag.

-den satt som en fläskläpp-

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
20 september 2008
#3
spelar inte så stor roll vart du kopplar in den. ta på någon av vaccumslangarna (stavning?) bara. typ om du sätter en T-koppling på slangen till "dumpen". så länge det är på en vacumslang så spelar det inte så stor roll

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
20 september 2008
#4
läste inte hela inlägget du skrivit. vart är mätaren köpt? finns en uppsjö av olika tillverkare som inte funkar alls. vissa visar på tok för mycket och vissa kan säkert visa för lite också.

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
20 september 2008
#5
sätt ett t-kors vid vakumslangen som sitter i instrumenthuset..

Vw trimmare
2 995 Inlägg
20 september 2008
#6
alla vakkum slangar funkar förutsatt att du inte har pysventil....


15 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
#7
husmus skrev:
t koppling på vakuum slangen från wastegaten tror jag.
jag har testat vakumslangen från wastgaten men det är då den laddar -0.8


15 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
#8
_tedde88_ skrev:
läste inte hela inlägget du skrivit. vart är mätaren köpt? finns en uppsjö av olika tillverkare som inte funkar alls. vissa visar på tok för mycket och vissa kan säkert visa för lite också.
ok. jag köpte den på ridetech.se.


1 062 Inlägg
21 september 2008
#9
asså en laddtrycks mätare mäter ju övertryck så den ska du sätta ngnstans efter turbon typ på insuget
inte på ngn vakumslang då visar den ju minus isf plus

Team Björkeryd

Vw trimmare
2 995 Inlägg
21 september 2008
#10
wildboy_87_ skrev:
asså en laddtrycks mätare mäter ju övertryck så den ska du sätta ngnstans efter turbon typ på insuget
inte på ngn vakumslang då visar den ju minus isf plus
alla vakkum slangar utgår från insuget och på tomgång har man normalt vakkum men när laddet kommer så fylls även alla vakkum slangar med övertryck dvs det kvittar vart du sätter t-korset man kan inte sätta den fel då det inte existerar vakkum före spjället..

har du pysventil?


Med.lem
3 759 Inlägg
21 september 2008
#11
MeloveGolf skrev:
wildboy_87_ skrev:
asså en laddtrycks mätare mäter ju övertryck så den ska du sätta ngnstans efter turbon typ på insuget
inte på ngn vakumslang då visar den ju minus isf plus
alla vakkum slangar utgår från insuget och på tomgång har man normalt vakkum men när laddet kommer så fylls även alla vakkum slangar med övertryck dvs det kvittar vart du sätter t-korset man kan inte sätta den fel då det inte existerar vakkum före spjället..

har du pysventil?
DVS att mätaren visar minus = vacum, tills du kommer upp på ladd, då visar mätarna + istället.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

15 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
#12
MeloveGolf skrev:
wildboy_87_ skrev:
asså en laddtrycks mätare mäter ju övertryck så den ska du sätta ngnstans efter turbon typ på insuget
inte på ngn vakumslang då visar den ju minus isf plus
alla vakkum slangar utgår från insuget och på tomgång har man normalt vakkum men när laddet kommer så fylls även alla vakkum slangar med övertryck dvs det kvittar vart du sätter t-korset man kan inte sätta den fel då det inte existerar vakkum före spjället..

har du pysventil?
nää jag har ingen pysventil... och jag har testat sätta den på insuget då vissar den också -0.8


Vw trimmare
2 995 Inlägg
21 september 2008
#13
jerryandersson skrev:
MeloveGolf skrev:
wildboy_87_ skrev:
asså en laddtrycks mätare mäter ju övertryck så den ska du sätta ngnstans efter turbon typ på insuget
inte på ngn vakumslang då visar den ju minus isf plus
alla vakkum slangar utgår från insuget och på tomgång har man normalt vakkum men när laddet kommer så fylls även alla vakkum slangar med övertryck dvs det kvittar vart du sätter t-korset man kan inte sätta den fel då det inte existerar vakkum före spjället..

har du pysventil?
nää jag har ingen pysventil... och jag har testat sätta den på insuget då vissar den också -0.8
på tomgång ska den visa - vad händer när du varvar ur den då?


1 867 Inlägg
21 september 2008
#14
Altså är det nåt fel på din mätare.
En mätare ska alltid koppas efter spjället då tryckstötarna som blir i tryckrör och liknande kan skada mätaren.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

15 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
#15
MeloveGolf skrev:
jerryandersson skrev:
MeloveGolf skrev:

alla vakkum slangar utgår från insuget och på tomgång har man normalt vakkum men när laddet kommer så fylls även alla vakkum slangar med övertryck dvs det kvittar vart du sätter t-korset man kan inte sätta den fel då det inte existerar vakkum före spjället..

har du pysventil?
nää jag har ingen pysventil... och jag har testat sätta den på insuget då vissar den också -0.8
på tomgång ska den visa - vad händer när du varvar ur den då?
när jag varvar ur den så går den upp till 0


LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
21 september 2008
#16
mätaren ska visa -0.8 ungefär på tomgång. det är när du gasar som du får laddtryck. då kommer den visa kanske +0,2  +0,3 eller vad laddet nu ligger på i en LTT. visar den minus även när du kör med bilen och gasar fullt så skicka tillbaka mätaren och kosta på dig en riktigt mätare ist.

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
21 september 2008
#17
du måste ju köra bilen för att den ska gå över 0. kan inte bara stå och tomgasa

2slow

58 Inlägg
22 september 2008
#18
Laddar turbon något alls ens? haha


15 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
#19
aa det gör den,  har fått den att funka nu:Dbig_smile


128 Inlägg
22 september 2008
#20
jerryandersson skrev:
aa det gör den,  har fått den att funka nu:Dbig_smile
Vet du vad felet var? Bra att veta om man själv får beskymmer....


Jens



Sök