2263
Sök

"Det skall vara surt att vara bilist- Miljöpartiet"

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
22 september 2008
Ja. Vad ska man säga? Jävla tramsförslag. Fast de bryr sig ju inte, de tar ju taxi till
jobbet varje dag. Och det får vi skattebetalare betala. Så det är ju lugnt för deras del.

Det som är det värsta är dock det att större delen av Riksdagen verkar hålla med
på ett sånt här plan. Det mesta har ju gjorts sämre för oss bilförare, de senaste åren.
Bensinpriserna har höjts, försäkringskostnaderna har höjts, skatterna har höjts, etc.
Och det lär ju inte bli bättre, om det inte händer något radikalt snart...

German Engineering
9 083 Inlägg
22 september 2008
Jag var i Oslo under sommaren och körde min morbrors rostiga bil som funkar smile Iallafall, det var jävligt svårt att hitta parkeringsplatser varje gång man skulle hem till lägenheten. Dte finns parkeringsvakter också och det är inte så lätt kan jag säga. Att miljöpartiet vill göra oss stackars bilister sura är bara synd. Finns folk som inte har något val och som måste ta bilen till/från jobbet. Har man möjlighet så ställer man av bilen och åker kommunalt. Miljöpartiets språkrör Peter Eriksson förespråkar högre skatt på drivmedel men sitter och kör runt en bensinslukande stadsjeep med V8. Dubbelmoral!

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Reservdansk
6 271 Inlägg
22 september 2008
Haha, fråga:

Vi som bor på landet.
Här stannar fan inga bussar.
Vi har ett par mil in till stan, ska vi gå eller cykla?
Tänk om familjen ska på semester, 10 mil till flygplatsen. "Nu börjar vi cykla allihopa"
Och jobbet. Ibland har man haft 5-7 mil enkel resa, beroende på vart man är.

De tänker tvinga alla bo i små smutsiga förorter, och tömma landsbygden  helt.
Och vad ska vi göra där sen då?
Odla ekologiskt?
Men ingen kommer att kunna ta sig dit, för vi får inte använda jordbruksmaskiner för att så, och så får vi cykla ut till åkrarna...
Så skiten växer igen.
Alla bor i städerna, all övrig mark växer igen, så Sverige blir ett riktigt skogsland med myggor och knott och björnar och skit och grejs.

Vafan, vi är ju tillbaka på medeltiden vad gäller jordbruk.
Får väl börja fö upp hästar.
Senast redigerat av TurbOla (22 september 2008)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 570 Inlägg
22 september 2008
Jag var tvungen att åka buss en bit för en vecka sedan. Jag tror det kostade 60 spänn fram och tillbaka, hade jag tagit bilen hade det gått ca 1 liter bensin och parkeringen var gratis. Bussen gick på diesel också big_smile

huh?
10 427 Inlägg
22 september 2008
Bara jag som fått för mig att miljöpartiet är rätt vettiga i övriga saker som inte rör fordon/relaterade skatter?

Börja med att skärpa upp riksdagsledamöterna.

Sleeper
3 084 Inlägg
22 september 2008
henrikh skrev:
Jag var tvungen att åka buss en bit för en vecka sedan. Jag tror det kostade 60 spänn fram och tillbaka, hade jag tagit bilen hade det gått ca 1 liter bensin och parkeringen var gratis. Bussen gick på diesel också big_smile

precis vem fan tar bussen då det ändå är billigare att ta bilen?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

18 Inlägg
22 september 2008
är du beroende av ditt jobb?! hoppas då att du inte är lika beroende av bussen då för det är då det skiter sig. det är iallafall min uppfattning/erfarenhet, kaxiga chaförer, dyrare än bilen att åka, äcklig miljö med diverse smittohärdar på vintern och dessa jävla inkorekta tabeller...tackar gud än idag för när jag fick mitt körkort, plus att det förbannat mycket roligare och bekvämare att resa på (vet precis när man måste åka och kan göra det när man vill istället för att stå och glo och planera efter en tabell som ändå inte stämmer).

Psst.....a Camaro was here.....
Jag kör bil för attt det är kul, att det blir varmare är bara en bi-produkt

Reservdansk
6 271 Inlägg
22 september 2008
Hehe, som efter en olycka i våras, så ringde jag till försäkringsbolaget, och ville ha ersättning för förlorad arbetsinkomst p.g.a förlorade glasögon och det skulle ta 2 veckor att få nya.

"Men du behöver väl inte köra bil, du kan ju ta bussen." fick jag höra av tantan på Länsförsäkringar Göinge.

Jag jobbade som skördarförare i skogen, vi har aldrig samma arbetsplats 2 veckor i rad ungefär. smile

Att ha dålig syn räknas inte som ett handikapp, och även om man förlorar glasögonen så man inte kan ta sig till jobbet, så är det ingen anledning att sitta hemma och vänta på ersättning från försäkringsbolaget.
Man kan ju alltid ta bussen! Även mitt ut i skogen...

NOT.

Haha, skulle miljöpartiet få bestämma skulle Sveriges infrastruktur antingen skötas med tåg eller gå under...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök