3791
Sök

Körde mot rött, påföljder?

33 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
Hallå.

När jag var ute o körde idag så satt jag i tankar. Närmar mig ett rödljus om för tillfället visar rött. Men inte fan tänker jag på det och jag fortsätter. Jag ska rakt fram och dom som ska svänga över mitt körfält har grönt.. kör över en bil och då fattar jag och tvärnitar, Men är redan ute i korsningen och då fortsätter jag igenom korsningen. Vill ju inte bli ståendes mitt i.

Fattar inte hur jag kan missa sånt här. Känner mig riktigt dum.

Jaja, kan detta få några påföljder? även om inte polisen såg mig (vilket jag inte tror att dom gjorde)?

Mollllgan
21 september 2008
har vatt med om samma sak... det är obehagligt som fan.. man sitter i sin egna värld... .
Men nej jag tror inte det blir så mkt av detta...
Men men kör försiktigt ffs..smile

Mvh

1 268 Inlägg
21 september 2008
erikf skrev:
Hallå.

När jag var ute o körde idag så satt jag i tankar. Närmar mig ett rödljus om för tillfället visar rött. Men inte fan tänker jag på det och jag fortsätter. Jag ska rakt fram och dom som ska svänga över mitt körfält har grönt.. kör över en bil och då fattar jag och tvärnitar, Men är redan ute i korsningen och då fortsätter jag igenom korsningen. Vill ju inte bli ståendes mitt i.

Fattar inte hur jag kan missa sånt här. Känner mig riktigt dum.

Jaja, kan detta få några påföljder? även om inte polisen såg mig (vilket jag inte tror att dom gjorde)?

var det nån polis i närheten då?

om inte så e det ingen fara....

872 Inlägg
21 september 2008
om ingen såg dej så kan ingen ta dej

If its too loud you are too old!

5 089 Inlägg
21 september 2008
jag förstår inte problemet?tongue du missade rödljuset? och du fick inga böter? annat folk såg säkert att du tvärnitade och fattade att du missade ljuset, tror knappast någon ringer och skäller för det, shit happends.. tyvärr..

\Lindgren

33 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
Nej tror inte det var nån polis som såg, vände mig om och såg ingen iaf... Riktigt skakis blir man.
Senast redigerat av erikf (21 september 2008)

SQ
1 343 Inlägg
21 september 2008
förmodligen kommer du bli haffad, å även anklagad för smitning som straffat är mellan 2-3 år bakom galler..
kortet kommer dras samt spärrtid på 24-36mån.. men de spelar ingen roll för då skakar du galler..

så lev livet tills dom kommer å tar dig... kan bli de sista du gör i livet.. livet bakom galler kan bli tufft, mkt kriminella gäng osv...

detta va givetvis bara ett påhitt men tänk om.. wink

Ljudnörd!

553 Inlägg
21 september 2008
Ser inte problemet, allt gick ju bra smile

118 Inlägg
21 september 2008
Har också kört mot rött. svängde höger så det va ingen fara tongue Du kan nog vara ganska lugn

Delta_Rebel
21 september 2008
Chrill27 skrev:
Ser inte problemet, allt gick ju bra smile

Precis, inget att noja över..wink

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
21 september 2008
Du kan ju åka in till polisstationen och berätta hur det gick till och erkänna allting. Tjatar du tillräckligt länge så kanske de ger dig böter.

Du kan inte åka dit på att tex någon ringer och säger att du åkt imot rött, för det första så är det ord imot ord och för det andra så kan ingen bevisa att du körde bilen..
Så det är bara köra vidare och vara mer uppmärksamm nästa gång.

Svenska Subaru Imprezaklubben...

249 Inlägg
22 september 2008
Man får 3000:- i böter och vissa fall kan man bli av med kortet, beror väl på hur vårdslös man är, du hade nog klarat dig med 3000:- i böter.

Iaf vad jag hört...

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
22 september 2008
Jag råkade ut för något liknande. Men jag "kunde" inte stanna, hehe.
Det var rätt tidigt på hösten förra året. Jag hade fortfarande sommardäck
och skulle ut och hämta ett par grejer just den morgonen. När jag var på väg började
det snöa så förbannat. Under tiden som jag hade hämtat grejerna, så hade det blivit ca
10cm snö - Och jag hade sommardäck.

När jag skulle tillbaka hem och fixa vinterdäcken så kom jag till ett rödljus precis
innan min lägenhet. Det var grönt, men när jag har ca 10 meter slår det om till rött.
Jag ska då bromsa och ja... det händer inte ett skit och jag kanar över hela korsningen.

Det verkade dock som att dom flesta hade struntat i att ge sig ut p.g.a snön, och därför
stannade hemma för att byta däck (eller nåt). Det kom alltså inga bilar i korsningen, som
annars är en av de mest trafikerade i hela stan. Det var lite scary. Det hade kunnat gått
riktigt illa...

VW-nörd?
4 332 Inlägg
22 september 2008
Många som gör ett misstag förr eller senare. Va en brud som trodde att hon fick grönt på en väg här som är fyrfilig och skall upp i 70, när det egentligen bara var svängfilerna som fick grönt.
Kunde smällt jävligt fint när hon började gasa samtidigt som folk börja svänga tongue
Men alla fatta ju att de inte va en terrorist utan att man missat nåt..

1 570 Inlägg
22 september 2008
Kört mot rött har väl hänt de flesta någon gång. Men har man "koll" på läget och är försiktig trots misstaget så är det väl ingen stor affär.

JDM
593 Inlägg
22 september 2008
Det är ingen fara, du kan ta det lungt. Sånt händer, bra att det inte hände en olycka iaf smile
Men klart man blir rädd när man upptäcker något sånt, stor risk att det händer när man är stressad också.
Jag körde när det blev grönt en gång, men jag svängde, sen kom jag på att det kanske var eget rödljus för de som ska svänga. Blev lite stressad, åkte förbi där på tillbakavägen bara för att kolla hur det låg till, men det var inte så roll

Det ska vara JDM och bana!

Sök