Va nere i garaget en sväng idag och rev ner avgassystemet, det ska byggas nytt och extractorröret ska få sig en uppfräschning med färg och avgasbandage. Tar väl lite kort i veckan och lägger upp
Nu kommer det hända grejer! Hemliga planer på gång på ett motorprojekt tillsammans med kända trimföretag det blir mer hästar än jag tänkt från början bilder kommer då motorn byggs
Tjena! Tänkte skriva lite här då det var länge sedan nu... projektet går sakta framåt! Just nu är det ekonomin som säger ifrån.
Jag har dock bestämt mig för vad det blir för motorrecept.
2.9 L kitt från SPM (Sten Parner motor) för er som inte vet. 2x Weber 50 dco Fullportad topp med några riktigt vassa kammar Getrag låda med Tilton koppling
Tjena! Tänkte skriva lite här då det var länge sedan nu... projektet går sakta framåt! Just nu är det ekonomin som säger ifrån.
Jag har dock bestämt mig för vad det blir för motorrecept.
2.9 L kitt från SPM (Sten Parner motor) för er som inte vet. 2x Weber 50 dco Fullportad topp med några riktigt vassa kammar Getrag låda med Tilton koppling
De verkar som att folk tvivlar på att du kommer få ut 260hk. Ville bara säga att 16v sugmotorer som kent karlsson trimmar till Rallycross ger ca typ ungefär 350HK !