3400
Sök

Tar alla försäkringsbolag ut pris efter påbörjad månad ? (atava)

143 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Köpte en bil som jag bara hade 8dagar sen sålde vidare. Har atava på andra bilen så tyckte det var smidigt att använda samma nu. Försäkringen skulle kosta 240kr/månad men fick betala 512kr för dom här _8_dagarna nu. Är det rimligt att dom tar betalt för två fulla månader och lite till? hittar inte att det ska vara så lång uppsägning på hemsidan iaf då hade jag tagit annat bolag. Hur ska jag gå vidare? vill inte ringa än då det kostar 50kr också. Står i deras "FAQ" :

1. När jag köper försäkring blir start- och slutdatumet inte ett helt år. Måste jag ändå betala fullt pris?    Nej. Vi justerar automatiskt priset när din betalning görs, så att du alltid bara betalar för det exakta antalet dagar din försäkring gäller.

2. Har jag någon ångerrätt?
    Du kan ångra ditt försäkringsköp inom 14 dagar. Även om du inte vill ha försäkringen, måste du fortfarande betala för de dagarna som försäkringen redan gällt. Har du redan hunnit betala, får du givetvis pengarna tillbaka, utom för de dagarna som försäkringen redan gällt. Väljer du att försäkringen ska börja gälla längre in i framtiden än 14 dagar har du rätt att säga upp försäkringen ända tills den börjar gälla. Självklart får du tillbaka alla pengar. I detta fall får du inte ytterligare 14 dagars ångerrätt efter det att försäkringen börjat gälla.

Bifogar en bild på mailet där dragningen står samt datumen som försäkringen gällde.
http://pulk.diinoweb.com/files/Min%20WebDrop/atava.JPG
Senast redigerat av pulk (25 september 2008)

8 883 Inlägg
25 september 2008
Ja man betalar premien i förskott. Varför ditt bolag ska strula har jag inget bra svar på tyvärr.
Har aldrig råkat ut för något liknande själv så jag har inget vettigt svar, har iofs inte använt mig av det bolaget heller.

Tänk på att ångertiden är 14 dagar från avtalstillfället.

Bilden är så otydlig att det inte går att se datumen
Senast redigerat av Hamilton (25 september 2008)

Fotograf på tierpidag.se

143 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Men någon uppsägnings tid är det i normala fall inte på en försäkring ? Skulle tänkt på det med ångertiden tidigare isåfall men det var först nu jag fick i mailen vad det skulle kosta hmm. Såg också nu att dom tagit bort kostnaden på 50kr för att ringa till dom så ska göra det imorgon. Blir nog nästan samma pris som Trafikförsäkringsföreningen hade tagit om jag skippat försäkringen helt.

Ett tips för att få bilden tydligare är att högerklicka på bilden och välj "visa bild".

Körv
3 535 Inlägg
25 september 2008
Varit med om liknande. Du får allt tillbaka pengarna ska du se.

Truckdriving Man

Sök