renaulten får 7/10 väghållningen är grym och man åker skönt och effekten duger för en så liten bil. mercan får 5/10 Slö men startar i alla väder och bara går och går och man åker skönt.
-Är väghållningen -Är att det är för lite hästar -Är att jag knappt får plats i bilen:P -Är att den låter alldelles för lite.
+Hyffsat skön att köra. +Bra drag för att va så pass lite hk. +Billig att äga och lätt att mecka med. +Kan bli snygga med lite jobb. +Kan få dom att gå bra om man lägger ner tid och pengar:P
Forden ger jag en 3:a.. ingen väghållning alls nästan. Sänker man ryggstödet riktigt så är komforten hyffsad rätt grym bil o köra faktiskt, gasar tills det rasar.
Saaben måste jag nog ge en 8:a. Den är grymt skön och köra med tanke på åsmodell. Enda man kan anmärka på i mitt tycke så är det vägghållningen.
7,5/10 Bra turbodrag för att vara nästan org. Låter fint också
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i." http://www.youtube.com/ZonephoX
+ Suverän väghållning + Skön körställning då man sitter djupt i "sittbrunnen" + Äkta gocart känsla (sitter 19cm från asfalten) + Fantastiskt motorljud i kupén (och utanför) + Primitiv bil att köra (ingen servo osv = direkt känsla) + Bilen är inte turbo snabb men pigg och rolig med bra vrid. + Riktig Eyecatcher och Headturner = boostar upplevelsen
- bromsarna (skall dock åtgärdas)
Har tidigare ägt S60T5, 200SX och kört Audi S3,S4,TT, Porsche Carrera osv. men rankar Fieron betydligt högre just när det gäller körupplelelsen.. Komforten är bättre i de nyare bilarna men körupplevelsen infinner sig inte för mig på samma sätt..
Tja.. Volvon 8/10 på sommarn då den saknar lite effekt, 9/10 på vintern Carinan 8/10 på sommarn, snabb ligger bra på vägen men mycket oljud, 6/10 på vintern pga fwd