3632
Sök

Lite ledsamt faktiskt.. (varning för bilderna)

2 600 Inlägg
28 september 2008
fy fan =/ börja ju nästan lipa när jag ser sånt. ha själv en hund vet inte vad jag skulle göra utan han.

gör som jag kör gubba racer=)

German Engineering
9 083 Inlägg
29 september 2008
Fy va hemsk sad

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
29 september 2008
Haha, bara jag som såg det som lite komiskt? Typ, "come on, ketchup" ?
Hm, ja, antagligen bara jag... tongue

/ichi

typ..eh..va?
582 Inlägg
29 september 2008
ichibon skrev:

Kul....?

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

263 Inlägg
29 september 2008
sorligt hmm Har själv några papilloner kan undra om de hade gjort likadant

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
29 september 2008
Stackars bebisar... sad

I do it my way

Knegare
718 Inlägg
29 september 2008
Mjo läste det på aftonbladet, kan ju faktiskt gå in där själv.. Utan att behöva länka massa saker. Är inte menat som ett påhopp, däremot som Chrizz sa, hör hemma i bloggen, inte i en egen tråd.

annars är det riktigt synd om djur som blir dödade i trafiken varje dag.

William 2009-02-20

Os Difuntos
1 822 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
ichibon skrev:

Ja fy fan vad roligt det är hmm Säg till nästa gång ett av dina djur dör så jag kan skratta lite åt dig. HAHA kolla hennes häst gick till nödslakt typ, "come on hamburger".

you stupid fuck

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

174 Inlägg
29 september 2008
hedeknasan skrev:
Fy fan..!
Jag avskyr sånna bilder och historier,
om folk tog ansvar över sina husdjur ifrån första
början så hade antalet hemlösa och övergivna hundar
vart minimal!!

..och att det står en hjärtlös fotograf för att föreviga
detta ögonblick.. Hur kall kan en människa bli?
sad

Förmodligen har dom där hundarna inget hem.. neutral

DFFL
9 020 Inlägg
29 september 2008
baca skrev:
ichibon skrev:

Ja fy fan vad roligt det är hmm Säg till nästa gång ett av dina djur dör så jag kan skratta lite åt dig. HAHA kolla hennes häst gick till nödslakt typ, "come on hamburger".

you stupid fuck

Långt ifrån samma sak.
De hundarna i artikeln var hemlösa.

Om jag kör ihjäl en hund, då stannar jag och tittar i kragen efter en address.
Är där ingen då är det bara en hund för mig.

Att skratta när någons husdjur som många växt upp med (Till viss del kanske) är bara elakt.
Att fota när en herrelös hund försöker dra sin kompis iväg från bilarna är inte elakt.
Snarare jävligt idiotiskt att ge sig ut bland bilarna för att rädda djuren.

Prova säg emot mig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 963 Inlägg
29 september 2008
FireTraXX skrev:
baca skrev:
ichibon skrev:

you stupid fuck

Långt ifrån samma sak.

Att skratta när någons husdjur som många växt upp med (Till viss del kanske) är bara elakt.
Att fota när en herrelös hund försöker dra sin kompis iväg från bilarna är inte elakt.

Prova säg emot mig.

Håller med dig men tycker inte man ska skratta åt det vare sig de är ett husdjur eller ej. Ser ju iaf att djuren har känslor för varandra..

Men are not born - Men are made

typ..eh..va?
582 Inlägg
29 september 2008
Spelar väl mindre roll om hundarna har ett hem eller inte, i detta fallet. Hunden lider ju, o den andra visar medkänsla o vill hjälpa. Det är ju det som berör folk här. Tycker bara det är elakt att försöka se det "komiska" i det hela.
Senast redigerat av Roz-104 (29 september 2008)

Os Difuntos
1 822 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
baca skrev:
ichibon skrev:

you stupid fuck

Långt ifrån samma sak.

Prova säg emot mig.

Att skratta åt ett djur som dött, vare sig det är någons husdjur eller herrelös visar ju att bara hur jävla dum i huvudet man är. Sen om man kör ihjäl en hund och bara rycker på axlarna bevisar ju bara att man totalt saknar empati och förmodligen blev sexuellt utnyttjand av sin far i unga år. Så kom igen Firetaxx fortsätt du å ryck på dina förmodligem förtryckta axlar och och visa ingen medkänsla för andra, vare sig det är människor eller djur.

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
29 september 2008
Felax skrev:
Håller med dig men tycker inte man ska skratta åt det vare sig de är ett husdjur eller ej. Ser ju iaf att djuren har känslor för varandra..

Nej, djur har inga känslor för varandra på det sättet.
Den där hunden står inte och tänker "neej vad sorgligt min bästa kompis har dött, jag måste flytta på hans kropp så den inte blir förstörd." Det är en instinkt att den stannar hos den döda flockmedlemen, inget mer.
Djur saknar inte döda kompisar, de tänker inte på det sättet, det är att förmänskliga dem att tro att de blir ledsna.
Sen, ett dött djur lider inte. Stod jag i en situationen skulle jag hundra ggr hellre skjuta min hund än att hon skulle få lida i onödan. Kalla mig okänslig, men att dö är lika naturligt som att leva.

baca skrev:

you stupid fuck

Min häst gick till nödslakt i våras, faktiskt. Slaktgubben missade med bulten så en jägare fick komma ut och skjuta henne i huvudet med ett gevär. Enda jobbiga där var att hästen fick lida. Så fort han sköt henne var det bara en lättnad. Jag var med när hon föll och till sista andetaget efter avblodningen.
Senast redigerat av ichibon (29 september 2008)

/ichi

Os Difuntos
1 822 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Så du menar att djur inte har saknadskänslor?? Och du som har hund borde väl veta lite bättre tycker man.
Jag vet att man inte kan använda aftonbladet som seriös källa men jag bara råka se denna filmen, och kom tänka på din otroligt genomtänkta kommentar "djur har inga känslor för varandra på det sättet"

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyhete … 3417077.ab
Senast redigerat av baca (29 september 2008)

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
29 september 2008
Nej, djur lever i nuet. De tänker inte på sin framtid, och de tänker inte på vad som varit.
Min hund är t ex inte glad när hon är ensam hemma. Inte för att hon saknar mig, utan för att hon inte tycker om att vara ensam hemma, period. Hon blir glad när jag kommer tillbaka, inte för att hon saknar mig utan för att hon är glad att jag är där just då, period.
Djur som lever i flock samarbetar och tar hand om varandra, inte för att de älskar varandra så mycket och bryr sig, utan för att en skadad flockmedlem skadar hela flocken.

Och jag älskar mina djur så klart, men de är fortfarande djur. De blir inte lyckligare för att jag sätter på dem rosa kläder och kramar dem och säger jag älskar dig. Hästarna blir lyckliga av att få gå ute mycket i stora hagar med andra hästar, hundarna av att få vara lösa på gården och följa med överallt, dvs av att få följa sina instinkter och vara djur.
Förmänskligar man djuren och sätter känslor på deras beteenden glömmer man lätt bort vad deras grundläggande behov är.

/ichi

typ..eh..va?
582 Inlägg
29 september 2008
Asså, jag förstår ju vad du menar. Ett djur tänker inte på samma sätt som en människa. Men jag ser absolut ingen anledning till att skratta åt, eller se nått komiskt i att ett djur har dött. Så enkelt är det.

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
29 september 2008
Nej det var inget komiskt med att det hade dött. Bara med den andra hunden. Jag hör hans röst i huvudet när han typ 'Kom igeeen nurå Hasse va faan, här kan du inte ligga hela dagen.'
Men jag erkänner, jag har sjuk humor. Så kanske jag har kollat på för mycket tecknad film också. smile

/ichi

1 963 Inlägg
29 september 2008
Ichiblaba:
Djur har visst känslor. När jag är hemifrån längre tider går min hund runt och letar efter mig, när hon inser att jag inte är där ligger hon och deppar hela dagarna, vi är 5 stycken hemma hos mig så de är inte för att hon är ensam precis.
Djur saknar visst såna människor/djur som försvinner, de blir helt annorlunda i sättet när de förlorar någon. Vet du inte om det har du inte märkt det men det har jag, och flera utav mina kompisar/nära.
Djur har inte bara djuriska instinkter i sig vare sig du vill tro det eller ej! Elefanter till exempel har världens bästa minne tror jag, är man elak mot en sån så kommer den ihåg det och kommer alltid vara förbannad på en. Hästar har också bra minne men inte lika bra..

Men are not born - Men are made

Os Difuntos
1 822 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Felax skrev:
Ichiblaba:
Djur har visst känslor. När jag är hemifrån längre tider går min hund runt och letar efter mig, när hon inser att jag inte är där ligger hon och deppar hela dagarna, vi är 5 stycken hemma hos mig så de är inte för att hon är ensam precis.
Djur saknar visst såna människor/djur som försvinner, de blir helt annorlunda i sättet när de förlorar någon. Vet du inte om det har du inte märkt det men det har jag, och flera utav mina kompisar/nära.
Djur har inte bara djuriska instinkter i sig vare sig du vill tro det eller ej! Elefanter till exempel har världens bästa minne tror jag, är man elak mot en sån så kommer den ihåg det och kommer alltid vara förbannad på en. Hästar har också bra minne men inte lika bra..

Fan jag satt å skrev om elefanten som ett exempel jag med, men du hann före tongue

Sök