Köpte denna bmw 525i hösten 2008 för att ta motorn till min dåvarande bmw 320 touring, men det blev inte så då jag tyckte denna bil var för fin för att bli skrotad samt att den är väldigt komfortabel!
Vid inköp var bilen obesiktad och avställd pga avgasvärdena, köpte ny katalysator och ett par 18" fälgar och körde den till hösten 2009.
Eftersom bilen var väldigt nyckelrepad tyckte jag att den behövde en ny lack också så jag började slipa ner den hösten 2009 blev klar med underarbetet i mars nångång bilen blev dock lackad hösten 2010.
Just nu körs bilen dagligen och jag småpysslar lite med bilen samtidigt!
Hittills: *18" five alloy från realcar *Igenlagda spolarmunstycken vid dimljus och framljus *Omlackerad *Vita sidoblinkers *Klarglas baklysen *Alpina emblem
Idag fick jag löda om kabelhärvan då min cd saknade iso kontakt Har även börjat putsa lite i motorutrymmet och testat slipa lite på en fälg, blir säkert bra när det är färdigt.
Och växellådan och ny koppling väntar på att hängas upp på motorn igen, ska byta p-box till veven på samma gång
Hela ska slipas ner, endel jobb kommer det att bli!
Min första ide är att Stoppa slutsteget och en bas bakåt, samt en bas framåt i mitten så att den syns när armstödet i baksätet är nerfällt, blir ganska praktisk då med tanke på att man kan ha reservhjulet kvar.
Min andra ide är att man sätter båda basarna på baksidan och fäller ner slutsteget i golvet men då kan man ju inte ha reservhjul om man inte höjer upp golvet nästan en decimeter, men då förlorar man ju utrymme som fan
Kom gärna med era förslag och synpunkter då jag inte själv vet hur jag ska bygga ännu Alla förslag är välkomna!
Kan ev bli att bygga steg i golvet och basarna på sidorna i plastade lådor.
Om du inte vill ta bort reservhjulet så skulle du ju kunna sätta slutsteget på baksidan av baslådan. Så om man öppnar armstödet i baksätet så ser man slutsteget. Du kan även belysa det lite snyggt så kommer det nog att se grymt ut, dessutom blir det osynligt om man fäller upp armstödet.
jag röstar för idé 2, min motivering är att det dels är mycket mycket snyggare och dels ur eventuell stöldsynpunkt, sitter steget som på bild1 så får dom med sig både steg och låda i ett nafs, kör du enligt bild 2 så kan du ha tur å få behålla steget åtminstone.
Idag skruvade jag dit avgassystemet och tänkte fara ut och provköra bilen, jag startar bilen och "vad i hel*ete det går inte att frikoppla...."
Luftade kopplingen men där var ingen luft, grannen som är mekaniker kom förbi och kollade också och vi konstaterade att lådan måste ner så får man kolla va*an som e fel...