2507
Sök

Födsel av avkomma? Panik?

Fattig student
1 282 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Sitter hemma nu och inväntar ett samtal från bb.. Min fru ligger inne pga havandeskapsförgiftning och det kommer att komma ett litet knyte i natt eller under morgon dagen (blev hemskickad annars hade jag varit där nu) Denna fråga ställer jag till alla på gorg som blivit pappor, hur var det? Jag är skitnervös och vet inte hur jag ska klara av detta med själva födslen.. Är nog väldigt blödig då jag inte klarar av att se henne ha ont.. men det kanske är vanligt? Kan nån snäll svara på detta för jag har panik.. Vad händer ? Hur känns det? Klarar man av det?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
30 september 2008
Klarar din brud av det får fan du klara det, tänk så istället. smile Det är ju inte du som ligger och spricker.
Har du tur kanske du får sno lite av lustgasen.

Fattig student
1 282 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Haha jo men jag kan ju säga att jag har tacklat hennes nervositet men ingen fattar min panik..

Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.

Avstängd
367 Inlägg
30 september 2008
varför inte ta ett helrör? sprit är nyttigt i såna här lägen faktiskt

MVH Beyond

Lagerhjon
178 Inlägg
30 september 2008
Vart du hemskickad för du var nervös??
Ta det lugnt bara, jag hade aldrig hållit i ett spädbarn när jag fick min grabb. Eller rättare sagt jag hade aldrig hållit i ett barn under 4 år.
Det mesta kommer naturligt smile

Hoppas allt gått/går bra.

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
30 september 2008
Tänk såhär: Miljontals har klarat det förut, vad skulle göra dig sämre än alla dom? Det kommer gå fint! Där är personal på plats som inte gör annat än levererar bebisar hela dagarna, dom kan det där, och har träffat på blivande pappor som är nervösare än dig förut!! Lycka till smile

/Mattias

blacken
30 september 2008
Dumt av dom att skicka hem dig när din dam som mest behöver dig. Självklart att du är nervös det är ett stort ögonblick i allas liv när dom ska bli förälder, det är naturligt att vara lite "skrajsen" typ. Men var inte orolig det kommer att lösa sig, "mamma natur" har några äss i armen annars skulle vi inte ha överlevt som art..

ps: GRATTIS..smile

5 Inlägg
30 september 2008
Det är lungt:) Jag höll på att dö av nervositet sj när min flickvänn skulle föda. Jag klarade tyvärr inte av att vara med sista biten om man säger så( lite känslig när det gäller blod och annat gegg). Men all nervositet försvann ungefär samtidigt som jag såg lillen för första gången. Och tjejerna klarar smärtan tusen ggr bättre än oss killar;) vi viker oss dubbel så fort man råkar daska till kulorna i nått, och den smärtan glömmer vi aldrig! Nu 8 månader senare skulle min flickvänn garanterat vilja ha en till om jag gick med på det. Vi killar skulle ju aldrig låta nån sparka oss mellan benen bara som en ren bonus,så det säger en hel del om hur tjejer hanterar smärta;)

Grattis och hoppas allt går bra för er..

Uno Turbo 88
Polo GTI 01

VW-nörd?
4 332 Inlägg
30 september 2008
Klara George Bush att skaffa barn så lär väl inte du va mkt sämre. Kommer väl gå bra smile
Sen när du får se ungen första gången kommer du glömma allt hemskt.
Hört av barnmorskor här att det är oftast bättre för mödrarna att en väninna eller mamma/moster/mormor whatever är med istället för en man. De blir lugnare och så vidare.
Så de kanske vore bättre att någon annan kunde vara med under själva förlossningen i förlossningsrummet. För er allas skull smile

FreddeK
30 september 2008
mm det var kul att doppa va? nu får du ta eländet, nejdå men det kommer bli helt fantastiskt...tro mig!

1 814 Inlägg
30 september 2008
lugna dig, allt kommer gå bra wink

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
30 september 2008
Men ååh, nu vill vi ha en uppdatering på hur det gick!

/ichi

Mästare
2 947 Inlägg
30 september 2008
Han kanske ligger kvar utslagen och avsvimmad?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Fattig student
1 282 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Efter femton timmar värkar så kom min förstföde son big_smile Bästa känslan någonsin, klarade av att vara med hela tiden med min svägerska som stöd.. Vi avlöste varandra när det var dags för cigg o kaffe.. Tur att hon stod på sig att jag skulle vara med för nu i efterhand känns det underbart att ha varit där.. Dags för en natts sömn för att åka upp direkt när jag vaknar.. smile

Fattig student
1 282 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
KimVsWorld skrev:
Han kanske ligger kvar utslagen och avsvimmad?

Haha nä det var ingen fara för det faktiskt, nervositeten försvann när jag såg hur pigg och avslappnad hon var.. Nu får man väl doppa sina kläder i olja o bensin innan man åker upp så han också kommer älska att rulla runt på garagegolvet big_smile

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
30 september 2008
Grattis big_smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

2 271 Inlägg
30 september 2008
Mortalis skrev:
Klara George Bush att skaffa barn så lär väl inte du va mkt sämre. Kommer väl gå bra smile
Sen när du får se ungen första gången kommer du glömma allt hemskt.
Hört av barnmorskor här att det är oftast bättre för mödrarna att en väninna eller mamma/moster/mormor whatever är med istället för en man. De blir lugnare och så vidare.
Så de kanske vore bättre att någon annan kunde vara med under själva förlossningen i förlossningsrummet. För er allas skull smile

Lugnare och bättre med nån annan? Inget min väns mamma som är barnmorska hört talas om i alla fall.
Barn tillkommer av 2 föräldrar och detta är något som ska delas.
Mig fick ingen ut i alla fall!smile

Gratulerar!!!
Väldigt speciell känsla det där, nästan så man saknar det lite men 2 ungar får va nog! tror jag.smile
Trist att du inte fick natta över? Men kan va väldigt ont om platser ibland.
Hade gärna bjudit på en klassisk cigarr om man va i närheten.wink

//tompa

Lagerhjon
178 Inlägg
1 oktober 2008
Stort grattis!
Skrev ju att det skulle ordna sig smile
Helt underbar kännsla att bli förälder.
Jag har alltid sagt att jag inte ska ha någon unge efter 30. Men har fan börjat ångra mig. Nu måste jag bara ha någon som vill föda en åt mig oxå.

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
Häst
1 099 Inlägg
1 oktober 2008
Grattis! big_smile
Va skönt att allt gick bra! smile

Än är inte den sista idioten född..

Sök