I helgen så har detta gjorts: Lackat och fixat ventilkåpan för andra gången Gjort rent tråget Monterat ihop toppen Monterat veven och oljefilterhuset i blocket
Skulle ha satt dit kolvarna också men nån liten smurf har snott min kolvringskompressor...
typ..
Pictures!!
Toppen utan vipparmar och vipparmsaxlar Målat block målat block Smutsigt tråg Ramlageröverfall, lager och ett RENT oljetråg Hoppla så satt veven på plats Nya extraktorröret från en m5:a Nya extraktorröret från en m5:a Primad ventilkåpa Ventilkåpan färdig! Ventilkåpan färdig!
Tyckte att isen såg tjock ut på landstället så ja borrade några hål.. 30-40cm!! Ut med bilen!
Hehe, blir faktist så simpelt att ja kapar av rören o sätter dit annan fläns och en liten rörstump för att kompensera för den lilla bit som airpuls fästena sitter på
Btw, sotsatsen kom idag och jag har vart och beställt Hardyskivan, pilotlager, ny kolvringskompressor
Ska också hämta ut de nya bultarna mellan motor och v-lådan imorgon
Tjingeling på er alla soffrunkare! I helgen har det hänt ganska så mycke men ja glömde såklart kamerafan hemma i Sthlm.
Detta har iaf gjorts:
Monterat ihop nästan hela motorn, saknas lite vacuum saker o småskit. Lyckades skära upp mina fingrar på alla fina vassa kanter motorns delar bjuder på
Bytt hjälpstyrarmsbussningen. men när ja skulle skruva tebax muttern så snurra skiten bara.. Hur fan löser jag detta?? vill inte köpa nytt centerstag.
Jo juste, de här har ja också en fråga om vad jag ska göra. Vilket motorstöd ska jag använda? Första bilden är orgmotorn. Och den andra vet ni nog hur den ser ut.
gamla motorn
Sen undrar ja också va detta är för märke? nån som vet??
Står det Haute-Savoie? Enlig Wiki: Haute-Savoie är ett franskt departement. Haute-Savoie gränsar till Schweiz i norr och till Italien i öster. I Haute-Savoie ligger skidorter som Chamonix och Albertville. Mont Blanc ligger i Haute-Savoie.
Hej hopp! Är sjukt stressad för att få ihop bilen till e28 träffen! Vet inte ens hur fan man ställer på bilen osv..
Detta har gjorts i helgen.
Plockat ihop mer av motorn och flyttat den till de stora garaget där bilen står Börjat kapa och svetsa på grenrören Kladdat färg på startmotorn Fräshat upp kylslangar Tagit bort den gamla servon Avslutade arbetet med hjälpstyrarmens bussning Spänt åt styrsnäckan
Here are som pictures. Nya motorn
Min "mobila" motorlyft
Nya motorn me v-lådan
Dålig bild på de moddade grenrören, har tagit bort flänsarna och pulsairen samt svetsat igen dem och slipat
Dålig bild på de moddade grenrören, har tagit bort flänsarna och pulsairen samt svetsat igen dem och slipat
Vilket motorstöd ska jag använda?
Angående sista bilden så undrar jag om det spelar någon roll vilket stöd jag ska använda? Det som syns till höger på bilden är det som satt där innan.
Javisst helvete! Såg att vibrationsdämparen va större på gamla motorn än den som ja ska ha nu! Hur fasiken blir de? kan jag behålla den som jag monterat?