3887
Sök

Var Nissans GTR så snabb på ringen eller...?

1 255 Inlägg
16 juli 2009

Hoppas dom presterar en bättre tid annars är de ju pinsamt om man kollar på effekten och vikten på den kärran finns klipp på youtube när dom sätter tiden med den o de är många misstag han gör så tiden borde ju gå pressa en del tycker ja smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

7 120 Inlägg
16 juli 2009

Går nog att pressa ner den tiden lite till, MEN faktum kvarstår att ZR1 både kostar mycket mer än GT-R och har bra mer effekt och lägre vikt. wink

Masterworks
16 juli 2009
Aerodynamik skrev:

Går nog att pressa ner den tiden lite till, MEN faktum kvarstår att ZR1 både kostar mycket mer än GT-R och har bra mer effekt och lägre vikt. wink

Dom tog det ju lugnt! lol

Skaune
16 juli 2009
Sen kan man ju ställa sig frågan? Vaddå bil? Nissans GTR e ju bara löjlig med all sin teknik, hur mycket blir kvar åt föraren att sköta? Nä tacka vet jag en riktig bil som porsche, visst den har teknik med, men nissan e ju bara löjlig! Tror inte heller att en GTR skulle mosa en GT2 på ringen, men gläds däremot över att en hederlig corvette tar bästa tiden! smile

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
16 juli 2009
Axor skrev:
Sen kan man ju ställa sig frågan? Vaddå bil? Nissans GTR e ju bara löjlig med all sin teknik, hur mycket blir kvar åt föraren att sköta? Nä tacka vet jag en riktig bil som porsche, visst den har teknik med, men nissan e ju bara löjlig! Tror inte heller att en GTR skulle mosa en GT2 på ringen, men gläds däremot över att en hederlig corvette tar bästa tiden! smile

Det här låter bara idiotiskt tycker jag, är du så desperat att du inte kunde hitta något annat att klaga på än att bilen är tekniskt avancerad... Porsche är inget mer än en shoppingbil för tjejer...

tacka vet jag corvetten som inte bara slaktade GTR´n den gjorde det med mindre teknik(säkert med något hjälpmedel igång dock)

Nissan äger helt enkelt... mest fart för pengarna... sånt här hat har dem fått ta ända sedan dem lancerade r32 som vann i stort sett allt den deltog i, och har även kallats orsaken till att vissa tävlingar lagts ner och /eller fått äåndrade regler... när senast byggde porsche en bil som var så bra?

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 juli 2009
Hur kommer det sig att det helt plötsligt är okej att Corvette har bättre väghålnning än BMW? M3 försvaras ju alltid med näbbar och klor annars, men nu är det tänket som bortblåst?!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
16 juli 2009
torpis skrev:
Hur kommer det sig att det helt plötsligt är okej att Corvette har bättre väghålnning än BMW? M3 försvaras ju alltid med näbbar och klor annars, men nu är det tänket som bortblåst?!

Det är bara för att m3 säkert inte ens ligger nära dessa bilar, därför vågar dem inte ta den fighten smile

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Skaune
16 juli 2009
AcesHigh666 skrev:
Axor skrev:

Det här låter bara idiotiskt tycker jag, är du så desperat att du inte kunde hitta något annat att klaga på än att bilen är tekniskt avancerad... Porsche är inget mer än en shoppingbil för tjejer...

tacka vet jag corvetten som inte bara slaktade GTR´n den gjorde det med mindre teknik(säkert med något hjälpmedel igång dock)

Nissan äger helt enkelt... mest fart för pengarna... sånt här hat har dem fått ta ända sedan dem lancerade r32 som vann i stort sett allt den deltog i, och har även kallats orsaken till att vissa tävlingar lagts ner och /eller fått äåndrade regler... när senast byggde porsche en bil som var så bra?

ja, jag är jätte desperat, allt hänger på om jag kan hitta nått o klaga på!! shit, om JAG tycker att den e för mycket "playstation" och tycker den e för mycket med tekniken, får inte JAG tycka det då? låter ganska idiotiskt i mitt tycke iaf om jag inte skulle få göra det... shopping bil för tjejer? 996 GT2 var ju känd för o vara en snäll bil... P.s du har rätt i att porsche körs av tjejer, har en tjejkollega på jobb som kör bana med sin porsche, kan hända att hon varit o handlat med den nån gång oxå... haha vem har sagt nått om hat förresten?

806 Inlägg
16 juli 2009
Därför att bmw m3 e92 fick 8.05 runt ringen och blev t.om krossad av honda nsx-r och skyline r33 gtr i orginal utförande som landade på 7.56 med 100 hk mindre... Därför har inte BMW så mycket att säga till om när det gäller domma bilarna ni snackar om

Supraman
2 300 Inlägg
16 juli 2009
Varför tar ni det så hårt vilken bil som e snabbast?

Det e ju bara bilar och tider på en bana med olika förare.
Släng e andra förare och tiderna ändras, andra banor och helt plötsligt e en annan bil snabbare.

Det e ju rena rana snillen spekulerar här.

Ingen har här har väl ens vart och kollat hur det va då dom körde?
Allt kommer inte fram på youtube eller via tidningar.

Lägg inte ner så mkt tid på att störa er å tider så kanske bilhobbyn inte blir så konkuansinriktad.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 255 Inlägg
16 juli 2009
Axor skrev:

Låter som att du tror att man bara behöver sätta sig i bilen så sköter den resten...

Visst den har mycket teknik men krävs fortfarande en duktig erfaren förare för o ratta den bra precis som alla andra sport bilar.

Impossible Is Nothing
128 Inlägg
16 juli 2009
AcesHigh666 skrev:
torpis skrev:

Det är bara för att m3 säkert inte ens ligger nära dessa bilar, därför vågar dem inte ta den fighten smile

haha, m3 e46 csl piskar corvette c5 z06, 1 sekund bakom c6 z06, piskar c6an, piskar även gallardo, f430 f1, 360 challange stradale på ringen, sen att nya zr1 är snabbare på ringen är antagligen pga bmw inte ens försöker få en bra tid på ringen. Oavsett så kan ni andra ju kolla hur många porschar som ligger top20 på nurgburgring, och sen kolla hur många nissan och chevrolet där finns, så har vi svaret vem som egentligen dominerar.

Impossible Is Nothing
128 Inlägg
16 juli 2009
lodiseN skrev:
Därför att bmw m3 e92 fick 8.05 runt ringen och blev t.om krossad av honda nsx-r och skyline r33 gtr i orginal utförande som landade på 7.56 med 100 hk mindre... Därför har inte BMW så mycket att säga till om när det gäller domma bilarna ni snackar om

Som m3 e46 csl krossar endå > bmw försöker inte äns.

806 Inlägg
16 juli 2009
7:50     BMW M3 CSL  jag är inte så imponerad med tanke på att den bara gjorde några sek snabbare mot en tidig 90 talare med 70 hk mindre och 0 hjälpmedel

806 Inlägg
16 juli 2009
brandt_ skrev:
AcesHigh666 skrev:
torpis skrev:

haha, m3 e46 csl piskar corvette c5 z06, 1 sekund bakom c6 z06, piskar c6an, piskar även gallardo, f430 f1, 360 challange stradale på ringen, sen att nya zr1 är snabbare på ringen är antagligen pga bmw inte ens försöker få en bra tid på ringen. Oavsett så kan ni andra ju kolla hur många porschar som ligger top20 på nurgburgring, och sen kolla hur många nissan och chevrolet där finns, så har vi svaret vem som egentligen dominerar.

Haha att bmw inte ens försöker du är ju jävligt insnöad i Bmw, dom har gjort sitt bästa och det va 7.50 inte så jävla bra måste jag säga

AT Däck
501 Inlägg
16 juli 2009
AcesHigh666 skrev:
Axor skrev:

dom sista meningarna stämmer ... nissan är bäst helt enkelt för pengarna  smile
Senast redigerat av Aldin (16 juli 2009)

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se

806 Inlägg
16 juli 2009
brandt_ skrev:
lodiseN skrev:

Som m3 e46 csl krossar endå > bmw försöker inte äns.

Att m3 csl kom 1 sek efter c6 z06 va för att föraren bara släppte kopplingen och gjorde fina inbromsningar det verkliga är ju att cslen är 8 sek efter jänkar lövblads fjädrings z06an.

Impossible Is Nothing
128 Inlägg
16 juli 2009
lodiseN skrev:
brandt_ skrev:
AcesHigh666 skrev:

Haha att bmw inte ens försöker du är ju jävligt insnöad i Bmw, dom har gjort sitt bästa och det va 7.50 inte så jävla bra måste jag säga

Okej inte jätte bra, men den drar endå ifrån bilar som ferrari och lamborghini vilket jag tycker är bra, sen att dem nya bmw inte presterar kan jag inte yttra mig om. Men vet fortfarande att Porsche dominerar ringen, som jag sa innan, kolla top 20 på ringen och kolla hur många Nissan och Chevrolet där finns och jämför med Porsche.

1 255 Inlägg
16 juli 2009
brandt_ skrev:
AcesHigh666 skrev:
torpis skrev:

Men nu va snacket om Nissan GTR och Corvette ZR1.

Och va ja vet är de ingen BMW i original utförande kört i närheten av deras tider sen att den slog C5 Z06 och låg en sekund bakom C6 Z06 vem bryr sig inte dom corvetterna vi snackar om nu.

806 Inlägg
16 juli 2009
brandt_ skrev:
lodiseN skrev:
brandt_ skrev:

Okej inte jätte bra, men den drar endå ifrån bilar som ferrari och lamborghini vilket jag tycker är bra, sen att dem nya bmw inte presterar kan jag inte yttra mig om. Men vet fortfarande att Porsche dominerar ringen, som jag sa innan, kolla top 20 på ringen och kolla hur många Nissan och Chevrolet där finns och jämför med Porsche.

Jaja jag orkar inte räkna men såg väl 4-5 porsche bilar men dom skiter jag i att porsche blev dominerad av en Gt-r tycker jag dock är jävligt roligt:D

Sök