2309
Sök

Angående: bilträff i Göteborg planeras!

QueenBitch
536 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
Nu är vi på g igen med våran bilträff!

Vi har märkt att allt fler människor vill delta men vi behöver lite hjälp om allt ska gå i lås...

Tid!?
Dag!?
Plats!?
Tillstånd!?
Något som vi kan kalla oss!? (Vi menar mer att vi inte vill vara... "bilträffen som brudarna har")

Vi vill inte ha massa negativ kretik i denna tråden (den förra tråden blev låst pga tjaffs från människor som ogillade vårna idé)

I början så sa vi att det var en singelbilträff men vi börjar med en simpel vanlig träff och sen får vi se vart det leder oss och om vi ens ska fortsätta... Kan kalla det en "provträff" smile

Hoppas att det kan dra igång när värmer börjar smyga sig på och anledningen till att vi börjar planera redan nu är för att jag (Dainty) och Reeplayed har många andra saker som händer i våra liv och vi vill bara att det ska bli en bra träff smile

Det är bara att börja skriva å komma med idéer smile

MVH Dainty och Reeplayed
Senast redigerat av Dainty (2 oktober 2008)

--> Avoid hangover... STAY DRUNK!! <--
http://Daintys.blogg.se
Maneater

Meerx
2 oktober 2008
Inte för å va sån......

Men om de kommer knappt folk på träffarna som redan finns...
Hur ska du då lyckas?

Sen lite sent....
Sommar-bilarna börjar ställas in snart...........

Men men

Good Luck !!!

QueenBitch
536 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
Meerx skrev:
Inte för å va sån......

Men om de kommer knappt folk på träffarna som redan finns...
Hur ska du då lyckas?

Sen lite sent....
Sommar-bilarna börjar ställas in snart...........

Men men

Good Luck !!!

Jag vet att det knappt kommer ngn på träffarna som redan finns och jag vet att det är sent men det är aldrig försent att PLANERA...
Vem vet vi kanske drar igång på våren...
Å sen är det många som har hört av sig å efterlyst våran bilträff så möjligheten finns att det iallafall dyker upp ngn... Vi gör inte detta för att dra så många människor som möjligt eller liknande.. det är bara en rolig grej på fritiden.

// D.

Maneater

654 Inlägg
2 oktober 2008
Dainty skrev:

Vi har märkt att allt fler människor vill delta men vi behöver lite hjälp om allt ska gå i lås...

Tid!? framåt eftermiddagen - kvällen,beroende på om området träffen skall hållas på är en befolkad parkering tex.
Dag!? En helg eller annan icke arbetsdag förslagsvis
Plats!? Ett område som inte är privat eller knöligt att hitta till som utomstående.
Tillstånd!? vanligen krävs tillstånd för arrangerande på offentlig plats då det inte är en sk privat tillställning.Vanligen brukar man inte behöva tillstånd för att få stå och kolla bilar på en allmän plats (om man gör det vårdat och snyggt).
Är det en privat plats/mark så krävs det en sk tillstånds ansökan hos polisen,kostar 300kr och man brukar vanligen alltid få en beviljelse till denna.Dock måste någon då stå som "juridisk" ansökar person på denna blanket.

Något som vi kan kalla oss!? Varför ska man kalla sig något?!,pratar du om själva träff namnet så är det väl egentligen helt valfritt..men förslagsvis något som klingar/låter lockande.

Vi vill inte ha massa negativ kretik i denna tråden (den förra tråden blev låst pga tjaffs från människor som ogillade vårna idé)

I början så sa vi att det var en singelbilträff men vi börjar med en simpel vanlig träff och sen får vi se vart det leder oss och om vi ens ska fortsätta... Kan kalla det en "provträff" smile

MVH Dainty och Reeplayed

Som nämnt så är det lite sent i år nu om man även är på jakt efter sommar bilarna (typ dom snygga/läckra).
Men ni har gott om tid på er att planera och styra med detta för att gå av stapeln tills värmen börjar dyka upp igen.

Mvh

2 924 Inlägg
2 oktober 2008
Känns inte som det finns nån som är intresserad av att planera en träff till våren redan nu.. om det inte är något riktigt speciellt som ex i klass med Bankörning och annat som behöver bokas i tid.

Tendensen idag är mer att bilträffar bestäms på väldigt kort varsel och kortare verkar det bli mer och mer...

Mitt tips är nån månad före om det bara ska vara en "parkeringsträff"
Lycka till!

~ Life is short, have FUN! ~

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
2 oktober 2008
he he... Finns de inte nog med träffar redan? tongue
GBrt kommer ju köra för fullt nästa år.. Men men smile
Alltid kul med folk som tar initiativ smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

QueenBitch
536 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
Blida skrev:
Dainty skrev:

Tid!? framåt eftermiddagen - kvällen,beroende på om området träffen skall hållas på är en befolkad parkering tex.
Plats!? Ett område som inte är privat eller knöligt att hitta till som utomstående.
Tillstånd!? vanligen krävs tillstånd för arrangerande på offentlig plats då det inte är en sk privat tillställning.Vanligen brukar man inte behöva tillstånd för att få stå och kolla bilar på en allmän plats (om man gör det vårdat och snyggt).
Är det en privat plats/mark så krävs det en sk tillstånds ansökan hos polisen,kostar 300kr och man brukar vanligen alltid få en beviljelse till denna.Dock måste någon då stå som "juridisk" ansökar person på denna blanket.

Något som vi kan kalla oss!? Varför ska man kalla sig något?!,pratar du om själva träff namnet så är det väl egentligen helt valfritt..men förslagsvis något som klingar/låter lockande.

MVH Dainty och Reeplayed

Som nämnt så är det lite sent i år nu om man även är på jakt efter sommar bilarna (typ dom snygga/läckra).
Men ni har gott om tid på er att planera och styra med detta för att gå av stapeln tills värmen börjar dyka upp igen.

Mvh

Vi vet att det är "lite sent" och det har vi nämnt men vi vill ha mkt tid på oss att planera....
allt det där med tillstånd och liknande vet jag redan om men jag e under 18 därför behöver vi hjälp med detta...
Jo visst jag fattar ju att det ska vara på kvällen och på en plats som alla hittar till osv. helt bakom flötet är jag inte.. varit på mångra träffar innan...

mvh

Maneater

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
2 oktober 2008
Undrar en liiiten sak till... Vilka är Vi? :S

Sump Runk Rätt O Slätt!

QueenBitch
536 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
HyperSonica skrev:

visst finns det många träffar men det spelar ingen roll för oss då våran träff faktiskt har varitt efterlyst.. vi e inte ute efter att få dit så många som möjligt utan vi vill ha dit dom som e intresserade bara.. antalet struntar vi i... sen så struntar vi fullständigt i GBrt.. ni kör erat och vi kör vårat.. två helt olika saker med olika människor på olika platser i gbg

Maneater

QueenBitch
536 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
HyperSonica skrev:
Undrar en liiiten sak till... Vilka är Vi? :S

läs första inlägget.. står MVH Dainty och Reeplayed där..

Maneater

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
2 oktober 2008
Vi är jag & Lisa tongue
Senast redigerat av Reeplayed (2 oktober 2008)

Even fools they say, can find a way out of the dark.

QueenBitch
536 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
peegee skrev:
Känns inte som det finns nån som är intresserad av att planera en träff till våren redan nu.. om det inte är något riktigt speciellt som ex i klass med Bankörning och annat som behöver bokas i tid.

Tendensen idag är mer att bilträffar bestäms på väldigt kort varsel och kortare verkar det bli mer och mer...

Mitt tips är nån månad före om det bara ska vara en "parkeringsträff"
Lycka till!

Tro mig, jag VET att jag å Reeplayed behöver tid att planera och vi vill vara ute i god tid så allt blir bra...

Maneater

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
2 oktober 2008
Ja ja... det blir nog jättebra..

Sump Runk Rätt O Slätt!

Meerx
2 oktober 2008
HyperSonica skrev:

Kommer ju bli hur mycke som helst då ju tongue
Om de nu blir fler också....
Herreeeeguuuud tongue

QueenBitch
536 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
Ni som inte är intresserade av träffen kan ju bara klick bort från denna tråden nu! Vi är inte intresserade av era spydiga kommentarer så lägg ner nu.. vill inte få denna tråden låst också... pga er, som vanligt!

Maneater

QueenBitch
536 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
Godnatt.. vill se POSITIVA saker imorn när jag kommer tillbaka big_smile

Maneater

654 Inlägg
3 oktober 2008
Dainty skrev:
Blida skrev:
Dainty skrev:

MVH Dainty och Reeplayed

Mvh

Vi vet att det är "lite sent" och det har vi nämnt men vi vill ha mkt tid på oss att planera....
allt det där med tillstånd och liknande vet jag redan om men jag e under 18 därför behöver vi hjälp med detta... Det behövs inget om det är frågan om en parkerings träff eller dylikt som sker på en offentlig/allmän plats.Så det problemet har du/ni inte om det ska göras som många andra träffar,på en parkeringsplats eller dylikt.Inom allmänna sektorn.
Jo visst jag fattar ju att det ska vara på kvällen och på en plats som alla hittar till osv. helt bakom flötet är jag inte.. varit på mångra träffar innan... Kul för dig,men då du bad om råd och hade skrivit som du gjort så fick du råd/tips.....Oavsett du är bakom flötet eller varit på många träffar tidigare etc etc....

mvh

368 Inlägg
3 oktober 2008
folk efterlyser ju eran Singelträff för dom ville ju se hur de gick för er.!
å massa parkerings bilträffar finns de gott om så ska ni få folk får ni ta å skaffa större saker

"Lycka till"

1 587 Inlägg
3 oktober 2008
HyperSonica skrev:
Ja ja... det blir nog jättebra..

HAHA !! Du e för skön asså !big_smile

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
3 oktober 2008
Ifall det blir nån slags race på dom träffarna så kommer ja komma även om det blir tsunami..

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

Sök