2935
Sök

Skyline R33GTST

Driver
2 111 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
Hej alla glada!

Har en lite fundering som främst riktar sig till er som kör vässade skylines.

Hur driftsäker är en skyline med 350hk+?.  Antar att det beror på vad som är gjort med bilen.
(får specar imorgon). Men generellt. Vill ju kunna köra med bilen sommartid och inte bara kunna köra den nångång ibland. Om ni förstår vad jag menar.

Kan återkomma med mer info om bilen imorgon.

Är en 94ans Skyline GTST
Gått 8000mil.

Tacksam för respons då ett köp kan vara runt hörnet. Om allt går som det ska.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

JapsRacer!
198 Inlägg
2 oktober 2008
350hk ska inte vara något problem. 450 är i riskzon och 500 är galet. det har jag läst mig till iafl . smile

7 120 Inlägg
2 oktober 2008
350 ska inte vara något problem , men allt beror ju på skick/trim osv.

Driver
2 111 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
Ok. Tack för svaren, gärna fler som får skriva vad de vet.

Bilen ligger nog närmare 400 än 350hk. Men det ska vara lugnt alltså?. Motorn har gått 8000mil och enligt firman bilfirman så ska den vara i mer än godkänt skick. Får veta mer imorgon dock.

Enda jag vet om "trimmet" i nuläget är att det sitter Apexi grejer i den samt större frontmonterad IC.

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (3 oktober 2008)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Evolution Garage
1 299 Inlägg
2 oktober 2008
under 500hp är inga problem alls... förutsatt att du gjort de nödvändiga uppgraderingarna utöver större snurra.

Sky´s the limit...

1 814 Inlägg
2 oktober 2008
lite offtopic kanske men en RB26DETT (r33 GTR och R34 GTR) motor är enligt vissa källor lika pålitlig vid 400hk som en otrimmad vid normala service intervaller: imponerande big_smile

582 Inlägg
2 oktober 2008
med min har det inte varit några problem, har kunnat köra med den när jag känt för det, men allt beror ju på hur skicket är, är väl olika från bil till bil smile

Driver
2 111 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
Rushman skrev:
under 500hp är inga problem alls... förutsatt att du gjort de nödvändiga uppgraderingarna utöver större snurra.

Verkar var seriöst gjort som det låter. Koppling osv ska var bytt. Den hade ju i annat fall rykt..

Driver
2 111 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
Tuhkanen skrev:
med min har det inte varit några problem, har kunnat köra med den när jag känt för det, men allt beror ju på hur skicket är, är väl olika från bil till bil smile

Ok smile
Jo det är klart. Men om man förutsätter att den är i gott skick ska det alltså inte var några problem? smile

Tack för responsen!  Inte haft me skylines o göra överdrivet mycket mer än fluktat innan nu. höhö.
Dock förstått att de ska var ganska kraftigt tilltagna från start..? smile

Avstängd
171 Inlägg
2 oktober 2008
det bör gå utmärkt
men kolla så den inte är vänsterstyrd bara  en bekants är vänsterstyrd och väldigt jobbig växla och så
lycka till med köpet

211 Inlägg
2 oktober 2008
Här har du en väldigt bra tråd ang Rb25DET trimning. http://www.skylineowners.com/forum/show … hp?t=66975 Där står det vad som behöver uppdateras & isf när. Men 350 - 400 Hk ska inte vara nått problem. Det enda jag kan tänka mig är ev kopplingen. Eller om du har laddtryck på över 1bar & kör med org snurran så bör du byta den mot en uppgraderings turbo.
Btw grattis till en otroligt trevlig bil ! Ångrar verkligen att jag sålde min....
Senast redigerat av Fel_xi (2 oktober 2008)

Studerande
463 Inlägg
2 oktober 2008
nosushi skrev:
det bör gå utmärkt
men kolla så den inte är vänsterstyrd bara  en bekants är vänsterstyrd och väldigt jobbig växla och så
lycka till med köpet

Alla skylines är vänsterstyrda wink Såvida dom inte är ombyggda...

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

582 Inlägg
2 oktober 2008
response skrev:
nosushi skrev:
det bör gå utmärkt
lycka till med köpet

högerstyrda wink

27 Inlägg
2 oktober 2008
Kan oxå intyga att det inte är några problem att ligga runt 400hk, skulle tippa på att min ligger där omkring och det ända som gått sönder för mig är lmm, men det beror ju knappast på övriga trimmet cool
Kan nästan garantera att du kommer bli mer än nöjd big_smile

Avstängd
171 Inlägg
2 oktober 2008
response skrev:
nosushi skrev:
det bör gå utmärkt
lycka till med köpet

lol

ville kolla hur dumma alla är smile

Driver
2 111 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
Tack för alla svar! smile

Verkar ju inte vara några problem det där smile

Nu är det bara kosingen som ska säkras. (den roliga biten). Men hoppas det ska gå bra.

Fyll gärna på med mer om era skyline. Väldigt nyfiken på allt som har med dem o göra! tongue

Dock tror jag itne att jag komemr trimma så mycket mer om det blir köp wink hehe.

Enligt vänner o bekanta vänjer man sig vid högerstyrt ganska snabbt så ser inte det som något hinder tongue.

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (3 oktober 2008)

Avstängd
171 Inlägg
3 oktober 2008
om du är totalt högerhänt och helt välrldelös med vänsterhand tex hamra skruva osv
kan du få svårt med växlingen

har åkt hyrbil utomlands 2 veckor
jag hata växla med fel hand
fick aldrig in en feeling

skulle aldrig köpa en
högerstyrd bil

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
3 oktober 2008
alla japs som säljs har gått mellan 8-10 000 mil oavsett årsmodell... Men de brukar vara slitstarka motorer och de är byggda för att klara en hel del.
Högerstyrd är inte ett dugg jobbigt att köra, bara i en omkörning innan man får in snitsen ( eller har ngn som sitter bredvid)

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Driver
2 111 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
Hej igen all glada. Tänkte bara meddela att bilen bara har cirkus 340hk så det verkar lugnt.

MVH Janken

German Engineering
9 083 Inlägg
7 oktober 2008
Jag tycker du ska satsa på det smile 350 hk är inga problem men som andra har nämt så beror det på skick/trim och sånt smile

Lycka till smile

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Sök