4045
Sök

tips och råd till Trimning av en b21et tack?

87 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#1
Tja på er!

Har en b21et hemma som jag hade tänkt trimma men är lite osäker på vart jag ska börja.

Hade iaf tänkt använda en modifierad 531topp och lh 2.4 , lite grejer från 940s t-motor.

hittade dena topp på blocket:

Rejält portad både avgas å insug.
Nya alubronsstyrningar på insug.
Rostfria 46/38mm ventiler, omarbetade vinklar för flödesoptimering.
3 vinklade säten.
Omgjorda förbränningsrum med öppet stift och mindre squish. (wtf is Squish? tongue)
Sitter vx3 kam monterad.

Toppen är oanvänd sedan allt gjordes dvs allt nytt!

Pris 9000:-

vilken jag tycker låter intresant.. inte så kunnig men det är samma storlek på ventiler som kg.s steg 4 topp.. sen kanske inte kanaler m.m är lika arbetat men låter bra iaf. har dock hört att vx3 kammen är tråkig m.m men vad kan man använda istället för kam till en sån här topp?

Har även hört att marinvev ska vara bra? är dom mer stryktåliga? passar dom bolton på b21?

Hehe, usch kommer nog bli dyrt det här menmen, måste ju lägga pengarna på nåt big_smile

Jag vet att detta inte blir något lätt projekt kanske men måste ju börja pilla nångång smile

Alla svar är välkomna!
Senast redigerat av _HRC_ (2 oktober 2008)


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
2 oktober 2008
#2
varför ska du byta kolvar å stackar ? dom är ju goda för över 400hk:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

87 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#3
turboforssen skrev:
varför ska du byta kolvar å stackar ? dom är ju goda för över 400hk:)

Justde! Sorry blev bortförd av skrivandet tongue hehe.


Lågt, snabbt och brett
167 Inlägg
2 oktober 2008
#4
orkar dom verkligen så mkt? dom i 230FT klarar ju inte ens 300hk..

Marinvev = 2,5Liter vet inte om den passar i en 21a men de kanske går.. 96mm slag iaf...
dubbla fjädrar skulle ja satsa på iaf..
kammen ber du nån kunnig slipa om åt dig efter dina behov. typ köhler lr enem
men ja tror inte vx3 ska va så tråkig.. de va den inte i min iaf...

turboforssen skrev:
varför ska du byta kolvar å stackar ? dom är ju goda för över 400hk:)

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!


Sök