2583
Sök

Högerstyrd?

286 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
Hej, har kollat lite bilar nu och kanske blir en högerstyrd bil och tänkte fråga dom som kör högerstyrd hur svårt det är egentligen?

Eller om det är en vanesak?

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!

Avstängd
171 Inlägg
3 oktober 2008
1Snake skrev:
Hej, har kollat lite bilar nu och kanske blir en högerstyrd bil och tänkte fråga dom som kör högerstyrd hur svårt det är egentligen?

vilken tid brukar din post komma?
ut och fråga då!

286 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
nosushi skrev:
1Snake skrev:

vilken tid brukar din post komma?
ut och fråga då!

haha kul tongue

Är själv lite anti högerstyrd därför jag frågar.

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!

Sleeper
3 084 Inlägg
3 oktober 2008
vanesak, blir lite krångligare vid omkörningar... (kanske lite uppenbart)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

NissanMotorsport
3 oktober 2008
alla jävla människor i england kör ju högerstyrt så självklart är de ju en vanesak smile inte omöjligt, men en fördel kanske om man är vänsterhänt tongue

Mr:P
28 Inlägg
3 oktober 2008
Har inga som helst problem med att köra så. Har gjort det ett par månader nu. Tog typ 10 min att vänja sig. Men visst var det lite udda upplevelse i början.

Det är allt lite roligt att se folks blickar när det kommer en Hottad postbil åkandes wink

Just Turbo SHIT! And Sushi Power

451 Inlägg
3 oktober 2008
Håller med, tar max 10 min lr typ 3 korsningar att vänja sig, tycker faktiskt att det är skönare med högerstyrt då du ligger ohc kör mot vägkanten istället för mitt i vägen. Omkörningar är bara krångligt på riktiga raksträckor, är cägen lite kurvig så är de inga problem. Jag skulle mycket hellre ha alla bilar högerstyrda.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
3 oktober 2008
I england var det problem, för då var ALLT fel. Men efter att ha kört hem bilen genom europa har det blivit lättare att köra högerstyrt än vänsterstyrt, enligt mig. Dock blinkar jag och torkar rutan lite felaktigt...

Turbo lover
555 Inlägg
3 oktober 2008
Det funkar men jag skulle inte vilja ha det på min bruksbil. Men Imprezan är ju en ren busbil så där spelar det inte så stor roll. Och man vänjer sig ändå tillräckligt mycket för att tycka det är kul att köra.

8 883 Inlägg
3 oktober 2008
Säkert en vanesak. Tänk också på att marknaden blir begränsad den dagen bilen ska säljas.

Fotograf på tierpidag.se

FreddeK
3 oktober 2008
har kört postbil lite och i början var det skitläbbigt...men som dom flesta skriver så är det en vana. En fin fördel är när du parkerar på en gata så slipper du öppna dörren ut i vägen så det är ett stort plus. Minus blir det ju i Mcdriven tyvärr. hehe

1 105 Inlägg
3 oktober 2008
Håller med dom flesta, tar kanske inte 10min men efter en dag så är det som att köra vilken bil som helst.

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
3 oktober 2008
Freddeponken skrev:
har kört postbil lite och i början var det skitläbbigt...men som dom flesta skriver så är det en vana. En fin fördel är när du parkerar på en gata så slipper du öppna dörren ut i vägen så det är ett stort plus. Minus blir det ju i Mcdriven tyvärr. hehe

Bara att backa ju wink

Rock'n Roll

451 Inlägg
3 oktober 2008
Freddeponken skrev:

Haha det är ju as roligt att åka på mc driven ju, har även undrat hur det blir om man blir stoppad av polisen, dom kommer ju säkert att bitcha på passageraren=)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
3 oktober 2008
T5Black skrev:
Freddeponken skrev:

Haha det är ju as roligt att åka på mc driven ju, har även undrat hur det blir om man blir stoppad av polisen, dom kommer ju säkert att bitcha på passageraren=)

Men va f*n har du gjort av ratten mäniska ^^ Verkar rätt entydigt? Köp den bilen du gillar bäst sen kvittar det om ratten sitter på höger eller vänster sida

Rock'n Roll

Avstängd
171 Inlägg
3 oktober 2008
har åkt hyrbil utomlands 2 veckor
jag hata växla med fel hand
fick aldrig in en feeling

skulle aldrig köpa en
högerstyrd bil

27 Inlägg
3 oktober 2008
TenZer skrev:
Freddeponken skrev:

Bara att backa ju wink

Själv klart! Är väl det den är till för hmm och sen är ju reaktionen av de som står i luckan lite rolig ibland big_smile

Kan bara hålla med de andra, inga dimmer att köra högerstyrt.. ska jag vara ärlig så var det knepigt att köra vänsterstyrt efter 2 månader tongue

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
3 oktober 2008
Man överlever, de är faktiskt i vissa fall mkt bättre att köra högerstyrt. parkera är en dröm smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Allansson
3 oktober 2008
Måste bara fråga. I en högerstyrd bil, ligger 1an längst upp till vänster eller höger?

Turbo lover
555 Inlägg

Sök