4 oktober 2008
Trådstartare
Tjenare har en Saab 9000 2.0 LTT -96 som jag skulle vilja ha lite mer krut i det är 150hk 215NM original i bilen vilket inte är speciellt mycket.
Det första jag gjorde när jag köpte den va att köpa en Steg 1 box från speedparts. Samt en magnetventil och ett öppet luftfilter. Så nu ska väll bilen ha ca: 230hk. Men man är ju inte nöjd än inte;)
Så tänkte höra vad som krävs för att jag ska komma upp i runt 300-350hk? Är det turbobyte ny ic nya spridare större avgas med racekat osv som gäller eller? Håller original delarna i motorn för så hög effekt? Eller man måste byta ut original kolvar stakar osv.? •Vad är det för turbo jag ska byta till i så fall? Har svårt att hitta turbo som passar T25 flänsen för det är väll T25 på min? Eller man skulle kanske försöka få tag i en T3 fläns istället och typ en Holset hx40 turbo på det. Eller det krävs stora modifieringar för att det ska funka?
Jag vill ju så klart att bilen ska hålla för effekten också.
Tacksam för all hjälp och alla tips jag kan få. Är inte så kunnig på bilar med turbo men försöker lära sig så mycket det bara går:)
Senast redigerat av Jolle87 (4 oktober 2008)