4636
Sök

generator vin?

Försöker lära sig
156 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
tjena får generator vin ur ENA diskanten. kan den vara fas vänd?

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
5 oktober 2008
Tror inte att en eventuell fasvändning skulle orsaka generator vin. Troligtvis så är det som vanligt dålig jord till slutsteget eller stereon eller att det diffar mellan jorden i steget och jorden i stereon (dålig signaljord).

Det ena kan man avhjälpa med diverse filter.

Berätta lite mer om hur din installation ser ut så kan vi hjälpa dig mer.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Försöker lära sig
156 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
zovix skrev:
Tror inte att en eventuell fasvändning skulle orsaka generator vin. Troligtvis så är det som vanligt dålig jord till slutsteget eller stereon eller att det diffar mellan jorden i steget och jorden i stereon (dålig signaljord).

Det ena kan man avhjälpa med diverse filter.

Berätta lite mer om hur din installation ser ut så kan vi hjälpa dig mer.

/Magnus

OK ok. jag tror inte att det är dålig jord har ett 2 steg ett till framsystemet å ett till bas dom är båda jordade på en konding. inget generator vin från basen eller 6.5 orna. var ute å lyssnade lite innan å det är störningar i båda diskaterna upptäckte jag nu. tacksam för svar

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
6 oktober 2008
Hur är din stereo jordad då? Samt hur är kondingen i sin tur jordad. Du måste vara med hela vägen från steget tillbaka tillbatteriet via karossen i jordningen. Dessutom måste motorn hänga med i jordslingan ordentligt också annars kan det bli lustiga fenomen.

Risken är att man bränner signaljorden om man har en dåligt jordad huvudenhet och då kan man få liknande fenomen.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Försöker lära sig
156 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
zovix skrev:
Hur är din stereo jordad då? Samt hur är kondingen i sin tur jordad. Du måste vara med hela vägen från steget tillbaka tillbatteriet via karossen i jordningen. Dessutom måste motorn hänga med i jordslingan ordentligt också annars kan det bli lustiga fenomen.

Risken är att man bränner signaljorden om man har en dåligt jordad huvudenhet och då kan man få liknande fenomen.

Mvh Magnus

stereon är jordad som orginal stereon kan ju vara där de brister då:/ kondingen är jordad med 35mm2 70 cm till karossen ren skrapat från färg osv. har 14.4 volt på kondingen med bilen i gång. om vi säger jag mäter över jorden och plus på stereon och det är ca 14.4 volt där med är de ok då lr? tycker bara det är lite konstigt att bara diskanterna får störningar. kan det inte va nått med att jag har varit tvungen å skarva sladdarna (dom räckte inte till delningsfiltret) som gör att det blir störningar eller är jag helt ute å cyklar?
Senast redigerat av Phille_flow (6 oktober 2008)

Sök