3255
Sök

lämna iväg bilen för ljud uppgradering men vad kan det kosta och vilket företag är bäst?

2 600 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
tja har länge funderat på att lämna iväg bilen för att bytta ljud i den. men vilket företga i karlskrona området kan det bäst och även har bra priser. bilen gäller då saab 9-5 me as2 stereo. kan inte så mycket om sånna företag tongue och givet viss så bero priset på vad för man ska ha för grejer:P så långt är jag me.

gör som jag kör gubba racer=)

2 911 Inlägg
6 oktober 2008
Hyr in JonasH och du får säkerligen en av de bäst välljudande bilarna i landet.
Kostar säkerligen 50-150.000 också iofs.

Så, det jag vill komma till är.
Det finns inte någon kurs för vad det kostar, men räkna med 400 till 600kr i timmen + produkterna.

2 600 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
jo förstå vart du mennar. men kan mds bygga bra ljud tro du ?

Avstängd
171 Inlägg
6 oktober 2008
BRL kan få in sjukt bra ljud i din Saab för ca 30tusen med Rockford power framsystem + steg
2x15 p3 basar + steg

huvudenhet
alla kablar mm
jobbet

Vem  är JonasH ? dyr va han i alla fall
Senast redigerat av nosushi (6 oktober 2008)

1 631 Inlägg
6 oktober 2008
klimpan skrev:
tja har länge funderat på att lämna iväg bilen för att bytta ljud i den. men vilket företga i karlskrona området kan det bäst och även har bra priser. bilen gäller då saab 9-5 me as2 stereo. kan inte så mycket om sånna företag tongue och givet viss så bero priset på vad för man ska ha för grejer:P så långt är jag me.

Jimmy på Blekinge Bilradio i Ronneby. Är inte så långt för dig. Rekommenderar dem definitivt framför MDS.

Oavsett vad du har för budget så fixar de en uppgradering, insatsen anpassas efter det. Byte av högtalare kan du få för några tusenlappar, vill du ha baslåda och slutsteg så springer det iväg lite. Jag skulle rekommendera att lägga ca 15.000 inkl montering för att få valuta för pengarna.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Avstängd
171 Inlägg
6 oktober 2008
gurenius skrev:
klimpan skrev:

Jimmy på Blekinge Bilradio i Ronneby. Är inte så långt för dig. Rekommenderar dem definitivt framför MDS.

Oavsett vad du har för budget så fixar de en uppgradering, insatsen anpassas efter det. Byte av högtalare kan du få för några tusenlappar, vill du ha baslåda och slutsteg så springer det iväg lite. Jag skulle rekommendera att lägga ca 15.000 inkl montering för att få valuta för pengarna.

Huvudenhet
2steg
framsystem
baslåda
kablar
förstärka/dämpa dörrsidor

nog får man allt betala 20-25 för grejjerna om det ska duga långt  sen är det väll 8-10h arbete på bilanpassad låda fix med dörrsidor kabeldragning samt något korrekt inställning av ljudet 

hamnar på en 25-30 om man ska undvika MDS och GAS samt dom andra lågpris grejsen som brukar brinna upp eller börja ryka
Senast redigerat av nosushi (6 oktober 2008)

2 600 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
ok får åka och prata me blekinge bilradio eller me dom i nättraby tongue  annars kankse man fixa ihop det själv blir nog billigast tongue tack för tipsen smile

16 197 Inlägg
6 oktober 2008
nosushi skrev:
gurenius skrev:
klimpan skrev:

Huvudenhet
2steg
framsystem
baslåda
kablar
förstärka/dämpa dörrsidor

nog får man allt betala 20-25 för grejjerna om det ska duga långt  sen är det väll 8-10h arbete på bilanpassad låda fix med dörrsidor kabeldragning samt något korrekt inställning av ljudet 

hamnar på en 25-30 om man ska undvika MDS och GAS samt dom andra lågpris grejsen som brukar brinna upp eller börja ryka

brukar GAS elle MDS ryka??   isf kan ja GARANTERA dig att de e "skit bakom spakarna/bygget".

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Avstängd
171 Inlägg
6 oktober 2008
om man ger vissa GAS eller MDS basar 500w rms så har det ryki fint
men inte med tex Rockfords enklaste bas

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
6 oktober 2008
nosushi skrev:

Men hur vettigt är det att jämföra något som kostar 300kr mot 1500kr? Är ganska övertygad om att en GAS, MDS eller annat billigare märke tål effekt lika bra som ett dyrare märke men som kostar lika mkt...

Allt handlar inte om effekt heller. Varken kina-watt eller RMS...

16 197 Inlägg
6 oktober 2008
nosushi skrev:

märks att du inte vet va du pratar om..

mattar min GAS alphabasar med mer än dubbla effetkten mot va specen säger å dom håller hur bra som helst...

har man ingen aning om hur man ska bygga så kan man bränna ALLT va de än kostar..

Avstängd
171 Inlägg
6 oktober 2008
matar du med GAS watt basen dubbelt eller har du äkta vara? DD steg eller Rockford?

22 Inlägg
6 oktober 2008
Men vad kan det kosta hos tex mds om man bara ska ha 1 baslåda 2 slutsteg framkit och kablar? om man vill ha deras "budget" varianter?

2 911 Inlägg
6 oktober 2008
Alphamax skrev:
Men vad kan det kosta hos tex mds om man bara ska ha 1 baslåda 2 slutsteg framkit och kablar? om man vill ha deras "budget" varianter?

3-5000 + produkterna, cirka gurka.

16 197 Inlägg
6 oktober 2008
nosushi skrev:
matar du med GAS watt basen dubbelt eller har du äkta vara? DD steg eller Rockford?

kör me GAS C1 monoblock å dom lämnar 1500 wrms@1ohm..

Avstängd
171 Inlägg
6 oktober 2008
GAS har kanske skärpt sig nu
det jag kört två år sen va en tråkig historia
kört två gas modeller  en helt svart 12a en silver färgad 12a 
men dom kosta 700 och 900kr st 
steget va Soundstream
den svarta GAS basen för 900kr va lite bätre den höll i alla fall
men allt är möjligt med fabrikations fel osv

inte ska vi gräva i gammalt skit
grejjerna är kanske kanon idag
så jag ska inte komma med två år gammal fakta

du som starta tråden kan väll teste GAS och säga hur det är  lämna till BRL vet ja

16 197 Inlägg
6 oktober 2008
nosushi skrev:
GAS har kanske skärpt sig nu
det jag kört två år sen va en tråkig historia
kört två gas modeller  en helt svart 12a en silver färgad 12a 
men dom kosta 700 och 900kr st 
steget va Soundstream
den svarta GAS basen för 900kr va lite bätre den höll i alla fall
men allt är möjligt med fabrikations fel osv

inte ska vi gräva i gammalt skit
grejjerna är kanske kanon idag
så jag ska inte komma med två år gammal fakta

du som starta tråden kan väll teste GAS och säga hur det är  lämna till BRL vet ja

sen när har GAS haft helsvarta basar för 900??? den gamla alphaserien va helsvart me blinkade logga i mitten men de kosta typ 500-600..

man nästan lova dig att basarna brann för att de antingen va för mycke dist på signalen in i steget elle så spela du dom på tok för djupt..   va hade du för låda till dom??   avstämda vid vilken frekvens??

2 600 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
var i alla fall på mds idag och prata de me dom och dom sa att det inte går att bygga ljud i saab 9-5 tongue  eller dom kunnde men blir inte så bra. kan man ju undra om dom kan bygga ljud i bilar eller om det är så att bilen är helt enkelt svår att bygga ljud i. har hafft mds högtalare innan och funkat bra men allt har ju me hur det är byggt. så jag vet inte redigt. brl ligger långt här ifrån men jag har prata me saab och dom sa att om man bytter huvudenhet så kan det bli fel på det orginala slutsteget hur kan det bli så? annars så hadde kankse räkt att bytta till en ny stereo så hadde nog ljudet blivit bättre och man kunnde få ut lågnivå me utan att ta ifrån hög till låg förlora väll lite singnal på de.

260 Inlägg
7 oktober 2008
klimpan skrev:
var i alla fall på mds idag och prata de me dom och dom sa att det inte går att bygga ljud i saab 9-5 tongue  eller dom kunnde men blir inte så bra. kan man ju undra om dom kan bygga ljud i bilar eller om det är så att bilen är helt enkelt svår att bygga ljud i. har hafft mds högtalare innan och funkat bra men allt har ju me hur det är byggt. så jag vet inte redigt. brl ligger långt här ifrån men jag har prata me saab och dom sa att om man bytter huvudenhet så kan det bli fel på det orginala slutsteget hur kan det bli så? annars så hadde kankse räkt att bytta till en ny stereo så hadde nog ljudet blivit bättre och man kunnde få ut lågnivå me utan att ta ifrån hög till låg förlora väll lite singnal på de.

Varför skulle det inte gå att bygga ljud i en 95!
ännu en gång har mds bevisat vad dom går för!
jag tycker du ska kolla runt efter en annan ÅF eller bygga själv.
Senast redigerat av Oscarr (7 oktober 2008)

297 Inlägg
7 oktober 2008
klimpan skrev:
var i alla fall på mds idag och prata de me dom och dom sa att det inte går att bygga ljud i saab 9-5 tongue  eller dom kunnde men blir inte så bra.

fy fan va kass ... det trodde jag inte om mds .

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

Sök