Slakta någon gammal quattro på lådorna och kasta på en bakaxel med rätt utväxling. Du kommer dock att förlora en del effekt men det har du säkert redan listat ut
Plocka allt från en V70 med hjulupphängningar och drivlina samt motor . Bygga ny kardantunnel, bör va enklaste vägen att gå?
Knappast enklast, X70 bilarna är större.. dessutom är ju drivningen skit! Det är väl inte samma motorn häller så lådan passar säkert inte motorn ändå.
När man ändå ska bygga om så mkt kan man lika gärna bygga om till rakställd motor, då finns de mkt att välja på. Cossiedrivlina kan man få tag på relativt billigt.
Plocka allt från en V70 med hjulupphängningar och drivlina samt motor . Bygga ny kardantunnel, bör va enklaste vägen att gå?
Knappast enklast, X70 bilarna är större.. dessutom är ju drivningen skit! Det är väl inte samma motorn häller så lådan passar säkert inte motorn ändå.
När man ändå ska bygga om så mkt kan man lika gärna bygga om till rakställd motor, då finns de mkt att välja på. Cossiedrivlina kan man få tag på relativt billigt.
I ordet drivlina antar jag att låda ingår? Sen kan inte jag volvo, vad som är bra eller dåligt har jag ingen aning om! Men en volvo awd modell håller, han har inte skrivit något om 1000hk!
Vad säger att en ford lina passar bättre? Allt måste ju passas in oavsett eller?
Eftersom detta objekt måste besiktas som amatörbyggt fordon måste de ju vara smidigare att bygga en riktig fourwheel istället...me en ordentlig maskin i....??..bygga om en s40.??? känns som de redan e gjort på nåt sätt. roligare me en helt ny..( enl. min åsikt då alltså)
Plocka allt från en V70 med hjulupphängningar och drivlina samt motor . Bygga ny kardantunnel, bör va enklaste vägen att gå?
Knappast enklast, X70 bilarna är större.. dessutom är ju drivningen skit! Det är väl inte samma motorn häller så lådan passar säkert inte motorn ändå.
När man ändå ska bygga om så mkt kan man lika gärna bygga om till rakställd motor, då finns de mkt att välja på. Cossiedrivlina kan man få tag på relativt billigt.
I ordet drivlina antar jag att låda ingår? Sen kan inte jag volvo, vad som är bra eller dåligt har jag ingen aning om! Men en volvo awd modell håller, han har inte skrivit något om 1000hk!
Vad säger att en ford lina passar bättre? Allt måste ju passas in oavsett eller?
Nej, givetvis måste en fordlina passas in.. men det ända jag hört om Volvos 4wd är att den inte håller för påfrästning. Sen tvivlar jag på att motorn går på, samt att paketet är för stort för en x40.. så jag tror överlag inte det är ett bra alternativ
Fords drivlina tål iaf 400hk, passar nog bättre storleksmässigt plus att man kan komma över en billigt. Nackdelen är att man måste rakställa motorn.
Eftersom detta objekt måste besiktas som amatörbyggt fordon måste de ju vara smidigare att bygga en riktig fourwheel istället...me en ordentlig maskin i....??..bygga om en s40.??? känns som de redan e gjort på nåt sätt. roligare me en helt ny..( enl. min åsikt då alltså)
Nej, ombyggt fordon. Man kan inte ta en S40, sätta på 4wd och regga den som amatörbyggt? En amatörbyggd bil ska i princip va byggd hel från scratch.
Eftersom detta objekt måste besiktas som amatörbyggt fordon måste de ju vara smidigare att bygga en riktig fourwheel istället...me en ordentlig maskin i....??..bygga om en s40.??? känns som de redan e gjort på nåt sätt. roligare me en helt ny..( enl. min åsikt då alltså)
Nej, ombyggt fordon. Man kan inte ta en S40, sätta på 4wd och regga den som amatörbyggt? En amatörbyggd bil ska i princip va byggd hel från scratch.
Jag har då aldrig sätt en 4wd S40, kan bli fränt!
Miss där...borde ja veta som bygger rod... fast å andra sidan beror de ju på hur mycket som byts ut...kan bli Amatörbyggt likaförbannat...!