Då har man varit ut till bilen och kollat passformen på sitt alster. Det är ungefär allt jag orkat göra idag, kombinationen för mycket jobba och för lite sova är inte bra, är helt slut...
Men här kommer iaf två bilder!
Fasiken vad fint det sitter, som handen i handsken, har ca 5mm tillgodo innan det tar i vid handskfacket.
Nej nej det är inte GAS högtalaren som ska sitta där, den ska bort!! Men här är iaf dörren öppen och ja det ser ju lovande ut.
Jo visst är dörrsidorna klädda med vinyl, men jag ska bara kleta lite plast på det lilla lilla jag byggt till dvs fogskummet resten ska förbli orört, tanken är att det ska se så volvo orginaltråkigt ut som möjligt eftersom jag varken har fräsiga sportstolar i kevlar eller motivlackat innertak men jag förstår din reaktion, jag har väl inte direkt varit så tydlig med hur jag tänkt göra
evilaudio skrev:
e inte dörrsidorna klädda me vinyl från fabrik?? isf rekomenderar ja dig att ja bort de annars kommer de bli ett helvete å få plasten å fästa.
Problemet med att INTE klä av dom är att du kommer få en ful skarv som du förmodligen kommer reta dig på senare. Sen måste jag säga att det ser bättre ut om du kör hela dörrsidan.
En sak till skinnet du använder skall vara super stretch detta är jätte viktigt. Det är mer pill men jag lovar att du kommer vara mer nöjd efter allt är färdigt.
Jag var först inne på samma linje som dig, men ändrade mig och nu så här i efterhand kan jag inte vara lyckligare att jag gjorde som jag gjorde. Som jag skrev förut finns en del bilder på mina projekt som du kan ta hjälp av och som sagt det är bara att fråga om det är något.
P_Jonsson: Jag har kikat på dina byggbilder, mycket imponerande, jag tänkte klä den lilla biten jag byggt med velour så får jag se hur det ser ut, blir jag inte nöjd så får jag börja om från början och isåfall så sliter jag bort vinyl å allt å klär om hela rasket med superstretch. Vet du vad priset ligger på per m2 ? eller per meter ?
Tror jag gav runt 3-400kr eller liknande sedan använde jag mig av 3M:s blå lim. Ett tipps där(limmet) är om du använder det är att skita i vad det står för rekommenderad härd tid (30-45min) innan du klär.
Vänta snarare 12-15h jag vet att det låter helt sjukt fick det berättat för mig och jag vart mycket skeptisk men det visade sig vara helt korrekt.
det var ju inte allt för farligt pris, trodde det skulle vara bra mycket dyrare. Jag såg det där blåa limmet och undrade vem som tillverkar det men då vet jag att det är 3M. Det var lite skillnad på 30 min och 12h konstigt att dom rekommenderar en annan härdtid på förpackningen.
Tack återigen för tipsen, det uppskattas!
P_Jonsson skrev:
Tror jag gav runt 3-400kr eller liknande sedan använde jag mig av 3M:s blå lim. Ett tipps där(limmet) är om du använder det är att skita i vad det står för rekommenderad härd tid (30-45min) innan du klär.
Vänta snarare 12-15h jag vet att det låter helt sjukt fick det berättat för mig och jag vart mycket skeptisk men det visade sig vara helt korrekt.
Jo det håller jag med om skulle tippa på att 30-45min är inte när vi hobby nissar skall fixa något i ett vanligt garage eller liknande utan för industri buk där ugn finns eller liknande.
Nej det är inte så där jätte farligt jag behövde c:a 2,5 m2
Ska bli kul att se hur detta kommer att se ut. Håller med föregående om att du ska klä om hela dörrsidan inte så farligt med jobb och blir 1000grr bättre. Så slipper du alla skarvar och skit. Lycka till.
Funderar starkt på att ljuddämpa dörrsidorna med nånnting, noisekiller kanske ? undrar vars man kan få tag på det, MDS sålde förut men jag kan inte hitta längre. Asfaltmatta går fetbort, blymatta också, det ska väga så lite som möjligt.