Det är en 1978 Ferrari 308 GTB som ni kanske känner till som jag har helrenoverat och nu är det dags att gå vidare, den läcker ingen olja och med nya kamremmar, portmatchade insug , coil overs, nya däck , fullt servad och förgasarna synkroniserade. Den har gått som en dröm sedan renovering och varvar lätt 7800 RPM, Avgassystemet är egenbyggt och bilen låter som en Ferrari 308 GTB Group 4 med en snäll cam. Pris 1.200 000kr. Bilder och lite story. https://www.garaget.org/?car=124300 och det sitter Speedline 16" fälgar på men original 14" följer med.
Men för att du ska få ut mesta möjliga ersättning för allt eget arbete, är Sverige rätt land att sälja den i? Södra Europa eller USA? Är det inte bättre om det inte är för krångligt? Vad säger större auktionshus?
Men för att du ska få ut mesta möjliga ersättning för allt eget arbete, är Sverige rätt land att sälja den i? Södra Europa eller USA? Är det inte bättre om det inte är för krångligt? Vad säger större auktionshus?
Förvisso sant att saltat kött håller längre men man vill väl inte att den fina Ferrarin ska behöva utsättas för en sista dusch av svenskt vägsalt om den nu får ett nytt liv på sydligare breddgrader