2425
Sök

Vad ska man välja? Supra vs Mustang

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 maj 2009
Smr2 skrev:
been there done that, vad har du lyckas på i den svängen då..?

Upp till bevis. Timeslips samt bildbevis att du har kört 2 till 3 säsonger med en 1200hk 2JZ utan att ha behövt byta/riva motorn.

I'll believe it when I see it.

Om det nu är sant så är det ju inga problem att plocka fram bevis, eller hur?

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Avstängd
74 Inlägg
25 maj 2009
Siarnaq skrev:
Smr2 skrev:
been there done that, vad har du lyckas på i den svängen då..?

Upp till bevis. Timeslips samt bildbevis att du har kört 2 till 3 säsonger med en 1200hk 2JZ utan att ha behövt byta/riva motorn.

I'll believe it when I see it.

Om det nu är sant så är det ju inga problem att plocka fram bevis, eller hur?

Bara du söker runt lite, 8,76 och 276 körde jag för 5år sen men det duger kanske inte

Du glömde visst säga vad du har lyckas med och vilka avbilar du äger eller ägt, du måste vart en mycket ung motorbygger när du är tonåring och går i skolan sen bygger även alla motorer åt titan, jag ska fråga Nero på titan i veckan då om han känner dig, vem kan jag hälsa från
Senast redigerat av Smr2 (25 maj 2009)

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 maj 2009
Smr2 skrev:
Bara du söker runt lite, 8,76 och 276 körde jag för 5år sen men det duger kanske inte

Nu saknas det ju bara bevis för tiden, samt timeslips för alla säsongerna.

Half way there buddy.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Avstängd
74 Inlägg
25 maj 2009
Siarnaq skrev:
Smr2 skrev:

Half way there buddy.

Om du kunde din historia skulle du veta lite bättre, kolla på tuben eller så kollar du runt lite så förstår du, ha ringet att bevisa för dig då dom flesta i motorsvergie vet vad jag presterat med supra

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 maj 2009
Smr2 skrev:
Om du kunde din historia skulle du veta lite bättre, kolla på tuben eller så kollar du runt lite så förstår du, ha ringet att bevisa för dig då dom flesta i motorsvergie vet vad jag presterat med supra

Du undviker fortfarande en simpel förfrågan. Plocka fram timeslips från dom 2 - 3 säsongerna du körde.

415 Inlägg
25 maj 2009
Siarnaq skrev:
Smr2 skrev:

Half way there buddy.

Hm...vet du inte vem Rickard är?roll

8.76 på 402m för ca 5år sedan! Svart Supra! Kolla på min sida där jag har länkar till hans körningar och bygget så har du bevis! big_smile
Senast redigerat av SupraJEZZICA (25 maj 2009)

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!

Avstängd
74 Inlägg
25 maj 2009
Siarnaq skrev:
Smr2 skrev:

Du undviker fortfarande en simpel förfrågan. Plocka fram timeslips från dom 2 - 3 säsongerna du körde.

Som jag sa har inget att bevisa för dig, hur va det nu hade du ägt en mkiv och en mustang så du kunde utalla dig objektivt eller har du bara läst på forum hur du tror det är

Avstängd
74 Inlägg
25 maj 2009
SupraJEZZICA skrev:
Siarnaq skrev:
Smr2 skrev:

Half way there buddy.

Hm...vet du inte vem Rickard är?roll

8.76 på 402m för ca 5år sedan! Svart Supra! Kolla på min sida där jag har länkar till hans köärningar och bygget så har du bevis! big_smile

För 5 år sen när vi körde den tiden så låg vi top 10e i värden emd den tiden på Supra listan nu har åren gått och fler och fler har åkt fort, tror vi ligger runt 20 nått nu så tiden står sig rätt okey ännu..

Nästa gång du är förbi med bilen kan du väl fota tidkortet som sitter i entren för skoj skull..smile

415 Inlägg
25 maj 2009
http://www.youtube.com/watch?v=d6ded5GaA-c
http://www.youtube.com/watch?v=3BKfzGJb5x4
http://www.garaget.org/video/u3yyx2uiupyr

Här har du lite bevis! smile Kommentar gärna tack! smile

Smr2=Supramannen vet hur man bygger supror med över 1200hk!=P

Work hard, Play harder!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 maj 2009
Smr2 skrev:
Som jag sa har inget att bevisa för dig, hur va det nu hade du ägt en mkiv och en mustang så du kunde utalla dig objektivt eller har du bara läst på forum hur du tror det är

Läs om, läs rätt.

Dock så nu saknar du bara bevis att du har kört 2 till 3 säsonger utan motorras eller liknande missöden. Getting there, pal.

Avstängd
74 Inlägg
25 maj 2009
Siarnaq skrev:
Smr2 skrev:

Läs om, läs rätt.

Dock så nu saknar du bara bevis att du har kört 2 till 3 säsonger utan motorras eller liknande missöden. Getting there, pal.

Eller så har du missat påängen

Vem ska jag hälsa från när jag pratar med Nero på titan, du hade ju jobbat där sa du

Vad hade du för erfrenhet av bilar vi talar om ovan förutom att du läst om dom

Avstängd
74 Inlägg
25 maj 2009
SupraJEZZICA skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=d6ded5GaA-c
http://www.youtube.com/watch?v=3BKfzGJb5x4
http://www.garaget.org/video/u3yyx2uiupyr

Här har du lite bevis! smile Kommentar gärna tack! smile

Smr2=Supramannen vet hur man bygger supror med över 1200hk!=P

Nej det duger ej jezzica nu vill han ha bevis att motorn inte är öppnad efter 2-3 säsonger, hmm funderar på om jag ska skriva ut ett intyg efter har pratat med fröken kolv 1-6 och herr stake  om att dom inte tittat ut under säsongen..smile
Senast redigerat av Smr2 (25 maj 2009)

415 Inlägg
25 maj 2009
Siarnaq skrev:
johanhhh skrev:
Att trimma en supra till 1000hk kostar inte 700.000 i motorkostnad!! Och om man nu har en supra med singelkit som har 1000 hästar, så har man ett ganska gott botten register också, innan turbon kickar in, så jag tror inte att bilen kommer slitas speciellt mycket mer än en 500 hästars bil. OCh förmodligen så sitter det inte en 1000 hästars motor i en orignal bil i övrigt. Och väghållningen i en Supra tar en musse alla dagar i veckan. Den är ju förfan byggd för det!

Nej men det tog hårt på lilla rumpan?

Ta ett andetag och sluta göra bilen till en falsk idol. Ja den har potential, men du förväntar dig att det bara kostar 100k för att bygga en motor som pallar 1000hk+, utan ras eller ens tendens till problem.. ?

Gör mig en tjänst, om det nu inte kostar mycket, bygg en själv som ligger på runt 1200hk, säkert, och kör ca 2 - 3 säsonger på strippen eller bana om du nu vill det, och se om den håller.
Förutsatt att du kommer dit.

Förstår inte riktigt hur vi kom att komma in på 1200hk supror och 700.000kr och att det ska hålla i 2-3år???

Det handlade om vad man får för dem pengarna, ca 500.000kr för en GT 500!
För mindre än dem pengarna får du en singel, targa, rättstyrd supra med nästan 1000hk!
(Utan att behöva lägga upp till 700.000kr!)
Och varför skulle inte den hålla mer än 2-3år?

Klart ska man hålla på å tävla och busa med bilen hela tiden så kostar det säkert...men det tror jag det gör även om man har en GT 500 som man tävlar och busar med....el har jag helt fel! wink

Work hard, Play harder!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 maj 2009
Smr2 skrev:

Vem ska jag hälsa från när jag pratar med Nero på titan, du hade ju jobbat där sa du

Läs om, läs rätt igen.

Bilarna jag jämförde var en 94'as Supra MKIV (ofc), bänkad på 622hk, samt en orginal GT500. Jag upplevde GT500'an att vara rappare samt styvare i karossen.

Folk borde dock sluta tro att Supra är bilarnas svar på Chuck Norris och att motorblocket samt inanmäte är gjort av skithårdium. Klart att den har potential, klart att det går att få den att röra på sig. Men sånt kostar pengar, samt expertis på området. Och man kan inte köra 3 säsonger t.ex, utan motorras om man kör med billiga delar, eller kina kopior. Det är min poäng med argumentet om du har undgått att förstå det.

Tror dock att du är lite småfull, hoppas då fan det iaf.

415 Inlägg
25 maj 2009
Siarnaq skrev:
Smr2 skrev:

Läs om, läs rätt igen.

Bilarna jag jämförde var en 94'as Supra MKIV (ofc), bänkad på 622hk, samt en orginal GT500. Jag upplevde GT500'an att vara rappare samt styvare i karossen.

Folk borde dock sluta tro att Supra är bilarnas svar på Chuck Norris och att motorblocket samt inanmäte är gjort av skithårdium. Klart att den har potential, klart att det går att få den att röra på sig. Men sånt kostar pengar, samt expertis på området. Och man kan inte köra 3 säsonger t.ex, utan motorras om man kör med billiga delar, eller kina kopior. Det är min poäng med argumentet om du har undgått att förstå det.

Så om man använder dyra saker att bygga bilen så kostar det 700.000kr att bygga en 1200hk supra?
Rickard använde alltså bara skit saker när han byggde den svarta Supran eftersom hans kostnader inte låg på 700.000kr?
Jag vet inte, gjorde du det Rickard???tongue

Sen att det krävs expertis? En hemma pulare bygger och meckar väl inte heller med en GT 500, krävs det inte expertis där med?

Fattar inte...men så e jag juh bara tjej också! smile

Work hard, Play harder!

Avstängd
74 Inlägg
25 maj 2009
Dom som läser denna tråd tror jag greppat poängen så jag avstår från att kommentera mer..smile

Herr
1 722 Inlägg
25 maj 2009
smile good reading iallafall!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 maj 2009
SupraJEZZICA skrev:
Så om man använder dyra saker att bygga bilen så kostar det 700.000kr att bygga en 1200hk supra?
Rickard använde alltså bara skit saker när han byggde den svarta Supran?

Så enligt dig..

Kvalité = billigt som fan.

Dyrt = onödigt?

Tvetydigt my dear, tvetydigt som fan. Så då kan alltså Jonas, 18 år med drömmar om en 1000hk Supra nu köpa sin Supra, med en budget på låt oss säga 200k kvar, och trimma den till 1000+hk plus och den är skottsäker?

Jag ber om bevis för att förhindra sådant. Falska förhoppningar är ju tydligen nya modet, amirite?

Avstängd
74 Inlägg
25 maj 2009
LocKtar skrev:
smile good reading iallafall!

det säger jag med, blev lite CSI över det hela..smile

Bevisen hopades sig på hög..smile

Avstängd
74 Inlägg
25 maj 2009
SupraJEZZICA skrev:
Siarnaq skrev:
Smr2 skrev:

Läs om, läs rätt igen.

Rickard använde alltså bara skit saker när han byggde den svarta Supran eftersom hans kostnader inte låg på 700.000kr?

Sen att det krävs expertis? En hemma pulare bygger och meckar väl inte heller med en GT 500, krävs det inte expertis där med?

Fattar inte...men så e jag juh bara tjej också! smile

ja sa att det kostar inga 700k att bygga en 1000hk supra maskin mer åt 200k hållet

Då pratar vi med dom finaste delarna

Sök