2652
Sök

Färg eller cementstänk på rutor och lack

2 Inlägg
måndag 22:26
Trådstartare
Har ett bygge precis bredvid parkeringen som nyligen byggts upp. Någon gång under perioden (jag förmodar när dom målade) så har det blåst färg över hela min bil. Lacken var väl skitsamma, men fram och bakruta samt ena sidans sidofönster är helt prickiga av färg. Har försökt gnugga, har försökt med t-röd men det sitter stenhårt. Vad kan vara nästa steg?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 236 Inlägg
måndag 22:41
Seat4life skrev:
Har ett bygge precis bredvid parkeringen som nyligen byggts upp. Någon gång under perioden (jag förmodar när dom målade) så har det blåst färg över hela min bil. Lacken var väl skitsamma, men fram och bakruta samt ena sidans sidofönster är helt prickiga av färg. Har försökt gnugga, har försökt med t-röd men det sitter stenhårt. Vad kan vara nästa steg?

Prova med thinner men akta lacken.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

* Voff voff *
10 560 Inlägg
Igår 00:32
Seat4life skrev:

Prata med byggfirman innan du börjar rådda runt med egna lösningar, det finns oftast försäkringar som täcker när saker händer.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

2 Inlägg
Igår 12:20
Trådstartare
Tack för svar!
Har varit i kontakt med firman flera gånger men får ingen återkoppling tyvärr.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 236 Inlägg
Igår 13:11
Seat4life skrev:
Tack för svar!

Hota med polisanmälan för att dom har förstört din bil.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 798 Inlägg
Igår 14:27
Vad det gäller rutorna så använd ett rakblad för att skrapa bort det.
Oavsett om du får hjälp att fixa det eller ej så är det ju bra ifall man åtmintone har rena rutor, speciellt den främre.wink

* Voff voff *
10 560 Inlägg
för 11 timmar sedan
Seat4life skrev:
Tack för svar!

Gör en skadeanmälan till ditt försäkringsbolag och ange byggfirman som motpart. Då hjälper bolaget dig att komma vidare.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

6 099 Inlägg
för 5 timmar sedan
Varför trassla med försäkringsbolag när allt du behöver göra är att ta en trasa med aceton och torka bort färgen! Aceton funkar bra på både rutor och kaross!

Sök