2705
Sök

problem 940 ltt, startar inte utan att ha gasen lite nertryck (kan det vara lamdan)

1 062 Inlägg
10 oktober 2008
Trådstartare
jag har problem med min 940 ltt, den går inte att starta utan att ha gas pedalen lite nertryck, då startar den, sen när den väl startar har den en ojäm tomgång, och efter ca 10 sek går der ner till det normala varv talet... jag har bara släppt på muttrarne till dp:n för at vrida den, och har dragit åt dom igen.. och sen så blev bilen så här. kan det vara lamdan? bilen funkade klock rent innan. och i så fall borde väl lamda lampan lysa?

tack på för hand smile
Senast redigerat av Ricky (10 oktober 2008)

Svetsare
3 150 Inlägg
10 oktober 2008
dp = dumpen?   Vad händer om du sätter dumpen exakt som den satt innan den började gå konstigt?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

med lem
1 925 Inlägg
10 oktober 2008
ZonaX skrev:
dp = dumpen?   Vad händer om du sätter dumpen exakt som den satt innan den började gå konstigt?

dp= downpipe

prova att lossa jordkabeln på batteriet en kvart ca.. på detta sätt nollställer du bilen. det kan funka, men visst, hade det varit lambdan så hade förmodligen motorlampan börjat lysa.
men det är värt ett försök, det brukar hjälpa på min ftt iaf.

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Mr White
1 072 Inlägg
10 oktober 2008
Låter som du har nå litet lekage framför katen..Då kan inte den hantera värderna.

1 062 Inlägg
10 oktober 2008
Trådstartare
_fillan_ skrev:
ZonaX skrev:

dp= downpipe

prova att lossa jordkabeln på batteriet en kvart ca.. på detta sätt nollställer du bilen. det kan funka, men visst, hade det varit lambdan så hade förmodligen motorlampan börjat lysa.
men det är värt ett försök, det brukar hjälpa på min ftt iaf.

glömde skriva att jag har testat det.

1 062 Inlägg
10 oktober 2008
Trådstartare
Robban 245 skrev:
Låter som du har nå litet lekage framför katen..Då kan inte den hantera värderna.

okej, fundera lite, lamdan sitterju fram å downpipen från turbon, men d kanske inte spelar någon roll? får kolla upp detta
Senast redigerat av Ricky (10 oktober 2008)

10 287 Inlägg
10 oktober 2008
Varken lambda eller AMM har med sprutets startfunktion att göra. Låter som kärvande tomgångsmotor eller dålig styrbox.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 062 Inlägg
10 oktober 2008
Trådstartare
Sharky skrev:
Varken lambda eller AMM har med sprutets startfunktion att göra. Låter som kärvande tomgångsmotor eller dålig styrbox.

/Göran

okej. kan smörja upp tomgångsmotor ?

948 Inlägg
10 oktober 2008
tempgivaren för sprutet? för boxen har ju hand om kallstarten och fettar på med mer bränsle när bilen är kall tänkte om den är den som kanske strular?

148 Inlägg
10 oktober 2008
min polare har en 940  när hans gjorde som din så var det luftmändsmätare som var kass fick gasa för att den skulle gå igång men var dålig tomgång på den också när man fick i gång den

107...du blev just om körd av en miljöbil.

243 Inlägg
10 oktober 2008
tippar på att kallstarten strular. ev tomgångsmotorn.

Sök