jag skulle behöva lite hjälp, oljelampan på min bil lyser hela tiden, har nyligen haft problem med att motorn inte gick som den skulle utan den bestämde sig för att gå på 5 cylindrar.
( bilen är en bmw 520i -89 )
jag fick då hjälp av en kunnig bilmekaniker som kollade upp problemet och han visade på att de va en skapligt stor kontakt som låg på vänstra sidan av motorutrymmet.
men efter att det var fixat så började nästa problem, på väg hem från mekanikern så började oljelampan att lysa och vägrar slockna.
har kollat oljetrycks givaren och den var hel, har även kollat oljenivån som ligger på markeringen.. inte längst ner o inte längst upp utan precis där den ska..
har även provat att ta loss själva kontakten från givaren och jordat den mot motorn men utan resultat
![sad](img/smilies/sad.png)
har kollat runt som en galning på nätet efter elschema så man vet var kabeln kommer ifrån o går till men men har inte hittat något av värde.
så nu till själva frågan då, finns det någon vänlig själ där ute som skulle kunna hjälpa mig med problemet?
hur kan jag förbi koppla jorden till lampan för att kolla ifall det är kabeln mellan lampan och givaren som ligger o jordar?
hjälp!